پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کانال عکس های اونجوری بدو بیا
نوشته شده در پنج شنبه 7 مرداد 1395
بازدید : 5164
نویسنده : امير محمدي



کانال عکس و فیلم اونجوری زود بیا
نوشته شده در پنج شنبه 7 مرداد 1395
بازدید : 19334
نویسنده : امير محمدي



بازدید : 52094
نویسنده : امير محمدي

سلام

 من نه بسیجی ام ، نه وابسته به حزب خاصی هستم و نه سن و سالی ازم گذشته که قصد نصیحت کردن شما رو داشته باشم . من فقط و فقط قصد کمک به کسانی رو دارم که میخوان مثل یه مرد گناهانی مثل خودارضایی ، استمنا و یا به طور عامیانه همون جلق زدن رو کنار بگذارند که خدا وکیلی هیچ آخر و عاقبتی توی این کارها نیست .دوستان شاید بسیاری از شما درگیر عمل هایی هستید که منجر به آلوده شدن شما به گناهان بزرگی میشه .در حال حاضر خیلی از پسران و دختران ایرانی به روابط جنسی نامشروع و کارهایی مانند خود ارضایی اعتیاد دارند . من نه بسیجی ام ، نه وابسته به حزب خاصی هستم و نه سن و سالی ازم گذشته که قصد نصیحت کردن شما رو داشته باشم

بقیه در ادامه....


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , گالري عكس هاي جالب , مسايل جنسي , ,
:: برچسب‌ها: فیلم سوپر ایرانی ,عکس سوپر, فیلم سوپر خارجی,دانلود فیلم سوپر, ,



کی ازدواج کنیم و با کی ازدواج کنیم؟
نوشته شده در دو شنبه 19 فروردين 1392
بازدید : 4594
نویسنده : امير محمدي



راه های جلوگیری از خیانت درازدواج
نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1391
بازدید : 4597
نویسنده : امير محمدي

 

راه های جلوگیری از خیانت درازدواج

 

 

 

 

 

 
مي توان گفت خيانت در ازدواج يكي از دردناكترين كارهايي است كه يكنفر مي تواند با نيمه ديگر زندگي خود بكند. چيزي كه تنها دردناك نيست و مي تواند باعث شود يك نفر دچار احساس عدم   اعتماد بنفس و نا مطمئني از شخصيت خود و ديگران شود.

بقیه در ادامه مطلب


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: راه های جلوگیری از خیانت درازدواج ,



چرا خانم ها خواستگاری نمی‌کنند !؟
نوشته شده در دو شنبه 28 فروردين 1391
بازدید : 634
نویسنده : امير محمدي

چرا دخترها خواستگاری نمی‌کنند؟ www.taknaz.ir

 

در حوزه انتخاب، بدون هیچ شک و تردید، زنان و دختران حق انتخاب دارند و معمولا در بیشتر موارد، وقتی کسی به خواستگاری آنها می آید، می توانند در مورد آن فرد تحقیق کنند و پس از تحقیقات لازم انتخاب کنند؛ یعنی جواب آری یا نه بگویند.


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: چرا خانم ها خواستگاری نمی‌کنند !؟ ,



چرا مردها به حرف زنان گوش نمی‌دهند؟
نوشته شده در پنج شنبه 17 فروردين 1391
بازدید : 659
نویسنده : امير محمدي

چرا مردها به حرف زنان گوش نمی‌دهند؟

 

 و

 

چرا زنان زیاد حرف می‌زنند و بد پارک می‌کنند؟


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: چرا مردها به حرف زنان گوش نمی‌دهند؟ ,



7 اشتباهات دختران مجرد چیست ؟
نوشته شده در یک شنبه 14 اسفند 1390
بازدید : 1270
نویسنده : امير محمدي

ازدواج,شانس ازدواج,دختران مجرد

 

ازدواج مثبت ترین اتفاق زندگی است که گاهی وقت ها به خاطر اشتباهات به ظاهر کوچک به تعویق می افتد و شانس ازدواج را کاهش می دهد. اگر فکر می کنید کم کم دارید به جمع دختران مجرد سخت گیر می پیوندید، این مطلب را بخوانید تا متوجه اشتباهات ناخواسته خود شوید


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: 7 اشتباهات دختران مجرد چیست ؟ ,



نقش رابطه جنسی سالم در تداوم ازدواج
نوشته شده در دو شنبه 30 آبان 1390
بازدید : 416
نویسنده : امير محمدي

نقش رابطه جنسی سالم در تداوم ازدواج

نقش رابطه جنسی سالم در تداوم ازدواج - www.taknaz.ir

 

خانواده به‌عنوان زیر بنایی‌ترین رکن هر جامعه است که استحکام و بنیان آن جزو ضروریات اساسی است. طلاق این زیربنا را متزلزل ساخته و تاثیرات حادی بر جامعه دارد. رابطه جنسی شکل دهنده بخشی از ادراکات زوجین از همدیگر است و ادراکات جنسی در بین زوجین ارتباط مثبت با رفتارهایی دارد که نگهدارنده و تداوم‌بخش ازدواج است. تحقیقات نشان داده است که صمیمیت جنسی با صمیمیت عاطفی در ارتباط است (گریف، 2001) همچنین مشکلات جنسی به سادگی در متن یک رابطه زناشویی سست و لرزان پدیدار می‌شود...

 

این مشکلات با سلطه‌گری، تنبیه، حسادت، ترس از بی‌وفایی و تعارض‌های مداوم در زمینه‌های دیگر زندگی همبستگی دارد (هاربین، 1997) براساس نظریه ناسازگاری جنسی، عدم توافق جنسی زوجین اولین و مهم‌ترین عامل طلاق است. فرض اصلی این نظریه این است که کامیابی جنسی به ازدواجی موفق و پایدار منجر می‌شود و ناکامی جنسی طلاق را به دنبال دارد. جوهر این نظریه بر این اصل استوار است که از میان تمام عواملی که در پس مشکلات خانوادگی به ویژه مشکلات منجر به طلاق وجود دارد، عدم کامیابی جنسی است که بر دیگر عوامل زمینه‌ای تقدم دارد.

 

اگر زوجی در روابط زناشویی کامیاب باشند از بسیاری از مشکلات به راحتی در می‌گذرند و زندگی خوبی را سپری می‌کنند. برعکس نبودن یک رابطه جنسی مناسب زمینه را برای دامن زدن به مشکلات جزیی و تبدیل آن به مشکلات بزرگ مهیا می‌سازد. به بیان دیگر می‌خواهم این‌طور بگویم که عوامل دیگر از جمله پول، شغل، فرزندان و تاثیر دیگر افراد و دخالت آنها در خانواده، تا زمانی که رضایت جنسی وجود دارد تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر گسیختگی خانواده ندارد و هیچ یک از عوامل بالا در صورت عدم رضایت‌جنسی و زناشویی نمی‌توانند از فروپاشی خانواده جلوگیری کنند.

 

براساس این نظریه، لذت‌جویی جنسی اختصاص به سن خاصی نداشته و به تعبیری دیگر فراسنی محسوب می‌شود. مجموعه لذات از جمله لذت جنسی، برای تمام سنین امری غریزی و خدادادی است. تفاوت موجود فقط به خاطر شیوه تظاهر آن است. در برخی پژوهش‌های معدودی که در ایران انجام شده است عامل 40 درصد طلاق‌ها، عدم رضایت جنسی عنوان شده است بنابراین آیا به نظر شما لازم نیست در جهت آموزش جنسی خانواده‌ها، از جمله زوجین جوان و جلوگیری از تبعات اجتماعی بعدی طلاق اقدام عاجلی صورت پذیرد؟! در حالی که به راحتی می‌توان با آموزش جنسی زوجین جوان که در آغاز راه زندگی هستند از بروز مشکلات جنسی و اختلافات زمینه‌ساز طلاق پیشگیری کرد.



:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: نقش رابطه جنسی سالم در تداوم ازدواج ,



تفاوت مردان و زنان !
نوشته شده در جمعه 6 آبان 1390
بازدید : 391
نویسنده : امير محمدي

تفاوت مردان و زنان

تفاوت مردان و زنان ! - www.taknaz.ir

ایـن تـفـاوتـها میـان فـرهنـگها، تمدنها، كشورها و نژادهای مـخـتـلف متـنـوع مـی بـاشـد زیــرا هـر كـدام از آنـها دارای اسـتانداردهای متـفـاوتـی از اخـلاقـیات و بـرابری زن و مرد
هستند. امـا تفاوتهای ذكر شده در این مقاله تقریبا فراگیر می باشند:

۱- در دنـیای مردان بسیاری از آنها هنوز چنـیـن میپندارنـد كه پول درآوردن وظیفه آنها میباشد و خانه داری، آشپزی و نـگهداری از فـرزنـدان وظیـفه همـسرانـشان، خـواه شـاغل
باشند و یا نباشند. بنابراین زنـان مجبور هسـتند كـارهـای زیادی را انجام دهند كه سبب ایجاد استرس فراوان در آنها می گردد. در حـالی كـه مـردان روی مبـل لم داده و در حال
تماشای تلویزیون و خوردن چیپس میباشند. البته مردانی نـیـز وجـود دارند كه تـمام كارهای خانه را انـجام مـی دهنـد امـا این كار را در عوض حرف شنوی و مطیع بودن زن هنگامی كه آنها با دوستانشان بیرون میروند انجام میدهند.

۲- بـیشتر اوقـات مـردان نـسبت بـه انـجام كارهای خانه برای همسرانشان تبعیض قائل می گردند. آنها تصور میكنند كه زنان در انجام كارهای عملی كه بـا دسـت انجام میگیرد مهارت ندارند زیرا فاقد نیروی عضلانی كافی میباشند. كاری را كه آنها انجام میدهـند دو برابر بیشتر از حد معمول بطول می انجامد.


۳- زنان حساس تر از مردان میباشند. زنان هیجانات شدید تری در برابر مرگ، مصـیبتها و تغیر و تحولات از خود نشان میدهند. آنـها مـعـمولا زمان بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند تا زخمهای عاطفی خود را التیام بخشند.


۴- مردان منطقی تر از زنان میباشند. مردان در كنترل احساسات خود، دادن تـوضیـحات و استدلالهای منطقی و تسلی دادن زنان اندوهگین بهتر میباشند.


۵- زنان كنجكاه تر از مردان میباشند. زنـان مـراقب همه چیز هستند: مـردم چه لباسی می پـوشند، كدام فروشگاه حراج كرده، كـدام فـرد مشهور می خواهد طلاق بـگیـرد و یـا چه كسی دوست پسر جدید پیدا كرده است.


۶- مردان بی پرواتر و خشنتر از زنان میباشند. شـاید بـخاطر آن اسـت كـه عـضلانی تر و نیرومنتر هستند. آنها ترجیح میدهند مشكلاتشان را با مشت و لگد حل كنند.


۷- زنان در بكار بستن لطافت و ملایمت و اشك ریختن برای آن كه قـلب مردی را تسخیر كنند مهارت خاصی دارند. هنگامی كه زنی میگرید و غصه میخورد حتی دل سنگدلترین مرد را نیز به رحم می آورد.


۸- زنان نـیاز بیشتری به همدم و مراقبت كلی دارند. مردان نیز احتیاج به فضا و وقت آزاد دارنـد تا كارهایـی كـه دوسـت دارنـد را انـجـام دهنـد. مـردان نـیاز دارنـد تا عادات و سبك زندگیشان حتی پس از ازدواج بدون تغییر باقی بماند.


۹- زنان صدای تیزتر و گوشخراشتری دارند كه بعضی اوقات تكان دهنده میباشد خصوصا زمانی كه آنها میخندند و یا در مورد چیزی گله و شكایت می كنند كه برای برخی مردان تقریبا آزر دهنده است.


۱۰- زنان دوسـت دارند تـا مـردان از آنـها محافظت كنند مردان نیز دوست دارند تا از زنان مـحافظت كنند. هر جـا كـه زنـان مـورد آزار و اذیـت قـرار بگیرند مردان فعالانه به كمك آنها خواهند شتافت.


۱۱- از مـردان انـتظار می رود در حضور زنان نجابت خود را به نمایش بگذارند. راه را برای زنان باز كنند، صنـدلی را بـرای خـانـم بـعقـب بیـاورد تــا بنشیند و یا برای آنها نوشیدنی بریزند.


۱۲- مردان نسبت به شان و منزلت خود حساستر می بـاشـند زیـرا مـردان در قید و بند نـمـاد مردانگی هستنـد. بـنـابرایـن از آنـكه شـان و مقام مردی آنها زیر سوال برود بسیار خشمگین خواهند شد.


۱۳- مـردان در تـجربه كـردن اعــمال و ورزشهای مخاطره آمیز بی باك تـر و دلیـرتر از زنـان میباشند. مردان به ورزشهای پرسرعت و پر تصادم علاقه مندند.


۱۴- مـا مـعـمولا آنكه شـوهری بیشتر از هـمسرش پول در بـیـاورد را مـورد پـذیـرش قـرار میدهیم اما برعكس این قضیه سبب میگردد تا آبرو و وجهه مرد از میان رفتـه و دیگران به چشم حقارت به وی نگاه كنند.


۱۵- زنان وابسته به شوهرانشان برای اداره زندگی كاملا قابل قبول مردم می باشد اما شوهرانی كه كار می كنند ولی بـرای غذا و پـول وابـسته به زنانشان می بـاشند سربار تلقی میگردند.


۱۶- بیشتر اوقات هنگامی كه زنان با مردان بحث می كـنـند در كنار یكدیگر می ایستند این گونه كسب پشتیبانی و حمایت كمتر در میان مردان مشاهده می گردد شاید بدین علت كه مردان منطقی تر میباشند.


۱۷- هرگاه بحث و مشاجره ای میان زن و مرد صورت میگیرد كسی كه باید تسلیم گردد مـرد اسـت و كسی كه بیشتر مورد همدردی و جانبداری از سوی دیگران قرار میگیرد زن میباشد

 


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: تفاوت مردان و زنان ! ,



۱۰ راه حل مفید برای شناخت نامزدتان !
نوشته شده در دو شنبه 2 آبان 1390
بازدید : 1245
نویسنده : امير محمدي

یکی از حساس‌ترین لحظات زندگی دختر و پسرجوان، دوران نامزدی است که در این دوره طرفین باید تا حدی به شخصیت درونی همدیگر پی ببرند.
 
۱۰ راه حل مفید برای شناخت نامزدتان ! - www.taknaz.ir

در دروان نامزدی اگر دختر و پسر بخواهند به شخصیت واقعی یکدیگر پی ببرند، باید با هم صادق باشند؛ اما متاسفانه برخی افراد در این دوره صداقت نداشته و با اعمال فریبکارانه فرد مقابل خود را فریب می‌دهند. در این‌باره «حسن میرزا حسینی» دکترای روانشناسی و استادیار دانشگاه، ا می‌گوید:

دوران نامزدی، دوره‌ای کاملاً حساس است که در آن دختر و پسر باید به شناخت از همدیگر، بپردازند. در این دوران جوانان با فرصت دادن به همدیگر می‌توانند بیشتر طرف مقابل را بشناسند. بنابراین اگر آنها هر چقدر باهم صادق‌تر باشند، به نفع همدیگر کار کرده اند. در این برهه از زمان، دختر و پسر باید آنچه که هستند، رفتار کنند.

البته باید بدانید که با یک و یا دوجلسه نمی‌توان راهکارهایی را در نظر گرفت که دختر و پسر را همدیگر را بشناسند؛ زیرا آنها روانشناس ماهر و خبره‌ای نیستند که رفتار فریبکارانه و یا فیلم بازی کردن طرفین را حدس بزنند. اما با بررسی، تحقیق و تفحص می‌توان به شخصیت ذاتی فرد تا حدودی پی برد.

هر چقدر دوران نامزدی طولانی باشد و به دختر و پسر فرصت بیشتر داده شود که در موقعیت‌های اجتماعی قرارگیرند، به شخصیت اصلی و واقعی همدیگر بیشتر، دست پیدا خواهند کرد و حتی می‌توان رفتار آنها را متناسب با موقعیت سنجید.

بعضی از رفتارها در زندگی زناشویی ضعف آن زن و شوهر محسوب می‌شود که در دوران نامزدی می‌توان تا حدودی به آن پی برد، مانند:

۱٫پنهانکاری 

یکی از نشانه‌های پنهانکاری دختر و یا پسر از همدیگر این است زمانیکه دختر و یا پسر، برخی از مسائل را بازگو نمی‌کنند و یا از جواب دادن به نامزد خود طفره می‌روند، در نتیجه می‌توان خیلی راحت به این مسئله پی برد.

۲٫تناقض‌گویی

شاید به این مثال توجه کرده اید که «دروغگو، کم حافظه می‌شود» یکی دیگر از روش‌های شناخت افراد این است که وقتی سوالی از او می‌پرسید، او به دروغ جواب شما را می‌دهد و اگر در زمان دیگری دوباره همان سوال را ‌پرسید جوابی می‌دهد که اصلا با قبل مطابقت ندارد.

۳٫وانمودکردن یا نقش بازی‌کردن

از طریق تست‌های روانشناختی تا حدی می‌توان به این خصوصیات پی برد و محک زد که چقدر طرف مقابل می‌تواند خودش را خوب جلوه دهد و یا نقش بازی کند. البته ناگفته نماند، ممکن است بعضی دختر،پسرها واقعا خودشان را بدتر از آنچه که هستند، نشان دهند.

۴٫وسواس داشتن

گاهی وقت‌ها فرد به آرایش و لباس پوشیدن طرف مقابل حساسیت نشان می‌دهد و به طرف مقابل تذکر می‌دهند، این رفتار نشان می‌دهد که طرف مقابل بسیار حساس بوده و ریزبین و نکته بین است.

۵.پرتوقع بودن 

توقع برخی افراد بیش از توان فرد مقابل است و خیلی راحت می‌توان این رفتار را شناخت.

۶٫عدم سازگاری 

بارها اتفاق می‌افتد که دختر و پسر به علت عدم سازگاری از هم جدا می‌شوند و هیچ تفاهمی‌ندارد و هرکدام ساز مخالف طرف مقابل را می‌زند که این رفتار در دوران نامزدی قابل تشخیص است.

۷٫زود رنج بودن 

یکی از ضعف‌های زن وشوهر در دوران زناشویی زودرنج بودن آن‌هاست و خیلی راحت این رفتار را می‌توان در دوران نامزدی تشخیص داد.

۸٫بی‌ملاحظه بودن

یک رفتاری که باعث جدایی در بین زن و شوهر است، این است همسر آنها بی‌ملاحظه است. زمانیکه دختر و یا پسر در دوران نامزدی ملاحظه طرف مقابل و یا خانواده و اطرافیان را نکنند؛ قطعاً آنها بی‌ملاحظه بوده و فقط به فکر نیازهای خود هستند.

۹٫عمل نکردن به وعده و مقررات

زمانیکه در دوران نامزدی، بین دختر و پسر قرار ملاقات گذاشته می‌شود و فرد مقابل طبق همان وقت به محل قرار نمی‌رسد، می‌توان متوجه شد که در آینده هم، به قول و وعده خود عمل نخواهد کرد.

۱۰٫عجول بودن 

در بعضی اوقات شخص مقابل با کوچک‌ترین اشتباه از طرف دختر و یا پسر عصبانی شده و عکس العمل‌های غیر منطقی از خود نشان می‌دهند.

یکی از بهترین روش‌های آشنایی طرفین«مسافرت» است. اگر دختر و پسر در دوران نامزدی به مسافرت بروند، خیلی بهتر می‌توانند به روحیات و شخصیت همدیگر آشنا شوند.

 


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ۱۰ راه حل مفید برای شناخت نامزدتان ! , ,
:: برچسب‌ها: ۱۰ راه حل مفید برای شناخت نامزدتان ! ,



۲۲ توصیه مهم به تازه داماد ها
نوشته شده در جمعه 17 تير 1390
بازدید : 1082
نویسنده : امير محمدي

www.IranFars.ir - گروه ایران فارس

پسرهای جوان و تازه داماد این ۲۲ توصیه را بخوانند

این مطلب برای پسرهایی مفیده که میخوان به زودی زندگی مشترک را با همسر خود شروع کنند

۱٫ اگر ماشین شخصی دارید وقتی با همسرتان درون ماشین هستید مراقب رفتار و احوالاتتان باشید و مطلقا از رفتارهای خصوصی درون ماشین بپرهیزید چون همیشه کسی هست که به شما چشم دوخته حتی اگر مطمئنید پشت قله قاف پارک کردید و هرچند اگر همسرتان با شما همراهی کند اما بعدها قضاوت خوبی در موردتان نخواهد داشت و شما در ذهنش فردی موقع نشناس و بی مبالات محسوب می شوید. آقائی تان را حفظ کنید.

۲٫ 
اگر با همسرتان با وسیله نقلیه عمومی رفت و آمد میکنید باز مراقب نوع نشستنتان باشید. صندلی تاکسی، تختخواب نیست !

۳٫
 در خیابان های شلوغ خواهشا دستان هم را نگیرید. خیابان، پارک نیست. دختران و پسران دم بخت زیادی در خیابان ها در حال رفت و آمدند که به هر دلیلی فعلا امکان ازدواج ندارند و ایجاد هوس ازدواج برای این قشر ناجوانمردیست. چون معمولا خانم ها تقاضا میکنند که دستانتان را به هم بدهید با توضیح منطقی این موضوع از ایشان بخواهید از اینکار صرف نظر کنند. بماند که بعضی از خانم ها باز هم درک نمی کنند متاسفانه و خودشان را در ایام مجردی فراموش میکنند. جسارتا گاهی قاطعیت بیشتر و البته همراه با محبت لازم است.

۴٫ 
در دوران عقد خانم ها بشدت از مسائل جنسی بی موقع گریزانند و استرس با دقائقشان قرین است و به همان اندازه مردها بی منطق و وقت نشناس میشوند. امکان دارد شما مکان یا زمانی را صد درصد مناسب روابط محدود جنسی تان بدانید اما این مکان یا زمان برای همسرتان صد درصد استرس زا باشد. از حال همسرتان مطلع شوید پیش از هرکاری و به عبارتی موقعیت شناس باشید ولی خودخواه نباشید.

۵٫ 
دوران عقد را با هزینه های سنگین رستوران و تفریح نمی توانید شاد نگه دارید بلکه با شناخت بیشتر از جنس مخالف و روحیات و احوالاتش به شادی و نشاطتان بیافزایید.

۶٫ 
از تلفن زدنهای بی موقع و خیلی طولانی برهیزید چون مسلما در خانه همسرتان افراد دیگری هم زندگی میکنند.

۷٫
 اگر در منزل همسرتان پسر یا دختر مجردی هست و یا همچنین اگر خودتان خواهر یا برادر مجرد یا حتی بچه های ممیزی اطرافتان هست خواهشا برای پاک ماندن خیالات آنها بیشتر مراقب عشق ورزی هایتان باشید. خصوصا مراقب لباس پوشیدن همسرتان جلوی افراد فوق الذکر باشید.

۸٫
 تا دیروز که منزل پدرتان تشریف داشتید پدرتان مسئول خانه تان بود پس اگر مادرتان برخی مسائل شرعی مانند مراقبت از حجاب کامل یا عدم آرایش جلوی نامحرم را رعایت نمی کرد بدانید این موضوع از شما سلب مسئولیت نمی کند. شما حالا مرد یک خانه اید و یک پدر بالقوه.

۹٫ 
تاکید میکنم همسر شما فقط مجاز است برای شما آرایش کند (اینجا خودخواهی رواست) اینکه خیلی از خانم های مذهبی متاسفانه بعد از ازدواج به یکباره بی ضابطه دست به آرایش میشوند در همه جا خلاف شرع است. اگر جدی نگیرید چوبش را می خورید بدون شک! پس از همسرتان بخواهید فقط درون منزل برایتان آرایش کند. (تازه خیلی مردها اصولا از آرایش خوششان نمی آید) راستی چرا این موضوع کلی را اینجا گفتم؟ چون خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج. این اشتباه است که کسی بگوید خجالت میکشم به همسرم بگویم آرایش نکن یا مراقب لباس پوشیدنت باش چون بعدا با این سوال همسرتان مواجه می شوید که چرا قبلا نمی گفتی؟

۱۰٫ 
مراقب خدا باشید. یعنی اینکه اگر تا دیروز روزی یه صفحه قرآن میخوندی حالا بخاطر گپ زدن های زیادی با همسرت ازش غافل بشی یا مثلا اهل هیات و یا اهل زیارت بودی دیگه نیستی خوب خدا دلگیر میشه ازت تازه آدم باید بخاطر قدردانی از خدا توجهاتشو بیشتر کنه به حضرت حق نه ارتباطشو قطع یا کمرنگ کنه.

۱۱٫
 گذشته را فراموش کنید. خیلی مسائلی که در مجردی با آنها سر و کار داشتید و برایتان جذاب بوده احتمالا برای همسرتان جذاب نیست و شاید هم اینکه همسرتان مثلا بفهمد شما در مجردی در فلان پارک دوشب با رفقایتان چادر زده بودید ناراحت هم بشود یا خدای نکرده مثل آدم های نادان بنشینید و با شجاعت دونکیشوتی تمام از خواستگاری رفتن های جور واجورتان بگویید. مراقب زبانتان باشید.

۱۲٫ 
از معجزه ی هدایای ارزان بویژه گل سرخ غافل نباشید. اگر اصولا بچه مایه دار نیستید و روی پای خودتان هستید چاره ای هم جز این ندارید. از همین ابتدا به قدر وسعتان هدیه بخرید و البته سعی کنید به مناسبت های مختلف تقدیم همسرتان کنید.

۱۳٫
 اگر با همسرتان برای تفریح جائی میروید جیبتان خالی نباشد چون اصلا زیبا نیست که از همسرتان پول بگیرید برای یک هویج بستنی. ضمنا مجبور نیستید جائی بروید برای شام یا تفریح که از هزینه هایش مطلع نیستید و غافلگیر شوید.

۱۴٫
 مراقب پدر و مادرتان باشید. اصولا اوایل زندگی چون تمام تمرکزتان روی همسرتان است و وقت زیادی برایش می گذارید احتمال اینکه از وظایف فرزندی تان غافل شوید وجود دارد در نتیجه حواستان به پدر و مادرتان باشد به ویژه مادرتان چون الان یک رقیب جدی پیدا کرده هر چند اگر مادرتان بروز ندهد این نصیحت را از من بشنوید. در ایام عقد به پدر و مادرتان بیشتر محبت کنید.

۱۵٫
 از همان اول زندگی سعی کنید نمازتان را به جماعت بخوانید. چون کسی که شان امام جماعت پیدا می کند بیشتر مراقب احوالات خود است. ضمنا این خصلت حسنه بعدها موقعی که بینتان شکرآب میشود خیلی به کارتان می آید. شاید همسرتان یک روز ظهر با شما قهر باشد ولی اگر آدم باشید تا مغرب با شما آشتی میکند. بزرگوار باشید.

۱۶٫ 
مراقب حافظه ی همسرتان باشید. مطلقا دروغ نگویید چون دیری نمی پاید که رسوا می شوید. خانم ها حافظه ای به مراتب قوی تر از ابر رایانه دارند در نتیجه هیچ وقت حماقت نکنید که برایش آسمان ریسمان از کارهای نکرده تان ببافید. زبانتان عفیف باشد.

۱۷٫
 مراقب چشمانتان باشید البته برای رضا و طاعت از خدا و البته بدانید زنها حتی اگر پشت سر شما باشند حواسشان به چشمان شماست. متوجه هستید که چه عرض میکنم؟! چشمتان را پاک نگه دارید تا خدا عطشتان را با همسرتان فرو نشاند. والا آدم چشم چران مثل تشنه ایست که آب دریا می نوشد.

۱۸٫ 
اگر دیدید خانه پدریتان در دوران عقدتان ناآرام و متلاطم است و حرف ها در امور مختلف همراه با جار و جنجال است خیلی تعجب نکنید بگو مگوها و استرس ها و عدم شناخت ها عامل این موضوع است.صبور باشید این موضوع بعضا طبیعی است.

۱۹٫
 دور خیلی از رفقای مجردتان را خط بکشید.

۲۰٫ 
رفت و آمد با خیلی از دوستان متاهل هم آفت دارد چون خانم ها به راحتی آقایون با هم اخت نمی شوند و حاشیه ارتباطاتشان زیاد است.

۲۱٫
 بعد از عقدتان نیازی نیست بلافاصله بنگاه خیریه راه بیاندازید که دخترها را به پسرها برسانید بعدا پشیمان میشوید. برای این کارها خیلی عجله نکنید بگذارید جوهر عقدنامه تان خشک بشود بعد.

۲۲٫ 
حرف های بزرگترها را هم جسارتا خیلی گوش ندهید چون تا متوجه میشوند تازه داماد هستید شروع می کنند موعظه های عجیب غریب که پسرم به زن رو نده و بذار همیشه خمار محبتت باشه و گربه رو در حجله بکش و از این قبیل مزخرفات. حتما از کتاب های خوب بهره مند شوید. زندگی شوخی نیست!

 



:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ۲۲ توصیه مهم به تازه داماد ها , ,
:: برچسب‌ها: ۲۲ توصیه مهم به تازه داماد ها ,



بین عقد شرعی تا عروسی چه باید کرد؟
نوشته شده در چهار شنبه 1 تير 1390
بازدید : 1120
نویسنده : امير محمدي

بین عقد شرعی تا عروسی چه باید کرد

 

نکاتی هر چند طنز گونه اما مفید جهت سفت کردن جای پا برای زندگی رویایی:کسانی به شما خواهندگفت در دوره شیرین نامزدی از صبح تا شب بروید پارک و سینما و بازار و کافی شاپ و یک گل دست تان بگیرید و حرف هایی را که توی فیلم ها یاد گرفته اید به هم بگویید. این آدم ها یا شاعرند یا خلبان یا بچه شیر و یقیناً تا به حال روی زمین سفت و آسفالت کار نکرده اند....

 

 

دوران نامزدی

 

برادر من، خواهر من، اصلاً این جوری نیست: صرفاً یک تشابه لغوی باعث این اشتباه شده. نامزد بازی که میگن این نیست ، دوره نامزدی را برای این گذاشته اند که شما وقت کافی برای سایاندن پاشنه کفش های آهنی جهت تکمیل جهیزیه، تهیه مسکن، استحکام جایگاه شغلی، تامین مخارج عروسی، خرید های لازمه، انتخاب تالار و تهیه لیست مهمان ها داشته باشید و لاغیر. پس وقت تان را الکی تلف نکنید. این دوره بهترین زمان برای تمرین آینده است. می توانید تمام برنامه های رویایی را که حتی ممکن است بعداً تصمیم تان درباره اش عوض شود، با هم در میان بگذارید؛ مثلاً این که قرار است در یک دشت پر از گل، روی بالش ابر دراز بکشید و مثل قناری ها چه چه بزنید و خانه ای بسازید، در و دیوارش همه نور.

 

 

خیلی کار دارید

 

پسرها اگر تا به حال انگشتر نداشته اند باید تمرین کنند، چون باید حلقه را تا آخر عمر تحمل بفرمایند؛ باید کار کردن زیاد را یاد بگیرند چون بار زندگی به طرز ناجوانمردانه ای سنگین است؛ باید عادت کنند بدون اما و اگر، هر شب آشغال را دم در ببرند دختر خانم ها هم بالاخره باید کمی آشپزی و خانه داری در حد پختن نیمرو، پاک کردن سفره راضی کردن شوهر برای صرف غذا در رستوران، لباس شستن و اتو زدن بیاموزند.

 

به پدر و مادر همسرتان زیاد سر بزنید فکر نکنید با یک «مامان» و «بابا» گفتن ساده، کار حل است این کلمات در امتحان سطح بندی حتی در سطح مقدماتی هم قرار نمی گیرند. «مامان جون» و «بابا جون» کمی بهتراست.

 

 

ارزان باشید

 

کسانی به شما خواهند گفت که پول اصلاً مهم نیست و مهم، تفاهم و عشق و صفا و این جور مسائلی است که کی دیده و کی داده و کی گرفته لازم نیست این افراد را تا جایی که جا دارد بزنید، اما گول شان را هم نخورید. این افراد از سه حالت خارج نیستند: یا از اقوام و آشنایان و کارفرمایان هستند و می ترسند ازشان پول بخواهید؛ یا مریضی خاصی دارند و کتاب های ادبیات و حکمت و داستان های پریان زیاد می خوانند؛ یا این که اصلاً توی باغ تشریف ندارند، گرم اند و هنوز حالی شان نیست. تفاهم و عشق و صفا چیز خوبی است، اما خدا وکیلی خیلی هم خرج بر می دارد.

 

کم خرج کنید ولی خوب معمولاً یک شاخه گل لاله از یک دسته گل گلایل ارزان تر و خوشحال کننده تر است. گفتن این که «شما خودتان از همه گل ها بهتر هستید، رویم نشد برای تان گل بخرم» خیلی ساده تر هم هست، اگر چه نامزدی است.

 

 

پول جمع کنید

 

تا خود شب عروسی، هر دو مواظب باشید که پول تو جیبی تان قطع نشود. پدر محترم را نسبت به سهمی از مخارج عروسی که قرار است بپردازند آگاه فرمایید. این را البته بیشتر به آقا پسرها باید گفت، ولی اگر دانشجوید، نهار و شام تان را توی سلف بخورید. از دور و بری ها هر چه می توانید پول بکنید می توانید در منزل یا سر کار یک «صندوق کمک های مردمی برای ازدواج اینجانب» تعبیه نمایید. منزل پدری و پدربزرگ را تجدید دکوراسیون نموده. هر چیز غیر لازم قابل فروشی می بینید بفروشید و از قالیچه زیر پای پدربزرگ و چرخ خیاطی کهنه ننه هم نگذرید که ظریفان گفته اند:

 

این، نقدینگی خالص زوج در بدو ازدواج است که میزان خوشبختی شان را رقم می زند

 

 

پاچه بخارانید

 

پاچه خواری اصولاً در امر مقدس ازدواج، کار مردانه ای است. کسانی به شما خواهند گفت در رابطه با فامیل همسرتان سعی کنید خودتان باشید؛ نیازی به تظاهر و دورویی نیست و حق مسلم شماست که از ته دل دوست شان نداشته باشید افرادی که این حرف ها را می زنند خیر شما را نمی خواهند این افراد اصلاً چه می فهمند؟ ولی لااقل در مرحله فعلی در شرایطی نیستید که بخواهید ماهیت واقعی تان را نشان بدهید و دعوای قدیمی عروس- مادرشوهر یا داما- مادرزن را یکسره کنید برای این کار وقت زیاد است و تازه اگر اندکی مثلاً شش ماه صبر کنید، آن وقت خوراک لازم برای یک دعوای جانانه را هم در اختیار خواهید داشت.

 

سعی کنید با اولین (و آخرین) هدایایی که برای خانواده محترم همسر می خرید، دلشان را تا اطلاع ثانوی به دست آورید. هیچ هدیه ای جای کریستال و طلا (البته حتماً همراه گل) برای مادر و جوراب و زیر پوش و پیچ گوشتی و فوق فوقش کیف پول (حتماً بدون گل) برای پدر همسرتان را نمی گیرد از خریدن خوراکی مثل بستنی، میوه های نوبرانه و شیرینی غفلت نکنید؛ همه آدم ها از ناحیه شکم آسیب پذیر هستند؛ مخصوصاً اگر قبلاً فهمیده باشید که چه هله هوله هایی دوست دارند برادران و خواهران همسرتان به خصوص اگر کم سن و سال تر باشند، بهترین و امن ترین محل برای سرمایه گذاری بلند مدت در این راستا هستند.

 

از دایی جان، عموجان، خاله جان و دایی زاده جان همسرتان که به ترتیب فاضل ترین، مهربان ترین، شیرین ترین و گرم و دوست داشتنی ترین موجوداتی هستند که حتی نمی توانسته اید خوابش را دیده باشید، مدام تعریف کنید

 

به پدر و مادر همسرتان زیاد سر بزنید فکر نکنید با یک «مامان» و «بابا» گفتن ساده، کار حل است این کلمات در امتحان سطح بندی حتی در سطح مقدماتی هم قرار نمی گیرند. «مامان جون» و «بابا جون» کمی بهتراست. دست و صورت شان را زیاد ماچ کنید ازشان هی الکی تشکر کنید به مصائبی که حین بارداری و زایمان و دوره پوشک همسرتان کشیده اند، به دقت گوش کنید و حتی گاهی سری تکان بدهید الکی بهشان تلقین کنید مریضند و بعد برایشان وقت دکتر بگیرید. میز شام را بچینید و جمع کنید و ظرف ها را هم بشویید آن تنها غذا یا دسر یا سالادی را که بلدید، برایشان درست کنید و هزار تا پاچه خواری دیگر که ندای قلبتان خودش به شما یاد خواهد داد. از دایی جان، عموجان، خاله جان و دایی زاده جان همسرتان که به ترتیب فاضل ترین، مهربان ترین، شیرین ترین و گرم و دوست داشتنی ترین موجوداتی هستند که حتی نمی توانسته اید خوابش را دیده باشید، مدام تعریف کنید.

منبع: تبیان

 


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , بین عقد شرعی تا عروسی چه باید کرد؟ , ,
:: برچسب‌ها: بین عقد شرعی تا عروسی چه باید کرد؟ ,



درس‌ هایی برای زندگی زیبا
نوشته شده در سه شنبه 31 خرداد 1390
بازدید : 1121
نویسنده : امير محمدي

درس‌ هایی برای زندگی زیبا

کاش وقتی هجده سالم بود کسی این مسائل را به من میگفت!

امروز داشتم در کافی ‌شاپ مورد علاقه ‌ام کتابی می‌خواندم که یک جوان 18 ساله کنارم نشست و گفت، "کتاب خوبیه، نه؟" و از آنجا بود که شروع کردیم به حرف زدن.

گفت که چند هفته دیگر از دبیرستان فارغ‌ التحصیل می‌شود و بعد می‌خواهد بلافاصله از پاییز دانشگاهش را شروع کند. گفت، "اما نمی‌دانم می‌خواهم با زندگیم چه بکنم. الان فقط دارم با جریان پیش می‌روم."

و بعد، با اشتیاق و با چشمانی صادق شروع کرد از من سوال کردن:

* "تو چکار می‌کنی، شغلت چیه؟"

* "کی و چطور تصمیم گرفتی که این کار را انتخاب کنی؟"

* "چرا این را انتخاب کردی؟ چرا کارهای دیگر نکردی؟"

* "چیزی بوده که دوست داشته باشی جور دیگه‌ای انجامش می‌دادی؟"

و ....

سوال هایش را تاجایی که می‌توانستم جواب دادم و سعی کردم با توجه به وقتی که داشتم خوب نصیحتش کنم. و بعد از یک ساعتی حرف زدن، از من تشکر کرد و رفت.

در راه برگشت به خانه متوجه شدم که بحثی که با آن جوان داشتم برای خودم بسیار نوستالژیک بود. او 10 سال پیش من را به یادم آورد. به خاطر همین دوباره به سوال‌های او فکر کردم و به چیزهایی فکر کردم که امروز افسوس می‌خورم یک نفر وقتی 18 سالم بود به من می‌گفت.

بعد آن را یک قدم جلوتر بردم و به همه چیزهایی فکر کردم که اگه می‌توانستم زمان را به عقب و به 18 سالگیم برگردانم دوست داشتم به خودم بگویم و خودم را نصیحت کنم.

بعد از نوشیدن چند فنجان قهوه و چند ساعت فکر کردن، این 18 چیز به ذهنم رسید:

 

1. خودتان را به اشتباه کردن متعهد کنید. اشتباهات به شما درس‌های مهمی یاد می‌دهد. بزرگترین اشتباهی که می‌توانید مرتکب شوید این است که هیچ کار نکنید چون می‌ترسید که اشتباه کنید. تردید نکنید—به خودتان شک نکنید. مهم این نیست که فرصتی برایتان پیش بیاید یا نه، مهم این است که ریسک کنید. هیچوقت 100% مطمئن نخواهید بود که خوب پیش می‌رود اما نمی‌توانید هم 100% مطمئن باشید که هیچ کار نکردن خوب است! و مهم نیست که نتیجه چه شود، همیشه همانطور که باید تمام می‌شود. یا موفق می‌شوید یا از آن درس می‌گیرید که هر دو آن به نفعتان است. یادتان باشد اگر هیچوقت دست به عمل نزنید، همیشه همان جایی که هستید باقی خواهید ماند.

 

2. کار سختی که دوست دارید را پیدا کنید. اگر می‌توانستم به خودم در 18 سالگی نصیحتی بکنم این بود که انتخاب شغلم را براساس ایده‌ ها، اهداف و توصیه‌های دیگران پایه‌ریزی نکنم. به خودم می‌گفتم رشته ‌ای را به این دلیل انتخاب نکنم که رشته‌ پرطرفداری است یا آنهایی که از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند پول بیشتری در می‌آورند. به خودم می‌گفتم که بهترین انتخاب شغلی برای من بر یک نکته مهم و اساسی متکی است: کار سختی که از انجام آن لذت ببرم. تا زمانیکه با خودتان صادق باشید و علایق و ارزش‌هایتان را دنبال کنید، می‌توانید با این عشق به موفقیت برسید. و مهمتر اینکه دوست ندارید چندین سال دیگر متوجه شوید که روز و شبتان را به شغلی می‌گذرانید که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید. پس اگر متوجه شدید که از هر ثانیه انجام هر کار سختی بالاترین لذت را می‌برید، دست از آن نکشید. چراکه وقتی روی علایقتان تمرکز کنید، کار سخت دیگر سخت نخواهد بود.

 

3. هر روز برای خودتان وقت، انرژی و پول هزینه کنید. وقتی برای خودتان خرج کنید، هیچوقت نمی‌بازید و به مرور زمان قسمت‌های ناراحت ‌کننده زندگیتان را تغییر خواهید داد. شما محصول چیزهایی هستید که می‌دانید. هرچه وقت، انرژی و پول بیشتری برای دست یافتن به علم و دانش برای خودتان هزینه کنید، کنترل بیشتری روی زندگیتان پیدا خواهید کرد.

 

4. هرازگاهی ایده ‌ها و فرصت‌های جدید را امتحان کنید. ترس طبیعی شما از شکست باعث می‌شود نخواهید چیزهای جدید را امتحان کنید. اما باید این ترس‌ها را کنار بگذارید زیرا داستان زندگی شما از این تجریبات کوچک و خاص ساخته می‌شود. و هرچه تجربیات شما خاص‌تر باشد، داستان زندگیتان جالب‌تر خواهد شد. پس تاجایی که می‌توانید تجربیات جدید به دست آورید و حتماً آن را با دیگران هم درمیان بگذارید.

 

5. وقتی مهارت‌های کاریتان را ارتقاء می‌دهید، روی کمتر، بیشتر تمرکز کنید. مثلاً ورزش کاراته را در نظر بگیرید، کمربند مشکلی خیلی هیجان ‌انگیزتر از کمربند قهوه ‌ای به نظر می‌رسد. اما آیا کمربند قهوه ‌ای هیجان ‌انگیزتر از کمربند قرمز نیست؟ شاید برای خیلی‌ها اینطور نباشد. یادتان باشد جامعه متخصصین را تا اوج بالا می‌برد. این تلاش و زحمت است که اهمیت دارد اما به این شرط که در جهت‌های مختلف پراکنده نشود. پس تمرکزتان را روی یاد گرفتن کارهای کمتر و استاد شدن در آنها باریکتر کنید.

 

6. آدم‌ها نمی‌توانند فکر بخوانند، به آنها بگویید که چه فکری می‌کنید. آدم‌ها هیچوقت نمی‌فهمند چه احساسی دارید مگر اینکه به آنها بگویید. رئیستان؟ بله، او نمی‌داند که آرزوی ترفیع دارید چون به او نگفته ‌اید. دختر زیبایی که دوستش دارید اما چون خجالت می‌کشید تابحال با او حرف نزده‌اید؟ بله، درست حدس زدید؛ بخاطر این روزش را در اختیارتان قرار نمی‌دهد که شما هم روزتان را در اختیار او قرار نداده ‌اید. در زندگی، باید با دیگران ارتباط برقرار کنید. باید دهانتان را باز کرده و با آنها صحبت کنید. باید به آدم‌ها بگویید که به چه فکر می‌کنید، به همین سادگی!

 

7. زود تصمیم بگیرید و زود وارد عمل شوید. اگر شما وارد عمل نشوید یا فرصت‌های جدید را امتحان نکنید، یک نفر دیگر اینکار را خواهد کرد. با نشستن و فکر کردن درمورد آن نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید یا پیشرفت کنید. یادتان باشد، بین اینکه بدانید چطور کاری را انجام دهید و واقعاً آن را انجام دهید تفاوت زیادی وجود دارد. علم بدون عمل بی‌فایده است.

 

8. تغییر را قبول کرده و در آغوش بکشید. یک موقعیت بد باشد یا خوب، تغییر می‌کند. روی این می‌توانید حساب کنید. پس تغییر را در آغوش بکشید و بدانید که تغییر به دلیلی رخ می‌دهد. شاید همیشه اول کار ساده و واضح نباشد اما در آخر ارزشش را خواهد داشت.

 

9. درمورد اینکه دیگران درموردتان چه فکری می‌کنند نگران نباشید. در اکثر مواقع اینکه بقیه چه فکری درمورد شما می‌کنند اهمیتی ندارد. وقتی من 18 سالم بود، نظر همکلاسی هایم تاثیر زیادی در تصمیماتم داشت. و گاهی اوقات آنها من را از ایده‌ ها و اهدافی که شدیداً باورشان داشتم، دور می‌کردند. الان می‌فهمم این روش زندگی واقعاً احمقانه بود مخصوصاً وقتی می‌فهمم که تقریباً همه این افراد که ایده ‌هایشان برایم خیلی مهم بود دیگر بخشی از زندگی من نیستند. به جز وقتی که می‌خواهید یک تاثیر اولیه عمیق روی کسی بگذارید (مثلاً در یک مصاحبه شغلی، اولین قرار ملاقات اولیه و از این قبیل)، اجازه ندهید ایده ‌های دیگران سر راهتان قرار گیرد. اینکه آنها چه فکر می‌کنند و درموردتان چه می‌گویند اصلاً اهمیتی ندارد. آنچه مهم است این است که خودتان درمورد خود چه فکر می‌کنید.

 

10. همیشه با خودتان و دیگران صادق باشید. صادق زندگی کردن باعث آرامش فکر است و آرامش‌ فکر واقعاً ‌قیمتی.

11. در دانشگاه با آدم‌های زیادی درمورد کارتان حرف بزنید. رئیس‌ها، همکاران، پروفسورها و اساتید دانشگاه، همکلاسی‌ها، بقیه دانشجویان خارج از دایره اجتماعی شما، استادیارها، دوستان دوستانتان، همه! اما چرا؟ این یعنی شبکه ‌سازی حرفه‌ای. من از وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم، برای سه کارفرما کار کرده‌ام اما فقط با کارفرمای اول مصاحبه کردم. دو نفر بعدی قبل از اینکه حتی یک مصاحبه رسمی انجام دهم، بنابر توصیه یک مدیر (کسی که چندین سال شبکه حرفه ‌ای من بود) به من کار پیشنهاد کردند. وقتی کارفرماها می‌خواهند کسی را استخدام کنند، اولین کاری که می‌کنند این است که از کسانیکه می‌شناسند می‌پرسند که کسی را می‌شناسند که به درد آن مقام بخورد یا نه. اگر این شبکه حرفه‌ای را زود بسازید، خودتان را خوب جا خواهید انداخت. به مرور زمان، با افراد جدیدی در شبکه حرفه‌ ایتان آشنا می‌شوید و حرف می‌زنید و این افراد فرصت‌های تازه‌ای در اختیارتان قرار خواهند داد.

 

12. هر روز حداقل 10 دقیقه در سکوت بنشینید. از این زمان برای فکر کردن، نقشه کشیدن، برنامه ریختن و خیالپردازی استفاده کنید. تفکر خلاق در سکوت و تنهایی اتفاق می‌افتد. در سکوت می توانید افکارتان را بشنوید، به عمق وجودتان دست پیدا کنید و روی قدم منطقی بعدی زندگیتان تمرکز کنید.

 

13. زیاد سوال بپرسید. بزرگترین ماجراجویی ممکن، توانایی سوال کردن است. گاهی ‌اوقات در این فرایند، خودِ جستجو مهم‌تر از پاسخ‌هاست. پاسخ‌ها از دیگران، از جهان علم و تاریخ و از بینش و خرد عمیق درون خودتان سرچشمه می‌گیرند. این پاسخ‌ها اگر نتوانید سوالات درست را بپرسید هیچ‌وقت به ظاهر نمی‌آیند. درنتیجه، عمل ساده سوال کردن و پرسیدن سوالات درست، پاسخ اصلی است.

 

14. منابعی که در اختیار دارید را کاوش کنید. آدم‌های سالم وقتی یک فرد علیل را می‌بیند که نشانه ‌هایی از شادی احساسی بروز می‌دهد، تعجب می‌کنند. چطور کسی که چنین وضعیت فیزیکی محدودی دارد می‌تواند اینقدر شاد باشد؟ پاسخ در این است که چطور از منابعی که در اختیار دارند استفاده می‌کنند. استیو واندر نمی‌توانست ببیند، به همین دلیل از حس شنوایی خود برای موسیقی استفاده کرد و الان 25 جایزه بین ‌المللی از آنِ اوست.

 

15. پایین ‌تر از سطح معیشتتان زندگی کنید. یک زندگی راحت داشته باشید، نه یک زندگی تظاهری. برای تحت ‌تاثیر قرار دادن دیگران خرج اضافی نکنید. طوری زندگی نکنید که خودتان را گول بزنید که ثروت با اموال مادی سنجیده می‌شود. پولتان را عاقلانه مدیریت کنید تا پولتان شما را مدیریت نکند.

 

16. به دیگران احترام بگذارید و به آن‌ها حسی خوب منتقل کنید. در زندگی و کار، اینکه چقدر حرف می‌زنید مهم نیست، اینکه چطور باعث می‌شوید دیگران شاد شوند اهمیت دارد. به بزرگترها و کوچکترهایتان و همه آدم‌هایی که شایسته احترامند احترام بگذارید. با همه با همان سطح احترامی که با پدربزرگتان برخورد می‌کنید و با همان میزان صبری که برای برادر کوچکترتان صرف می‌کنید رفتار کنید.

 

17. در هر کاری بهترین باشید. اگر قرار نیست کاری را درست انجام دهید اصلاً چه دلیلی دارد آن را انجام دهید. در کار و در تفریحاتتان بهترین باشید. برای خودتان یک اعتبار ایجاد کنید، اعتبار انجام فوق ‌العاده هر کار.

 

18. کسی باشید که برای آن زاده شده‌اید. باید از قلبتان پیروی کنید و کسی شوید که قرار بوده بشوید. بعضی از ما زاده شده‌اید که موسیقیدان شویم. بعضی از ما شاعر به دنیا آمده‌ایم و بعضی دیگر به دنیا آمده‌ایم که تجارت کنیم. هرکاری که تصمیم می‌گیرید دنبال کنید را باید در همه نسوخ بدنتان حس کنید. زندگیتان برای برآوردن آمال و آرزوهای دیگران تلف نکنید.

 

اما از اینها گذشته، هرکجا که توانستید بخندید، هرکجا که باید عذرخواهی کنید و چیزی را که نمی‌توانید تغییرش دهید، رها کنید. زندگی کوتاه اما اعجاب‌انگیز است. از آن لذت ببرید.

 

 

در ادامه...

.

.

.

.

.

.

.

.

 

با احمق بحث نکنم!!!

بگذاریم در دنیای احمقانه خویش خوشبخت زندگی کند.



با وقیح جدل نکنیم!!!

چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روح ما را تباه می‌کند



از حسود دوری کنیم !!!

چون اگر دنیا را هم به او تقدیم کنیم باز از زندان تنگ حسادت بیرون نمی آید.



از «از دست دادن» نهراسیم!!!

که ثروت ما به اندازه شهامت ما در نداشتن است.



بیشتر را بر کمتر ترجیح ندهیم!!!

که قدرت ما در نخواستن و منفعت ما در سبکباری است.



کمتر سخن بگوییم!!!

که بزرگی ما در حرفهایی است که برای نهفتن داریم، نه برای گفتن



از کودکان بیاموزیم!!!

پیش از آن که بزرگ شوند و دیگر نتوان از آنان آموخت.

 

 

در ادامه...

.

.

.

.

.

.

.

.

 

پیرزنی 91 ساله بعد از یك زندگی شرافتمندانه چشم از جهان فرو بست. وقتی خدا را ملاقات كرد از خدا چیزهایی پرسید كه همواره دانستن آنها باعث آزارش شده بود.
مگر غیر از این است كه تو خالق بشر هستی؟ مگر غیر این است كه همه را یكسان و برابر آفریدی؟ پس چرا مردم با هم رفتار بد دارند؟

خدا جواب داد هر انسانی كه وارد زندگیتان می شود درسی را به شما می آموزد و با این درسهاست كه چیزهای مختلفی از زندگی، مردم و ارتباطات اجتماعی فرا می گیرید.

پیرزن كاملا گیچ شده بود، پس از آن خداوند شروع به شكافتن مساله نمود. وقتی شخصی به تو دروغ می گوید به تو می آموزد كه حقیقت همیشه آن گونه نیست كه وانمود می كنند پس تو می فهمی كه صداقت همیشه آشكار نیست. اگر می خواهی از درون قلبهایشان مطلع شوی باید نقابهایی را كه زده اند كنار بزنی و ماسك خودت را هم برداری و اجازه دهی تا مردم خود واقعی تو را ببینند.

وقتی كسی از تو چیزی را می دزدد به تو می آموزد كه هیچ چیز همیشگی نیست و اینكه همیشه قدر داشته هایت را بدان و از آنها نهایت استفاده را ببر ‌چرا كه ممكن است روزی آنها را از دست بدهی. حتی اگر این داشتنی ها، یك دوست خوب یا پدر و مادر و یا عزیزترین شخص زندگیت باشد. چرا كه فقط امروز آنها در كنار تو هستند و باید قدر آنها را بدانی. وقتی كسی به زندگیت لطمه و خسارتی وارد می كند به تو می فهماند كه پیمانهای انسانی ترد و شكننده هستند. پس محافظت و مراقبت از جسم و روحت بهترین كار ممكن است كه می توانی انجام دهی.

وقتی كسی تو را تحقیر كرد به تو می آموزد كه هیچ دو نفری مثل هم نیستند. اگر با مردمی مواجه شدی كه با تو فرق داشتند، از ظاهر وعمل آنها در موردشان قضاوت نكن به كنه و اصل آنها رخنه كن و آنگاه از قلبت نظر سنجی كن . وقتی كسی قلب تو را شكست به تو می آموزد كه دوست داشتن همیشه این معنی را نمی دهد كه شخص مقابل هم تو را دوست داشته باشد اما با این وجود به عشق پشت نكن چون وقتی شخص مناسبت را یافتی آرامش و لذتی را كه او همراه خود می آورد تمام سختی های گذشته ات را مبدل به نیك فرجامی خواهد كرد.

وقتی كسی با تو دشمنی كرد به تو می آموزد كه هر كسی ممكن است اشتباه كند در این لحظه بهترین كاری كه می توانی انجام دهی این است كه آن شخص را بدون هیچ ریا و خودنمایی عفو كنی، بخشیدن كسانی كه باعث آزار شما می شوند مشكل ترین كاری است كه می توان انجام داد.

وقتی كسی را كه دوست داشتی به تو خیانت می كند به تو می آموزد تا مقاوم نبودن در برابر وسوسه ها بزرگترین معضل بشر است. در برابر وسوسه ها مقاوم باشید كه اگر به این مهم عمل نمایید پاداشتان را میگیرید.

وقتی كسی تو را فریب می دهد به تو می آموزد كه حرص و آز ریشه در بدبختی دارد.

از ته دل آرزو كن تا رویاهایت به واقعیت بپیوندد این اصلا مهم نیست كه خواسته هایت چقدر بزرگ باشند. به موفقیت هایت بیندیش اما هرگز اجازه نده تا وسواس فكری بر اهدافت پیروز گردد. فكرهای منفی را در تله مثبت اندیشی نابود كن .

وقتی كسی تو را مسخره می كند به تو می آموزد كه هیچ شخصی كامل نیست.

مردم را با شایستگی هایی كه دارند بپذیر و كم و كاستی هایشان را تحمل كن.

هرگز شخصی را بخاطر عیوبی كه قادر به كنترل آن نیست از خود طرد مكن . پیرزن كه تا این لحظه محو صحبت های خدا بود نگران این مساله شد كه هیچ درسی توسط انسانهای خوب به بشر داده نمی شود؟

خدا گفت ظرفیت بشر برای دوست داشتن ، بزرگترین هدیه من به بشر است هر عملی كه از عشق سر می زند به تو درسی می آموزد.
وقتی كسی به تو عشق می ورزد به تو می آموزد كه عشق ،‌مهربانی، فروتنی، صداقت، حسن نیت و بخشش می تواند هر نوع شر و بدی را خنثی نمایند.

در برابر هر عمل خیر، عمل شری نیز وجود دارد این تنها بشر است كه اختیار كنترل و برقراری توازن بین اعمال نیك و بد را دارد.

وقتی در زندگی كسی وارد می شوید ببینید می خواهید چه درسی به او بدهید...
دوست دارید معلم عشق باشید یا بدی؟ و وقتی با زندگی دنیوی وداع گفتید برای من نیكی به ارمغان می آورید یا شر و بدی؟ برای خود راحتی بیشتر فراهم می سازید یا درد وعذابی سخت؟ شادی بیشتر یاغم بیشتر؟


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: درس‌ هایی برای زندگی زیبا ,



37 روش کاربردی ابراز محبت به همسر
نوشته شده در شنبه 28 خرداد 1390
بازدید : 1165
نویسنده : امير محمدي
بر دیگران او را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر حس می كنید همسرتان نیاز به كمی انتقاد سازنده دارد، به هیچ وجه آن را مطرح نكنید مگر خصوصی و با لحنی دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پایین آمدن عزت نفس و جریحه دار شدن احساسات می گردد.
یكی از اشتباهات جبران ناپذیر زوج ها بعد از آغاز زندگی مشترك، فراموش كردن ابراز علاقه و گذاشتن وقت برای یكدیگر است. گویا همه چیز فدای روزمرگی ها می شود. غافل از اینكه این مساله باعث دور شدن و دلخوری زن و شوهر از یكدیگر و ایجاد فاصله بین آن دو می گردد.
 
در حالی كه با یك شاخه گل، یك كلمه محبت آمیز و چند دقیقه صحبت صمیمانه می توان مشكلات و دلخوری ها را از سر راه برداشت و زندگی شیرینی را در كنار همسر خود در پیش گرفت. شاید باور نكنید ولی راه های ساده ای برای ابراز علاقه به همسرتان وجود دارد:
 
1- برای او پیام های محبت آمیز بفرستید. به تلفن همراه او پیامی صمیمانه بفرستید. مطمئن باشید كه این كار هم شیرین و هم جالب است.
 
2- یكی از كارهای مشكل او را انجام دهید. یكی از كارهای روزمره كه او رغبتی به انجام آن ندارد، مانند چیدن علف های هرز، را انتخاب و برای او انجام دهید و هنگامی كه او از انجام گرفتن آن توسط شما احساس راحتی می كند، نظاره گر باشید.
 
3- با هم یك كار سرگرم كننده انجام دهید. یك سرگرمی مانند حل جدول، تكمیل پروژه ای برای بهتر كردن محیط خانه، یا فروش اجناس غیرقابل مصرف منزل كه می تواند شما را به هم نزدیك كند را انتخاب و در انجام آن با یكدیگر مشاركت كنید.
 
4- با هم بازی كنید. با انجام بازی هایی نظیر شطرنج، لحظات خوبی را ایجاد كنید. فقط به یاد داشته باشید كه اگر شما را شكست داد، با او درگیر نشده و تنها لبخند بزنید.
 
5- حس قدردانی خود را ابراز كنید. وقتی همسرتان سخت كار می كند یا برایتان كاری انجام می دهد، بگذارید بداند كه شما قدردان زحمات او هستید.
 
6- خانه را تبدیل به پناهگاهی برای او كنید. خانه را محل امنی برای همسرتان كنید تا بتواند از استرس های زندگی رهایی یابد. تمام تلاش خود را برای ساختن محیطی مطلوب در خانه، بنمایید.
 
7- به كارهای عجیب و غریب او بخندید. اجازه ندهید كارهای كوچكی كه همسرتان انجام می دهد، اعصاب شما را درهم بریزد. اگر درباره آن بیندیشید، ممكن است برخی از آنها شما را بیشتر به همسرتان جذب كند. اگر او این كارها را انجام نداده، فقط می خواسته كه تكراری عمل نكند.
 
8- برای او دعا كنید. از خداوند بخواهید كه در درست انجام دادن همه كارها، او را یاری كند. همچنین گاهی اجازه دهید همسرتان این دعا را بشنود. این كار سبب می شود تا او دریابد كه وقتی او قادر به انجام كاری نیست، شما از شخصی توانا برایش درخواست كمك می كنید.
 
9- قبل از دور انداختن چیزی هماهنگ كنید. اگر همسرتان وسایلی دارد كه به نظر شما غیرقابل استفاده است، پیش از آن كه مطمئن نشده اید كه به آن احتیاجی ندارد، آن را دور نیندازید.
 
10- قبل از نظافت هماهنگ كنید. پیش از جابه جایی یا مرتب كردن وسایل روی میز كار همسرتان، از او اجازه بگیرید. شاید او وسایلی را طوری قرار داده كه دسترسی به آنها برایش راحت تر است و ممكن است در صورت جابه جا كردن آنها، برای او بی نظمی به وجود آید.
 
11- با هم به پیاده روی یا گردش بروید. بگذارید طبیعت خلق و خوی شما را برای دوست داشتن تنظیم كند. صحبت كنید، گوش دهید.
 
12- انتظار نداشته باشید آنچه را در ذهنتان می گذرد را بخواند. اگر موضوعی هست كه می خواهید همسرتان بداند، به او بگویید، از او انتظار نداشته باشید كه از افكار و احتیاجاتتان باخبر باشد.
 
13- با هم بخندید. دوران بزرگسالی خود را برای لحظاتی فراموش كنید و با هم كارهای بچه گانه و شادی آور انجام دهید. همچنین، اگر كار اشتباهی انجام شد، سعی كنید با شوخی و خنده از آن بگذرید. این كار سبب كاهش استرس در آن شرایط خواهد شد.
 
14- از جاسوسی كردن بپرهیزید. از مخفیانه زیر نظر گرفتن و بررسی همسرتان دوری كنید. اگر می خواهید چیزی را بدانید، بدون رودربایستی از او سؤال كنید.
 
15- كارت پستال های عاشقانه به او بدهید. منتظر یك مناسبت خاص نباشید تا به او هدیه ای بدهید. عاشقانه ترین كارتی كه می توانید را پیدا كنید و در ماشین او بگذارید. فراموش نكنید كه پیام عاشقانه خود را هم در آن بنویسید.
 
16- خوراكی های مورد علاقه او را تهیه كنید. شكلات یا هر خوراكی دیگری كه او دوست دارد را بخرید و در كنار ظرف غذای او با یك جمله زیبا بسته بندی كنید.
 
17- درباره آینده گفت وگو كنید. آینده خیلی هم از آنچه كه به نظر می رسد دور نیست. درباره جاهایی كه دوست دارید وقتی 50 سال از ازدواجتان گذشت بروید، با هم حرف بزنید و سعی كنید تا آن رویاها به واقعیت تبدیل شوند.
 
18- شك و تردیدها را روشن كنید. اگر همسرتان گفتار یا رفتاری مشكوك داشت، زود نتیجه گیری نكنید. به او فرصت دهید تا پیش از آن كه شما قضاوت كنید، آن را توضیح دهد.
 
19- بگذارید او مرد خانه باشد. اگر چه این مسئله هر روز كمتر در نظر گرفته می شود، اما هنوز هم مفید است. اما این بدان معنا نیست كه چون فقط همسرتان خانه را اداره می كند و چرخ زندگی را می چرخاند، شما نباید حق انتخاب داشته باشید. این یعنی او رئیس تیم است.
 
20- بگویید "معذرت می خواهم ". اگر چه شرایطی وجود دارد كه ممكن است شما نخواهید بپذیرید كه اشتباه می كنید. شاید حرف آزاردهنده ای گفته باشید یا كار بی اهمیتی انجام داده باشید. هیچ گاه برای اظهار تأسف و عذرخواهی از همسرتان غرور نداشته باشید.
 
21- به قول های خود عمل كنید. اگر به همسرتان قول انجام كاری را داده اید، باید تا پایان آن را دنبال كنید.
 
22- گذشته ها، گذشته! چنانچه همسرتان با رفتار یا گفتارش باعث آزردگی شما شده است، او را ببخشید. هرگاه اختلافی به وجود آمد، گذشته ها را به رخ او نكشید، به خصوص اگر اظهار پشیمانی كرده بود.
 
23- صادق باشید. چیزی را از همسرتان مخفی نكنید. روراست و شفاف باشید. این مورد به درستكاری بیشتر شما كمك خواهد كرد.
 
24- در برابر دوستانش به او افتخار كنید. مردها به طور ذاتی روی بالا بردن خود حساب می كنند. گاهی اوقات به منظور دلگرمی دادن به او بگذارید تعریف های شما را در مورد رفتارها و كردارهای خوبش بشنود.
 
25- ماشینش را بشویید. او را با شستن و تمیز كردن ماشینش غافلگیر كنید. اگر نمی توانید خودتان كار را برعهده بگیرید، آن را به یك متخصص بسپارید.
 
26- عكس او را در صفحه كامپیوتر قرار دهید. با قرار دادن عكس او بر پس زمینه كامپیوتر خود، اجازه دهید او بداند كه هنوز هم مردی خوش تیپ است.
 
27- با هم عبادت كنید. زوجی كه با هم نماز می خوانند، با یكدیگر می مانند. اینها لحظاتی لطیف و خاص هستند كه بین هر دو شما به یك میزان تقسیم شده و به یك اندازه اهمیت دارد.
 
28- غذایتان را زیر نور شمع بخورید. غذای مورد علاقه او را بپزید و شمعها را روشن كنید. زمانی را به تمركز و توجه به یكدیگر و نگاه كردن در چشمان هم اختصاص دهید.
 
29- در مقابل دیگران با او مخالفت نكنید. این كار سبب شرمنده شدن او خواهد شد و باعث می شود تا احترام دیگران نسبت به او از بین برود. درنظر داشتن این نكته به خصوص اگر دارای فرزند هستید، بسیار اهمیت دارد.
 
30- در برابر دیگران او را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر حس می كنید همسرتان نیاز به كمی انتقاد سازنده دارد، به هیچ وجه آن را مطرح نكنید مگر خصوصی و با لحنی دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پایین آمدن عزت نفس و جریحه دار شدن احساسات می گردد.
 
31- از او حمایت كنید. به دیگران اجازه ندهید به همسرتان بی احترامی كنند. حتی نظریه ای كنایه آمیز می تواند آزار دهنده باشد. از او دفاع كنید. نگذارید شخصی، مهم ترین و با ارزش ترین فرد زندگیتان را به زمین بزند.
 
32- خودتان را دوست بدارید. خیلی وقتها ما به عنوان یك زن، به خاطر سستی خودمان، جلوی شوهرانمان را می گیریم. یاد بگیرید كه آنها را آزاد بگذارید. موضوعاتی كه شما را نگران می كنند، اغلب حتی آنها را آزار هم نمی دهند. آنچه آنها را اذیت می كند، زمانی است كه ما مانع آنها می شویم. به یاد داشته باشید، گرچه ممكن است عجیب به نظر برسد، اما وقتی خودتان را دوست نداشته باشید نمی توانید واقعا شخص دیگری را دوست بدارید.
 
33- هنگام بیماری مراقبش باشید. مردها نازپروردگی را دوست دارند، بخصوص هنگامی كه بیمارند. همه چیز را برای او فراهم كنید و سوپ مخصوصی هم برایش بپزید.
 
34- در چشمان او بنگرید. زمانی كه همسرتان با شما صحبت می كند، مستقیم به چشمان او نگاه كنید. نه تنها این كار نشانگر این است كه شما به آنچه او می گوید علاقه مندید، بلكه چیزی در نگاه كردن در چشمان او وجود دارد كه به شما والایی خواهد داد.
 
35- عكسهای عروسی تان را قاب كنید. پس از این كه مدتی از ازدواجتان گذشت، عكسهای عروسی تان را مخفی نكنید. بلكه آنها را در قاب عكس بگذارید. این كار یادآوری خواهد كرد كه چگونه در ابتدا عاشق هم شدید و چقدر این عشق افزایش یافته است.
 
36- سند ازدواجتان را به نمایش بگذارید. سند مقدس ازدواجتان را قاب بگیرید. این كار یك یادآوری شگفت انگیز و پایدار مبنی بر این خواهد بود كه عشق شما مهر و موم شده است و شما به طور قطع به یكدیگر تعلق دارید.
 
37- به او اعتماد كنید. بیشتر اوقات زنها نشسته اند و منتظرند تا همسرشان كار خطایی انجام دهد. تا مچشان را بگیرند. جرات داشته باشید و او را باور كنید.
 
منبع: روزنامه كیهان

:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: 37 روش کاربردی ابراز محبت به همسر ,



بازدید : 1978
نویسنده : امير محمدي

خلاصه : اکثریت زنان نمی‌داند اگر بیش از آنی که مردان در پی‌شان هستند، خودشان در پی مرد باشند،‌ مرد سرانجام منفعل می‌شود.متن کل خبر : زوج‌هایی که از سکس باز می‌ایستند، معمولاً به خاطر کند شدن مرد است. مرد به دلایل مختلف از شروع کردن سکس دست می‌کشد؛ ولی یکی از مهم‌ترین دلایلش شاید بیش از اندازه شروع شدن سکس از طرف زن باشد. شروع کردن‌های مدام سکس از جانب زن نه تنها کم کم خود او را دچار احساس حرمان خواهد کرد، بلکه مرد نیز به تدریج به سکس داشتن با او بی‌علاقه می‌شود.

اکثریت زنان نمی‌داند اگر بیش از آنی که مردان در پی‌شان هستند، خودشان در پی مرد باشند،‌ مرد سرانجام منفعل می‌شود. اگر گاه گاه کمی نواختن و سر در پی مرد گذاشتن مزه‌ی خودش را دارد و مرد می‌فهمد که زمان مناسبی است که زن را دنبال کند، ولی تکرار این عمل،‌ بی‌آن که مرد دربیابد علاقه‌ی او را به سکس خاموش می‌کند.

وقتی زن بیش از حد مسئولیت آغاز کردن سکس را به عهده گیرد، باعث کاهش تدریجی انگیزه‌ی مرد می‌شود. زن مرتباً بخش مردانه‌اش را نشان می‌دهد؛‌ پس مرد به سمت بخش زنانه و پذیرنده‌ی خود رانده می‌شود. چنین عدم تعادلی به تدریج شور و حرارت جنسی را در زندگی زناشویی می‌فرساید.

معمولاً مرد حتی نمی‌فهمد که چه بر سر شور و حرارت جنسی‌اش آمده؛‌ و بدتر این که ممکن است به اشتباه فکر کند دیگر همسرش برایش جذابیتی ندارد.

توجه دارید! یک فقدان تعادل ساده می‌تواند به بحرانی جدی بینجامد. بنابراین، زن با علامت فرستادن و به طور غیرمستقیم سکس خواستن، به درستی می‌تواند از بخش مردانه‌ی شوهرش حمایت کند- بخشی که زن آرزوی آن را دارد و در خیالِ دنبال شدن توسط آن به سر می‌برد.

جالب است که خود مردان نیز نمی‌دانند سماجت زیاد زن یا پیش‌دستی‌اش در سکس می‌تواند موجب افول انگیزه‌ی آنان شود. بعضی از مردان در ابتدا از سماجت زن خیلی خوششان می‌آید؛‌ منتها پس از چندی متحیر می‌شوند که چرا دیگر مجذوب آن زن نیستند یا چرا ناگهان زنان دیگر برایشان جذاب‌تر می‌شوند. زنی که در سکس سمج است، در ابتدا عالی به نظر می‌رسد. شاید به خاطر این که مرد به این طریق از خطر رد شدن و طرد شدن در امان می‌ماند؛ ولی این کافی نیست. مرد از ماهیت خود دور شده، مسیر اشتباهی را جلوی خود گرفته، پس صدمه‌اش را خواهد دید.

زنان معمولاً شکایت می‌کنند که مایل به پیش‌دستی برای شروع سکس نیستند،‌ ولی وقتی می‌بینند مرد هم منتظر همین نشسته، خود را ناگزیر به آن می‌بینند. توصیه‌ام این است که به جای شروع کردن سکس، زن می‌تواند توجه‌اش را به فرستادن این پیام برای مرد معطوف کند که اگر مرد سکس را شروع کند، با خطر طرد شدن رو به رو نیست.

هر از گاه شروع کردن سکس برای زن مسئله‌ای ندارد. مسئله وقتی آغاز می‌شود که شروع کردن‌هایش مستمر شود. در این صورت، سکس خواستن مرد کمتر و کمتر شده،‌ و در طی زمان، علاقه‌اش را از دست می‌دهد.


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: چه کسی باید رابطه جنسی (آمیزش جنسی) را شروع کند ؟ زن یا مرد ,



پنج حقیقت مربوط به قاعدگی
نوشته شده در دو شنبه 26 ارديبهشت 1390
بازدید : 1529
نویسنده : امير محمدي

شما ممكن است برای سالها یا دهه ها این چرخه را زندگی خود تجربه كرده باشید و راجع به این مسئله اطلاعات كافی داشته باشید ،با این حال ممكن است سوالاتی راجع به این چرخه فیزیولوژی مطرح شود كه پاسخ آن نیازمند تامل و بررسی دقیق باشد. لذا در ادامه مطلب به 5 مورد از این ابهامات و پاسخ متخصصان در هر مورد پرداخته شده است.

1- چرا بعضی از زنان دچار سندرم قبل از قاعدگی (PMS)می شوند؟

این سندرم به دلیل حساسیت بدن نسبت به تغییرات هورمونی رخ می دهد. 10 الی 20 روز قبل از شروع قاعدگی، سطح هورمون هایی نظیر پروژسترون و استروژن سریعا تغییر می كند و باعث بروز علائمی نظیر پف كردگی، كج خلقی، حساسیت بافت پستان و احساس خستگی در بعضی از خانم ها می شود. تقریبا 90% از خانم ها این علائم را قبل از شروع قاعدگی تجربه می كنند و كمتر از 20% از خانم ها این علائم را با شدت بیشتری دریافت می كنند كه ممكن است عملكرد و روابط آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
در هر حال اگر جز هر كدام از این دو دسته هستید، باید تا آنجا كه ممكن است برای حفظ سلامت عمومی بدن خود تلا ش كنید. مثلا انجام تمرینات ورزشی منظم، نوشیدن مقدار كافی آب، تغذیه مناسب هر چند ساعت یكبار و اجتناب از مصرف الكل و كافئین می تواند كمك موثری در این زمینه باشد. برای رفع اختلالات خلقی نیز در بعضی از موارد ، استفاده از مكمل كلسیم می تواند موثر باشد.
طبق مطالعه ای انجام شده در سال 2005 ثابت شده است كه مصرف بالای ویتامین D و كلسیم باعث عدم بروز علائم سندرم قبل از قاعدگی می شود. زنانی كه در 4 وعده غذای روزانه از شیر كم چربی، فرآورده های لبنی و آب پرتغال خالص تغذیه می كنند كمتر این علائم را تجربه خواهند كرد. بعضی محققان معتقدند كه كمبود كلسیم و ویتامین D باعث بروز سندرم PMS می شود. اغلب موارد، زنانی كه علائم این سندرم را با شدت بیشتری تجربه می كنند، معتقدند كه بعد از مصرف قرص های ضد بارداری تسكین می یابند. مصرف كم قرص های ضد افسردگی نیز می تواند جهت رفع كج خلقی موثر باشد.


2-چرا در بعضی از موارد چرخه قاعدگی نامنظم می شود؟


بعضی از زنان كه تخمك گذاری منظمی ندارند ، قاعدگی نامنظمی خواهند داشت. بعلاوه بیماری و استرس نیز به طور موثری چرخه را تحت تاثیر قرار می دهد. اما مهم تر از همه دانستن تعریف صحیح از قاعدگی منظم است. آنچه بعضی از خانم ها قاعدگی منظم می نامند ، ممكن است صحیح نباشد. قاعدگی منظم یعنی دامنه زمانی بین 25 تا 35 روز ، كه از اولین روز قاعدگی شروع می شود و تا شروع قاعدگی بعدی محاسبه می گردد. بعضی زنان فكر می كنند كه چون هر ماه ، در روز معینی قاعدگی اتفاق نمی افتد پس جزه دسته افراد با قاعدگی نامنظم هستند. در حالی كه این تفكر صحیح نیست. بعضی دیگر از زنان در محاسبه زمان وقوع این سیكل دچار اشتباه می شوند كه در این مورد توصیه می شود زمان دقیق را یادداشت نمایند. سایر دلایل داشتن قاعدگی نامنظم یا از دست دادن چرخه(به غیر از احتمال حاملگی)عبارتند از افزایش یا كاهش وزن قابل توجه، فعالیت بدنی شدید كه ورزشكاران قوای جسمانی انجام می دهند و یا مشكلات هورمونی است. اگر در این صورت ، ماه بعد ، زمان قاعدگی به وضعیت نورمال بر نگشت باید به پزشك اطلاع داد.

3-آیا احتمال حاملگی در زمان قاعدگی وجود دارد؟


این واقعه امكان پذیر است ، اما نه با احتمال زیاد. نكته این است كه تشخیص دهید آیا خونریزی واقعا مربوط به قاعدگی است یا تنها خونریزی های خفیف(در حد لكه بینی) بین دو قاعدگی می باشد. بسیاری از زنان در زمان تخمك گذاری دچار خونریزی می شوند و اگر تصور كنید كه مربوط به قاعدگی است، امكان حاملگی در این زمان وجود دارد. همچنین ممكن است در زمان نزدیك به انتهای قاعدگی ، به دلیل آمیزش در محل رحم اسپرم باشد و دو یا سه روز بعد تخمك گذاری صورت بگیرد. در این حالت احتمال حاملگی زیاد خواهد بود.


4-آیا قاعدگی به طورمطلق به معنای عدم حاملگی است؟


در این مورد نمی توان 100% مطمئن بود. زیرا ممكن است خونریزی مربوط به اوایل حاملگی باشد و همیشه نمی توان به راحتی تفاوت این دو را تشخیص داد ، مگراینكه مدت آن درست مثل قاعدگی طول بكشد. اگر خونریزی با علائمی نظیر تهوع همراه بود انجام تست حاملگی لازم است.


5-آیا عدم تعویض به موقع نوار یا تامپون ممكن است خطر بروز سندرم شوك سمی را به همراه داشته باشد؟


این سندرم نوعی بیماری با منشائ باكتریایی است، كه اولین بار در سال 1980 كشف شد. در این زمان تعداد زیادی زنان به دلیل مصرف نوع خاصی از تامپون جاذب دچار علائم این بیماری شدند. در این حالت نوعی باكتری باعث تولید سم می كند و در نتیجه سندرم شوك سمی اتفاق می افتد.علائم این سندرم عبارتند از تب، لرز، اسهال، تهوع، درد عضلانی و كهیر كه بعضی متخصصان معتقدند عدم تعویض تامپون برای مدت طولانی ایجاد محیط مغذی برای باكتری ها می كند و سندرم بروز می كند. برای اطلاع یافتن از زمان مناسب تعویض بهتر است از دستور العمل برچسب روی محصول پیروی شود.


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: پنج حقیقت مربوط به قاعدگی ,



بازدید : 1664
نویسنده : امير محمدي

پذیرشتشکیل پرونده و تعیین وقت برای ویزیت اولیه زوجین با توجه به اینکه در ۴۰% موارد مردان و در بقیه موارد هر دو زوج مسئول ناباروری می باشند. لذا حضور هر دو زوج در مرکز برای بررسی های اولیه ضروری می باشد.


ویزیت زن توسط متخصص زنان و زایمان:


در این ویزیت پزشک یعد از گرفتن شرح حال ، تاریخچه بیماری و معاینه ، آزمایشات لازم همچون آزمایشات هورمونی ۰ هورمونهای , LH FSH پروژسترون ، استرادیول ، پرولاکتین و HSG را درخواست میکند. متخصص زنان پس از مشاهده نتایج ، روش درمانی مناسب جهت زوجین پیشنهاد می نماید.



ویزیت مرد توسط متخصص آندرولوژی:
در این ویزیت از بیمار شرح حال و تاریخچه بیماری گرفته و پس از معاینه ، آزمایشات لازم از جمله آزمایش مایع انزال درخواست می گردد. پزشک پس از مشاهده نتیجه آزمایشات، روش درمانی مناسب جهت زوجین پیشنهاد می نماید.


آزمایش مایع انزال :بررسی مایع انزال (منی) و تست Cap یک آزمایش میکروسکپی و ماکروسکپی بسیار مهم جهت ارزیابی قدرت باروری یک مرد می باشد.برای تهیه نمونه (منی ) باید موارد زیر رعایت گردد.۱) نمونه بایستی به فاصله سه روز بعد از نزدیکی با همسر و نه بیشتر از هفت روز نزدیکی تهیه گردد.۲) نمونه باید در محیط آرام و بدون استرس تهیه گردد.۳) طریقه تهیه نمونه باید کاملا تمیز باشد.۴) در هنگام انتقال نمونه ظرف جمع آوری نمونه سربسته نگهداری شود.۵) نمونه سریعا به داخل انکوباتو رc ْ ۳۷ انتقال یابد.- در مواردی که انسداد مجاری انزالی تشخیص داده شود متخصص اورولوژی با استفاده از عمل جراحی ساده نمونه (اسپرم) را از مجاری انزال (اپید ید یم) یا بیضه تهیه می نماید.- د رصورت نیاز تست آنتی اسپرم آنتی بادی (بررسی آنتی بادی علیه اسپرم) و تست پراکسیداز (بررسی عفونت دستگاه تناسلی مردانه) انجام می گیرد.


آزمایشات لازم برای زوج مونث:آزمایشات هورمونی: آزمایشات هورمونی در سه مرحله انجام می شود:۱) در اولین ویزیت وضعیت هورمونهای LH , FSH پروژسترون ، استرادیول ، پرولاکتین TSH و بیمار د رروز بیست و یکم سیکل قاعده گی بررسی می گردد.۲) در هنگام شروع سیکل درمانی وضعیت هورمونهای LH , FSH پروستروژن و استرادیو ل ، روز سوم سیکل قاعده گی ، بررسی می گردد.۳) در طی شروع سیکل درمانی وضعیت هورمونهای LH و استرادیول برای پیگیری نحوه پاسخ تخمدان به داروهای محرک تخمک گذاری بررسی می گردد.


اسکن اولتراسوند: قبل ازشروع سیکل درمانی و درطی سیکل درمانی از آن برای بررسی رحم و تخمدانها استفاده می گردد.لاپاراسکوپی: وسیله ایست که دارای یک تلسکوپ بوده که پزشک آنرا از طریق سوراخ کوچکی در شکم وارد بدن کرده و وضعیت ارگانهای لگنی زنان را بویسلیه آن بررسی میکند. دربعضی موارد پزشک برای تشخیص انسداد لوله رحم ، اندومتریوز و چسبندگی های لگنی ا ز آن استفاده میکند.


هیستروسکوپی: وسیله ایست که دارای یک تلسکوپ بوده که پزشک آنرا از طریق دهانه رحم وارد رحم کرده و وضعیت رحم را بویسلیه آن بررسی می کند . پزشک در بعضی موارد برای تشخیص فیبروئید ، پولیپ و اختلا لات مادرزادی رحم از آن استفاده می کند.


هیستروسالپنگو گرافی:( HSG)در این روش پزشک پس از وارد کردن ماده حاجب رنگی بداخل حفره رحمی با فشار آهسته عبور ماده حاجب را از حفره رحمی ، لوله رحمی بوسیله گرفتن عکس رادیولوژی بررسی می کند.PCT (تست پس ازنزدیکی):این تست آسانترین روش برای بررسی عملکرد اسپرم می باشد و در نزدیک و حوالی تخمک گذاری همسر انجام می شود . در این بررسی نمونه کوچکی ا زترشحات دهانه رحم چند ساعت پس از نزدیکی با شوهر زیر میکروسکوپ بررسی می گردد. وجود ۵ تا ۱۰ اسپرم متحرک در میدان بینایی میکروسکوپی نشانه طبیعی بودن تست می باشد.بیوپسی آندومتر:یک روش بسیار آسان بوده که نیاز به بیهوشی ندارد . پزشک در بعضی مواقع برای بررسی وقوع طبیعی تخم گذاری و عملکرد هورمونهای جنسی بر روی بافت پوششی داخل رحم (آندومتر) تکه کوچکی از آندومتر را برداشته و زیر میکروسکوپ بررسی می کند.آزمایشات سرومی: به طور روتین قبل ازشروع در مانهای کمکی باروری برای عفونتهای ویروسی و میکروبی بیمار آزمایشات HBS Ag ,HIV (هپاتیت) و ( RPR VDRL) درخواست میگردد.مشاوره ART:پس از تشخیص علل نازایی ، روشهای درمانی مختلف برای بیمار پیشنهاد و معایب و فواید آنها به بیمار شرح داده و به سولات زوجین توسط متخصصین مختلف پاسخ داده می شود .


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: مراحلی که یک زوج نابارور برای پیگیری ناباروری خود طی می کنند چیست؟ ,



آيا رابطه مقعدي يك رابطه لذتبخش است؟
نوشته شده در دو شنبه 26 ارديبهشت 1390
بازدید : 1770
نویسنده : امير محمدي

البته فكر ميكنم تصور شما از محل قرار گرفتن غده پروستات بايد اصلاح شود چون اين غده در انتهاي روده بزرگ وجود ندارد بلكه با قسمت انتهايي آن مجاورت دارد. در عكس ذيل مجاورت پروستات با ركتوم نشان داده شده است.Prostate massage

 

البته در حالت طبيعي اين غده از داخل مقعد قابل لمس نيست اما درصورت بزرگي مرضي پروستات در مردان مسن، پزشك با معاينه پروستات از همين طريق ميتواند اين مسئله را تشخيص دهد. در مورد مطلبي كه من قبلاً تذكر دادم كه اصولاً رابطه مقعدي رابطه لذتبخشي نيست اينجا كمي بيشتر توضيح ميدهم. همانطور كه گفتم كه ساختار ركتوم يا راست روده و همينطور مدخل ورودي آن يعني مقعد (در مقايسه با واژن) مناسب نزديكي ساخته نشده است. از لحاظ فيزيولوژيك هنگام نزديكي واژن ابتدا با ترشحات نرم كننده حين تحريك جنسي نرم و لغزنده شده و در ادامه كاملاً باز و بزرگ ميشود. خوب با وجودي كه واژن از لحاظ عملكردي واقعاً  قابليت واكنشهاي لازم براي احساس لذت از نزديكي را داراست باز مي بينيم احساس درد و سوزش در واژن حين نزديكي براي خانمها چيز چندان نادري هم نيست. در ركتوم درست در نقطه مقابل با ورود هر ماده فضا گير عضلات و اعصاب اين ناحيه بلافاصله براي دفع اين ماده واكنش نشان ميدهند. درست همان احساس ناراحتي و دفعي كه ما هر روز با آن مواجه ميشويم. به همين صورت ورود هر جسم خارجي شبيه انگشت يا آلت در مقعد با درد و احساس ناراحت كننده فرد و رفلكسهاي دفع روبرو ميشود و به هرحال چيز خوشايندي نيست.

به اين ترتيب در يك رابطه عاطفي- جنسي عاشقانه دوطرفه كه با قدرت درك دوطرفه همراه باشد نه مفعول (زن يا مرد) تمايلي به اين كار دارد و نه فاعل با توجه به درد و احساس ناخوشايند اينكار مايل به تحميل كنشهاي دردناك به محبوب خود است. معاشقه و نوازش فرآيندي است كه با ظرافت انجام شده و با پرس و جوي مرتب فاعل از احساس مفعول در مورد اين رفتارها ادامه مي يابد. حالا اين كه چطور ميشود كه با اين وجود فاعل چنين تقاضايي را مطرح ميكند و بر آن اصرار ميكند و اينكه چطور ميشود مفعول مي پذيرد و به آن تن ميدهد به عوامل مختلفي بستگي دارد كه بطور خلاصه ميتوانيم آن را در حوزه مفهوم "تسلط و تسليم"، و  "سادومازوخيسم" فاعل و مفعول توضيح دهيم. بر خلاف تصور احتمالي بعضي ها ساديسم و مازوخيسم (درست مثل همجنسگرايي) يك هويت مستقل مربوط به يك بيمار مشخص ندارد. بلكه طيفي از احساساتي است كه در افراد جامعه شدت و ضعف دارد. بعضي از افراد بدليل بعضي تعارضات دروني واقعاً براي تحريك و ارضاء شدن نياز به ابراز خشونت و ابراز قدرت دارد. خوب اگر مفعول مقاومت كند و نپذيرد رابطه پيش نميرود و هينجا متوقف ميشود. اما خوب افرادي هم هستند كه به آن تن ميدهند. يك دليل عمده آن ترس است. ترس از جدايي و از دست دادن حمايت (اقتصادي، اجتماعي، وعاطفي) فاعل. يا ترس از خشونت فاعل. گاهي هم بخاطر عدم اعتماد به نفس براي سركشي و طغيان. افرادي هستند كه تسليم كامل تنها راه قابل تصور براي آنهاست. آن را يادگرفته اند و باور دارند و اصولاً قدرت تمرد و اعتراض را ندارند. گاهي هم افراد از رنج كشيدن حين رابطه لذت مي برند. فرقي نميكند اين آسيب بصورت فرو كردن نوك چاقو حين معاشقه باشد يا بصورت درد ناشي از دخول آلت در مقعد. به اين ترتيب وقتي صحبت از نزديكي مقعدي بعنوان يك رابطه جنسي روزمره ميشود از نظر من سكسولوژيست اين نشانه ناسالم بودن رابطه است. چيزي شبيه به حساب دو دو تا چهار تا. واقعاً من نميدانم آيا چيزي به اسم "نزديكي مقعدي توافقي" ميتواند معنا داشته باشد يا نه؟ اينكه دو نفر سر اعمال خشونت يكطرفه توافق داشته باشند؟ روزي آقايي تلفني با من تماس گرفت و با لحن پر از هيجان خشم آلود پرسيد: آقا زن من ميگويد چون من مايل به نزديكي مقعدي هستم مريضم. بنظر شما تمايل به نزديكي مقعدي مرضي رواني است؟ البته من آن موقع غافلگيرانه پاسخ دادم: نه! و مكالمه تمام شد (چون مثلاً اختلالي به اسم تمايل به نزديكي مقعدي نداريم يا تعريف نشده است). اما اگر امروز كسي سوال كند با قاطعيت ميگويم اصرار به انجام اينكار نشان از يك مشكل دارد و بايد بحث و بررسي شود.

در مورد اينكه گفتيد تحريك غده پروستات باعث احساس خوشايندي در آقايان ميشود (چيزي شبيه به نقطه G در خانمها)، مطلب به اين روشني نيست و با اگر و اماي زياد همراه است. البته درست مثل حضور نقطه جي در خانمها شايعاتي در مورد وجود چنين نقطه حساسي در آقايان هم  وجود دارد (كه ما در كتاب پيشگيري از اختلالات جنسي به آن اشاره كرديم) اما بررسي قابل توجهي در اين زمينه وجود ندارد و ما هم تنها به آن تنها  بعنوان يك مسئله قابل تجربه (آنها با شرايطي مثل استفاده از انگشت سبابه و نرم كننده فراوان و در وضعيت كاملاً راحت) اشاره كرده ايم. حالا ممكن است زوجي در اين مورد نظر مثبت يا نظر منفي داشته باشند. تازه اگر زوجي هم نظر مثبتي داشتند آنها در همه موارد معاشقه و نزديكي هم تمايلي به اين كار ندارند و "بعضي وقتها" مايل به انجام  آن هستند كه درهرحال ورود و بازي يك انگشت خيلي با ورود آلت و حركت آن در مقعد متفاوت است.

مسئله اي كه همينجا بايد به آن اشاره كرد اين است كه تعريف يك استاندارد مشخص براي رفتارهاي جنسي انسان كار ساده اي نيست. ممكن است آقايان يا خانمهايي هم باشند كه در حال حاضر چندان از رابطه مقعدي اكراه نداشته باشند و حتي در واقع بيان كنند كه از آن لذت هم ميبرند (كما اينكه عده كمي اين مسئله را به من تذكر داده اند). در سابقه تعدادي از اين افراد درد و جراحات قابل توجه در اولين نزديكي ها وجود داشته است كه در واقع بتدريج به آن عادت كرده اند و سعي كرده اند كه از آن لذت ببرند. مثلاً خانمي كه در نوجواني و جواني مورد تجاوز مقعدي برادر خود قرار گرفته بود بيان ميكرد كه كم كم به آن عادت كرده و پس از مدتي از آن لذت مي برده است. آنچه كه مسلم است اين است كه نقش من در اينجا تنها توصيه به داشتن رفتارهاي جنسي است كه براي طرفين ارضاء كننده و سالم باشد نه دردآور. حال اگر زوجي بصورت دوطرفه از يك نوع رفتار خاص استقبال ميكند و آن را مي پسندد من توصيه خاصي به انجام نشدن يا شدن آن ندارم.

 


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: آيا رابطه مقعدي يك رابطه لذتبخش است؟ ,



بازدید : 2174
نویسنده : امير محمدي


قبل از ازدواج


پسر: بالاخره موقعش شد. خيلي انتظار كشيدم.
دختر: مي‌خواي از پيشت برم؟
پسر: حتي فكرشم نكن!
دختر: دوسم داري؟
پسر: البته! هر روز بيشتر از ديروز!
دختر: تا حالا بهم خيانت كردي؟
پسر: نه! براي چي مي‌پرسي؟
دختر: منو مي‌بوسي؟
پسر: معلومه! هر موقع كه بتونم.
دختر: منو مي‌زني؟
پسر: ديوونه شدي؟ من همچين آدمي‌ام؟!
دختر: مي‌تونم بهت اعتماد كنم؟!
پسر: بله.
دختر: عزيزم!

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

بعد از ازدواج

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-
-
كاري نداره! از پايين به بالا بخون

 


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج ,



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد