پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کانال عکس های اونجوری بدو بیا
نوشته شده در پنج شنبه 7 مرداد 1395
بازدید : 5163
نویسنده : امير محمدي



کانال عکس و فیلم اونجوری زود بیا
نوشته شده در پنج شنبه 7 مرداد 1395
بازدید : 19334
نویسنده : امير محمدي



این روش بسیار موثر ولی کمی عجیب است ؟!
نوشته شده در سه شنبه 21 خرداد 1392
بازدید : 4542
نویسنده : امير محمدي
این روش بسیار موثر ولی کمی عجیب است ؟!


زشکان دانشگاه سینسیناتی ادعا کرده‌اند که خوردن دونات پس از مصرف تنقلات و فست فود می‌تواند روشی برای محافظت از قلب باشد.


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: این روش بسیار موثر ولی کمی عجیب است ؟! ,



ویتامینی برای عملکرد بهتر مغز
نوشته شده در دو شنبه 27 تير 1390
بازدید : 450
نویسنده : امير محمدي

مغز دارای گیرنده‌های ویژه‌ای است که گیرنده‌های نوع GABA نامید می‌شوند و می‌توانند به برقراری ارتباط سریع بین سلولهای مغزی کمک کنند.

ویتامینی برای عملکرد بهتر مغز

نتایج یک آزمایش جدید نشان داده است که برای عملکرد مناسب چشم‌ها و مغز، بدن انسان به مقادیر کافی ویتامین C نیازمند است.

متخصصان معتقدند که این یافته می‌تواند کاربردهای مفیدی در مورد بیماریهایی چون گلوکوم و صرع داشته باشد.

دکتر هنریک وون گرسدورف از متخصصان ارشد انستیتو ولوم در دانشگاه سلامت و دانش اورگون در این باره اظهار داشت: ما متوجه شدیم که سلولهای شبکیه چشم برای اینکه بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند باید در دوزهای نسبتا بالای ویتامین C شناور باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که شبکیه چشم در واقع بخشی از سیستم اعصاب مرکزی است این آزمایشات تایید می‌کند که ویتامین C در عملکرد مطلوب مغز نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و این تاثیرگذاری تا حدی حائز اهمیت است که پیش از این هرگز درک نشده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی برین گرید تست، مغز دارای گیرنده‌های ویژه‌ای است که گیرنده‌های نوع GABA نامید می‌شوند و می‌توانند به برقراری ارتباط سریع بین سلولهای مغزی کمک کنند.

این متخصصان در آزمایشات خود متوجه شدند که وقتی ویتامین C موجود نباشد، عملکرد صحیح و مناسب گیرنده‌های نوع GABA در سلولهای شبکیه متوقف می‌شود. از آنجا که سلولهای شبکیه‌ای چشم یکی از در دسترس‌ترین انواع سلولهای عصبی هستند این احتمال وجود دارد که گیرنده‌های نوع GABA در سایر نقاط مغز نیز در صورت فقدان یا کمبود ویتامین C عملکرد مناسب خود را از دست بدهند.

این مطالعه به طور مفصل در دو مجله نوروسانیس منتشر شده است.

 

منبع: ایسنا

:: موضوعات مرتبط: پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: ویتامینی برای عملکرد بهتر مغز ,



چند راهكار ارزان برای بهبود جوش‌ های صورت
نوشته شده در پنج شنبه 23 تير 1390
بازدید : 475
نویسنده : امير محمدي

چند راهكار ساده و ارزان برای بهبود جوش‌های صورت

 

متخصصان پوست معتقد هستند: اولین عامل مهمی که منجر به بروز جوش‌های ناخوشایند پوستی می شود ، تغییرات هورمونی بدن و عامل دوم ناتوانی پوست در دفع بافت مرده كه پاکسازی این بافت ضروری و حساس است، این در حالیست كه باور عمومی عامل این جوش‌ها را اغلب باكتری یا میكروب می‌دانند.

 

متخصصان پوست در دانشكده بهداشت عمومی هاروارد چند نكته ساده و كم‌خرج اما مهم را برای پیشگیری یا كاهش بروز جوش‌های صورت توصیه كرده‌اند. به گزارش شبكه خبری تورنتو نیوز، این متخصصان تاكید دارند:

 

- زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید.قرار دادن پوست بدن در معرض نور مستقیم خورشید اگرچه ممكن است برای برنزه کردن پوست بدن بسیار ایده آل به نظر برسید اما برای کسانی که از عارضه جوش‌های پوستی رنج می برند، مضر و نامناسب است. تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید به پوست، نه تنها عارضه جوش‌های پوستی را تشدید می کند بلکه می تواند در طولانی مدت به پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست نیز منجر گردد.

 

- از شستن بیش از حد محل جوش‌ها خودداری کنید. بسیاری از کسانی که از جوش رنج می برند، شستن زیاد ناحیه جوش زده را خوب و مفید تلقی کرده و برای درمان قطعی این عارضه، مدام دوش می گیرند و انواع اقسام صابونها را امتحان می کنند. این در حالی است که متخصصان پوست عقیده دارند که شستن پوست بیش از دو الی سه بار در روز نه تنها نتیجه مطلوب نخواهد داشت بلکه وضعیت جوش‌ها را وخیم تر نیز خواهد کرد. جوش‌ها اغلب در صورت، سینه، پشت و دیگر نقاط بدن دیده می شود.شستن افراطی جوشها معمولا با ترشح چربی بیشتر در ناحیه جوش زده همراه بوده و کمکی به درمان آن نمی کند. همچنین استفاده از ضد عفونی کننده های قوی نظیر الکل سفید و یا استفاده بی‌رویه از فرآورده‌ها و کرم‌های به اصطلاح درمان کننده آکنه نیز توصیه نمی شود. این دسته از ترکیبات علاوه بر اینکه پیری زودرس را به دنبال دارد، درمان واقعی جوش‌های پوستی را نیز به تعویق می اندازد.

 

- در انتخاب صحیح ویتامین‌ها و مکمل‌ها دقت کنید. كارشناسان علوم تغذیه میزان مجاز مصرف ید را در حدود 150 میكروگرم در روز توصیه می کنند. اما بسیاری از پزشکان بر این عقیده هستند که مصرف بیش از این مقدار در بروز جوشهای پوستی موثر خواهند بود. بنابراین از مصرف مکمل‌هایی که دوزهای غیرمجازی از این عنصر را وارد بدن می کنند، پرهیز کنید. استفاده از مکمل‌های افزاینده ترشح طبیعی هورمون تستوسترون نیز همانند تزریق مستقیم خود تستوسترون می تواند منجر به بروز آکنه و جوش‌های پوستی گردد.

 

- از کندن و دستکاری كردن جوش‌ها جدا پرهیز کنید. بسیاری از کسانی که از جوش و یا از دیگر عوارض پوستی رنج می برند، ناخواسته و ناخودآگاه جوش‌ها را دستکاری می کنند. وسوسه انجام این کار به قدری قوی است که حتی برخی از افراد علیرغم داشتن اطلاعات و آگاهی لازم در مورد عوارض این کار، آن را خوداگاهانه نیز انجام می دهند. فشردن جوشها باعث نفوذ باکتری‌های موجود در آنها به لایه های عمیق تر شده و احتمال نفوذ عفونت به خون را در پی دارد.

 

- استرس را از خود دور کنید. استرس تاثیر مستقیم بر جوش‌های پوستی ندارد اما این پدیده روانی می تواند تعادل هورمونی بدن را تحت تاثیر قرار داده و آن را بر هم بزند. نتیجه استرس حتی به صورت چرب شدن پوست و بروز جوش‌های پوستی نیز دیده می شود.

 

 

- به سلامت و تغذیه مناسب خود توجه كافی داشته باشید. مصرف آب فراوان در طول روز یکی از رموز سلامت و تندرستی است که نیز مورد توجه قرار گرفته است. خواب کافی، تمرین مناسب، پرهیز از خوردن غذای چرب و محرك، نوشیدن آب فراوان و موارد مشابه به رغم اینکه بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند اما در سلامت بدن و در پیشگیری از جوش و سایر ناراحتی ها و عوارض پوستی بسیار موثر هستند.

 

- پوست خود را در برابر چربی و عوامل عفونت زا محافظت كنید. بهداشت پوست را رعایت کنید، دستهای خود را مرتب بشویید، اما همانطور كه توصیه شد از شستن افراطی محل جوش‌ها به شدت پرهیز كنید. رعایت بهداشت عمومی بدن نكته كمكی در بهبود این بثورات جلدی ناخوشایند است. همچنین اگر ورزش می كنید پس از هر نوبت تمرین دوش بگیرد.

منبع:ایسنا

 


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , چند راهكار ارزان برای بهبود جوش‌ های صورت , ,
:: برچسب‌ها: چند راهكار ارزان برای بهبود جوش‌ های صورت ,



اگر می‌خواهید لاک بزنید باید چه کار کنید؟
نوشته شده در دو شنبه 20 تير 1390
بازدید : 443
نویسنده : امير محمدي

اگر می‌خواهید لاک بزنید باید چه کار کنید

 

توصیه می‌شود لاک را در یخچال یا جای بسیار خنک قرار دهید تا دیرتر فاسد شود. ابتدا سطح ناخن‌ها را با استون تمیز کنید تا آلودگی برطرف شود و لاک بهتر روی سطح ناخن قرار گیرد.

 

وقتی روی ناخن لاک زدید، بگذارید خشک شود. اگر وقت ندارید و می‌خواهید سریع‌تر به دنبال کارتان بروید، یک سشوار آماده در کنار دست خود بگذارید و بعد از لاک زدن روی آن را سشوار بکشید سپس لایه بعدی لاک را بزنید.

 

بعد از هر بار لاک زدن باید بگذارید لاک خشک شود. اگر لاک شما رنگ دلخواه را پیدا کرد، اکنون باید از برق ناخن استفاده کنید تا یک محافظ و پوشش برای لاک و ناخن‌های شما باشد. به نوع لاک نیز دقت کنید.

 

لاک باید غلظت کافی داشته باشد، به طور یکنواخت با فرچه روی ناخن بنشیند، آبکی نباشد، به راحتی روی صفحه ناخن بچسبد و در برابر آب مقاوم باشد. در ادامه درباره شکنندگی و خشکی ناخن‌ها نکاتی را متذکر می‌شویم.

منبع:سلامتستان



:: موضوعات مرتبط: پزشكي , اگر می‌خواهید لاک بزنید باید چه کار کنید؟ , ,
:: برچسب‌ها: اگر می‌خواهید لاک بزنید باید چه کار کنید؟ ,



آشنایی با خواص درمانی تربچه
نوشته شده در یک شنبه 12 تير 1390
بازدید : 482
نویسنده : امير محمدي

 

آشنایی با خواص درمانی تربچه
تربچه از جمله سبزی‌هایی است که هم ریشه و هم برگ آن دارای خواص فراوانی است.
تربچه گیاهی است یک ساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر می‌رسد . برگ ‌های آن پهن ، ناصاف ، کرک‌دار و با بریدگی‌های نامنظم است.

گل‌های آن به رنگ سفید، زرد روشن، آبی روشن و بنفش است که در انتهای شاخه ظاهر می‌شود.

برخی از خواص این گیاه عبارتند از:

• برگ و ریشه تربچه دارای مقدار فراوانی ویتامین C است.

• مقدار ویتامین C موجود در برگ‌های این سبزی، نسبت به ریشه آن پنج برابر بیشتر است.

• ریشه کروی و قرمز این سبزی همچنین دارای مقادیر فراوانی پتاسیم، اسید فولیک و مس است.

• تربچه خاصیت ضد سرطان دارد و مدت مدیدی است که از این سبزی برای درمان اختلالات کبدی استفاده می‌شود.

• از تربچه برای دفع سنگ‌های کلیوی استفاده می‌شود و برای درمان نقرس و روماتیسم مفید است.

• اگر برگ آن همراه با غذا خورده شود کمک خوبی برای هضم غذا است. آب برگ تربچه برای تقویت چشم مفید است.

• خوردن تخم تربچه، ترشح شیرمادر را زیاد می‌کند.

• تخم تربچه اشتهاآور است.

:: موضوعات مرتبط: پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: آشنایی با خواص درمانی تربچه ,



زندگی بدون نبض و ضربان قلب میسر شد
نوشته شده در سه شنبه 31 خرداد 1390
بازدید : 743
نویسنده : امير محمدي

در حالی كه بسیاری از مردم با نبض و ضربان قلب به زندگی متصل هستند، ‌دكتر بیلی كان و دكتر بود فرازیر از موسسه قلب تگزاس موفق به كشف راهی شده‌اند كه جریان خون بیماران در زمان از دست رفتن نبض ادامه یافته و آنها را زنده نگهدارند.

به گزارش ایسنا، این محققان سالها برای تكمیل یك قلب مصنوعی كه از كار نیفتاده،‌ فرسوده نمی‌شود و همچنین در آن لخته‌های خون یا عفونت به وجود نمی‌آید، ‌تلاش كرده‌اند.

آنها موفق به ساخت یك قلب مصنوعی شده‌اند كه به نظر می‌تواند به این اهداف جامه عمل بپوشاند. تنها نكته این است كه این دستگاه یك قلب نبوده و ضربان نداشته از این رو نبضی وجود ندارد. اگر بیماری یكی از این قلب‌ها را داشته باشد،‌ به نظر مرده آمده و نوار قلبی‌اش به شكل یك خط ممتد خواهد بود.

این دستگاه جدید از نوعی فناوری استفاده می‌كند كه از دهه 1980 برای كمك به نارسایی قلبی مورد استفاده قرار دارد. یك دستگاه كمك بطنی كه نوعی دستگاه گردش خون بوده و به بطن راست یا چپ قلب كمك می‌كند. دستگاه كمك بطنی از یك روتور پره برخوردار است كه خون را گردش داده و به سمت جلو در جریانی مداوم هدایت می‌كند.

درحالی كه دستگاه كمك بطنی معمولا برای كمك به یك بخش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ كان و فرازیر دو عدد از این دستگاهها را به یكدیگر متصل كردند تا بتوانند دور طرف قلب را تحت پوشش قرار دهند.

این محققان، آزمایش‌های خود را بر روی گوساله‌ها انجام داده و اكنون یك گوساله هشت ماهه موسوم به ابیگیل دارند كه قلب ندارد.

این محققان قلب این گوساله را درآورده و به جای آن دستگاه جدید پمپاژ خود را قرار دادند.

ابیگیل اكنون براساس آزمایشات قلبی پزشكی مرده به نظر رسیده، اما یك گوساله جوان و پر انرژی است.

كان و فرازیر پس از انجام آزمایش‌های خود بر روی 38 گوساله، تصمیم به انجام آن بر روی انسانها گرفته و این دستگاه را بدن یك مرد 55 ساله مبتلا به آمیلوئیدوز قرار دادند. قلب اصلی این فرد به دلیل ابتلا به این بیماری بسیار آسیب دیده و پزشكان تنها 12 ساعت به او مهلت زندگی داده بودند. این فرد توانست با قلب مصنوعی تا یك ماه دیگر پیش از گسترش بیماری به سایر اعضای بدنش زندگی كند.

این محققان اعلام كرده‌اند كه كارهای دیگری نیز باید پیش از ورود این قلب به بازار بر روی آن انجام شود.
 


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , زندگی بدون نبض و ضربان قلب میسر شد , ,
:: برچسب‌ها: زندگی بدون نبض و ضربان قلب میسر شد ,



رژ لب سالم چه ویژگی هایی دارد؟
نوشته شده در سه شنبه 31 خرداد 1390
بازدید : 1251
نویسنده : امير محمدي

رژ لب سالم چه ویژگی هایی دارد

 

لوازم آرایشی همیشه اهمیت زیادی برای خانم ها دارند و نحوه خرید و استفاده از آنها نیز مهم است. رژ لب یکی از لوازم آرایش رایج دنیاست که تقریبا تمام خانم ها از آن استفاده می کنند اما مساله ای که کمتر مورد توجه آنها قرار می گیرد، این است که چشم ها و لب ها مهم ترین و حساس ترین اعضای چهره هستند که بیشترین تولیدهای محصولات آرایشی هم مربوط به این دو ناحیه است...

 

این یعنی زنگ خطر برای خانم هایی که بدون هیچ تحقیق و شناختی برای خرید محصولات آرایشی (مخصوصا مربوط به چشم ها و لب ها) اقدام می کنند و اصلا به این نکته توجه نمی کنند که ممکن است این بازار پویا و پرسود باعث ورود محصولات نامرغوب و گاه خطرناک شود.

 

بیشتر رژلب ها حاوی لوسیون، ویتامین های مختلف، مواد حفاظتی UV (که از فساد رژ جلوگیری می کنند)، روغن، الکل، رنگدانه و موم هستند. در رژهای مختلف مواد شیمیایی و مواد طبیعی به کار می رود اما مساله اصلی میزان استاندارد بودن هرکدام از آنهاست.

 

 

● چه رنگی برای چه پوستی؟

 

برای انتخاب رنگ رژ لب مناسب باید به جنس و رنگ پوست خود توجه کنید. خانم هایی که پوست صورت نسبتا تیره ای دارند، بهتر است از رژ های قرمز تیره، بنفش و گوجه ای براق استفاده کنند. رژهای قهوه ای روشن و آجری با سایه صورتی رنگ ، برای خانم هایی مناسب تر هستند که رنگ پوست شان روشن تر است. اگر رنگ پوست صورت شما گرم است از رژهای پایه رنگ نارنجی استفاده کنید و اگر رنگ پوست شما حالت سرد و روشن دارد، از رژهای پایه رنگ آبی. اگر می خواهید رنگ رژ لب مدت زمان زیادی حفظ شود، بهتر است پس از استفاده از رژ، از یک محصول لیپ سیلینگ استفاده کنید.

 

 

● رژلب و مسمومیت ها

 

یکی از جنجالی ترین بحث ها درباره رژ لب، وجود سرب در این محصول آرایشی حساس است. تا به حال بحث های متعددی در مورد وجود ترکیبهای این فلز سمی در رژ لب مطرح شده است. گروهی معتقدند این ماده که در بعضی رژ لب ها مورد استفاده قرار می گیرد، باعث ابتلا به سرطان در خانم ها می شود! اما آنها نمی توانند برای اثبات این ادعا مدارک علمی واضحی و روشن بیاورند. گروهی دیگر هم می گویند این فقط یک شایعه بی اساس است و سرب اندک به کاررفته در رژلب نمی تواند باعث ابتلا به سرطان خانم ها شود. جالب است بدانید که سازمان غذا و داروی آمریکا هم تا به حال هیچ گزارشی در مورد رژلب هایی که سرب در ساخت آنها به کار رفته، منتشر نکرده است و در این مورد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

روش آزمایش جنس رژ لب هم تقریبا برای همه خانم ها آشناست؛ برای این کار باید رژلب را روی مچ یا پشت دست یا روی تکه ای پارچه بمالید و بعد قطعه ای از جنس طلا، مس یا نقره (اصل) روی آن بکشید. حالا چند دقیقه صبر کنید تا آزمایش شما کامل شود. اگر رنگ رژ تغییر کرد و تیره تر شد، مشخص می شود که حاوی ماده لید است. البته در اینکه نتیجه این تست چقدر قابل اعتماد است، شک و تردید زیادی وجود دارد و هیچ مرجع علمی معتبری چنین تستی را تایید نکرده چون ممکن است برخی مواد طبیعی به کار رفته در رژ مثل موم عسل هم با طلا واکنش نشان دهند و این رنگ تیره را ایجاد کنند. پس تیره شدن رنگ رژ در تماس با طلا نشانه قطعی برای وجود سرب در آن نیست. پس بهتر است هنگام خرید رژلب، محصولات آرایشی طبیعی موسوم به ارگانیک را انتخاب کنید تا از سلامت آنها مطمئن باشید.

 

در اینجا باید به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کرد، آن هم کاربرد رژهای براق است که با نام تجاری lip gloss در بازار وجود دارند و به دلیل خاصیت درخشندگی، بین خانم های جوان طرفداران زیادی پیدا کرده اند. تحقیقات نشان داده که استفاده مستمر از این محصولات خطرهای زیادی برای سلامت و طراوت لب و پوست صورت شما دارد و بلعیدن مواد شیمیایی آنها همراه غذا ممکن است مشکلاتی برای سیستم گوارشی شما ایجاد کند. پس توصیه می کنیم از این محصولات شیمیایی کمتر استفاده و رژهای باکیفیت و طبیعی را جایگزین آنها کنید. اگر لب های شما پس از زدن رژ دچار حساسیت شدند، دیگر از آن محصول استفاده نکنید. چون حساسیت های به ظاهر کوچک با گذشت زمان تشدید می شوند و به سلامت پوست صورت شما هم آسیب می رسانند.

 

 

● رژلـب بهـداشـتـی

 

رژلب را همیشه از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر بخرید. رژلبی که به شما می دهند باید وکیوم شده باشد. بعد از استفاده از نمونه ها (تستر) روی دست، به سرعت دستتان را بشویید. گاهی فروشنده ها با مشاهده تردید مشتری در انتخاب رنگ رژ به او پیشنهاد می دهند که تستر را روی لبش امتحان کند اما به هیچ وجه این کار را نکنید زیرا غیربهداشتی است و می تواند آلودگی های زیادی را وارد بدن شما کند. ممکن است در صورت ابتلای مشتری قبلی به تبخال، حتی در مرحله ابتدایی اش، این ویروس به شما هم منتقل شود.

 

 

● چـطـور رژلـب را پاک کنـیـم؟

 

پاک کردن رژ لب هم همیشه موردبحث بوده و خانم ها روش های مختلفی را برای این کار امتحان می کنند. روش اول و رایج همان استفاده از دستمال نرم و کرم های ویژه پاک کردن رژ است که طراوت و سلامت لب ها را هم تضمین می کنند، اما برای این کار می توانید از روغن های معدنی نرم کننده پوست یا وازلین هم استفاده کنید. برای پاک کردن رژ هم حتما باید از دستمال نرم و نازک استفاده کنید و با حرکات دورانی مچ دست خود به آرامی مواد رنگی رژ را از روی لب ها پاک کنید. سپس دستمال را با آب سرد بشویید و دوباره لب های خود را پاک کنید؛ البته باز هم با حرکات دورانی! در ضمن به یاد داشته باشید بعد از پاک کردن رژ و قبل از خواب حتما از لب ترکن یا مواد طبیعی برای چرب و مرطوب کردن لب هایتان استفاده کنید چون ممکن است آثار مواد موجود در رژ باعث خشکی لب های شما شود. خانم هایی که به طور مستمر از رژ لب استفاده می کنند، می توانند روزانه به کمک وازلین، عسل یا خامه لب های خود را مرطوب و چرب کنند تا سلامت و طراوت این عضو حفظ شود.

 

 

● رژلـب مـایـع

 

بعضی خانم ها از رژ لب مایع استفاده می کنند چون معتقدند کاربری آسان تری دارد و نمای بهتری در مقایسه با رژهای معمولی به چهره می دهد. البته در انتخاب این نوع رژها حتما دقت کنید زیرا رنگ های بسیار روشن یا بسیار تیره ممکن است نمای ناخوشایندی در چهره شما ایجاد کند. خانم هایی که می خواهند با یک بار استفاده از رژ تا مدت زمان طولانی نیاز به تجدید آرایش نداشته باشند، باید از رژهای مایع استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای استفاده از رژهای مایع بهتر است از قلم موی ویژه این کار استفاده کنید. در ضمن برای جلوگیری از رنگی شدن دندان ها بهتر است هنگام استفاده از رژ، یک انگشت خود را به دهان فرو ببرید و بعد از آن به راحتی از رژ لب استفاده کنید تا فاصله دندان ها با لب کاملا حفظ شود.

منبع: salamat.ir


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , رژ لب سالم چه ویژگی هایی دارد؟ , ,
:: برچسب‌ها: رژ لب سالم چه ویژگی هایی دارد؟ ,



از کولر ماشین استفاده نکنید،سرطان می گیرید !!
نوشته شده در دو شنبه 30 خرداد 1390
بازدید : 1119
نویسنده : امير محمدي

از کولر ماشین استفاده نکنید،سرطان می گیرید !!

از کولر ماشین استفاده نکنید،سرطان می گیرید!!

 

لطفا" بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا را روشن نکنید.
پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره های خودرو را پایین کشیده و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود، بعد از چند دقیقه می توانید سیستم تهویه مطبوع خودرو را روشن نمایید.

 

آیامی دانید دلیل انجام این کار چیست؟
بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، داشبورد ، صندلی و سیستم تهویه هوای خودرو از خود گازبنزن ساطع می کنند که یک گازبسیار سمی و سرطانزاست( حتما" بارها بویی شبیه پلاستیک گرم شده را در خودرویتان احساس کرده اید ،این همان بوی گاز سرطانزای بنزن است.) علاوه بر سرطانزایی ، گاز بنزن به استخوان ها آسیب رسانده ( مسمومیت استخوان ها) و نیز باعث ابتلا به آنومیا (نوعی از سرطان خون مربوط به گلوبولهای قرمز خون) و کاهش سطح گلوبولهای سفید بدن می گردد.همچنین تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به لوکمیا (نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلوبولهای سفید خون) و در مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانمها نیز می گردد.

 

جالب است بدانید:
میزان سطح قابل قبول بنزن در هوای آزاد حدود 50 میلی گرم در هر فوت مربع می باشد،در حالیکه میزان بنزن موجود در داخل یک خودروی پارک شده با پنجره های بسته بین 200تا 400 میلی گرم می باشد.حال اگر این خودرو در فضای باز و زیر نور خورشید در دمای بالای 60 درجه فارنهایت پارک شده باشد سطح بنزن موجود در فضای داخل ان بین 2000 تا 4000 میلی گرم بالا می رود که 40 برابر بیشتر از سطح قابل قبول ان می باشد.

افرادیکه سوار خودرویی با پنجره های بسته می شوند بطور اجتناب ناپذیری در معرض تنفس پی در پی و بیش از اندازه این گاز مهلک و سمی قرار می گیرند.

علاوه بر موارد ذکر شده بالا بنزن گازیست که :
کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار داده و از همه خطرناکتر اینکه بدن انسان به سختی می تواند این ماده سمی و خطرناک را دفع نماید.

((پس دوستان عزیز قبل از سوار شدن داخل خودرو، پنجره ها و درب خودرویتان را باز نمایید و بگذارید هوای سمی و زهرآلود انباشته شده داخل اطاق خودرو خارج گردد، به عبارت دیگر این ماده سمی را از فضای خودروی خود بیرون برانید.))

یک ضرب المثل چینی :
وقتی شخصی موضوع ارزشمندی را که به نفع شماست با شما در میان گذاشت شما نیزاخلاقا" وظیفه دارید آن مطلب را به دیگران انتقال دهید.
 


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , از کولر ماشین استفاده نکنید،سرطان می گیرید !! , ,
:: برچسب‌ها: از کولر ماشین استفاده نکنید , سرطان می گیرید !! ,



بازدید : 1168
نویسنده : امير محمدي

هنگام خوردن خربزه و هندوانه به این نکات توجه کنید

414bdb443f9725ffe1343f9cd5994e2a هنگام خورد خربزه و هندوانه به این نکات توجه کنید

شستشوی صیفی جات از جمله هندوانه، خربزه و طالبی با مایع ظرفشویی و شوینده ، در این فصل و قبل از بازشدن آن از ابتلاء به بیماریهای اسهالی عفونی موثر است.

مهر: برای پیشگیری از بیماریهای روده ای توصیه می شود هندوانه، خربزه و طالبی را قبل از چاقو زدن با مواد شوینده تمیز کنید.

دکتر اسلام یعقوبیان مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شستشوی صیفی جات از جمله هندوانه، خربزه و طالبی با مایع ظرفشویی و شوینده ، در این فصل و قبل از بازشدن آن از ابتلاء به بیماریهای اسهالی عفونی موثر است.

وی افزود: به علت استفاده از کودهای حیوانی در مزارع صیفی جات، سطح خارجی محصول به دست آمده به انواع میکروب های بیماری زا، آلوده است و در صورت مصرف بدون شستشو احتمال ابتلای فرد به اسهال عفونی وجود دارد.

یعقوبیان تصریح کرد: جهت جلوگیری از اسهال عفونی حتما سطح خارجی صیفی جات به خصوص هندوانه، خربزه و طالبی را قبل از چاقو زدن با مواد شوینده تمیز کنید.


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , هنگام خوردن خربزه و هندوانه به این نکات توجه کنید , ,
:: برچسب‌ها: هنگام خوردن خربزه و هندوانه به این نکات توجه کنید ,



بازدید : 1042
نویسنده : امير محمدي

اقدامات لازم در صورت مواجه با ویروس ایدز



اگر به هر دلیلی با ویروس ایدز مواجه شدید چه اقداماتی را باید انجام داد؟

1- هر چه سریعتر با آب و صابون محل را شستشو بدهید.

2- اگر مخاط آلوده شده بود با آب فراوان شستشو بدهید.

3- زمان وساعت تماس را یادداشت واطلاع دهید.

4- بلا فاصله درمان به مدت حداقل 4 هفته علیه HIV شروع میگردد(حداکثر تا72 ساعت پس از آلودگی اثر بخش است)

5- آزمایش HIV در سه نوبت( هفته ششم وماه سوم وماه ششم )

6- انجام آزمایشات(Lft,CBC,BUN,CR , BS, در خانمهاBHCG) قبل از شروع درمان

7- از اهداء خون واعضاء خوداری نمایند همچنین در خانمها علاوه بر موارد مذکور توصیه میگردد تا از بارداری وشیردهی پرهیز نمایند.

8- اگر جواب آزمایش مثبت بود 12 ماه درمان انجام میگردد.

9- " اگر آلودگی از طریق سوزن باشد توصیه میگردد تا تدابیر لازم جهت آلودگی به ویروس هپاتیت هم انجام پذیرد مانند تزریق بلا فاصله ایمونوگلوبولین و واکسن همزمان در دو نقطه متفاوت و انجام آزمایشات مربوط به ویروس هپاتیت"


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: اقدامات مورد نیاز در صورت مواجه با ویروس ایدز ,



بهترین زمان برای عمل کردن لوزه کودکان
نوشته شده در چهار شنبه 25 خرداد 1390
بازدید : 1120
نویسنده : امير محمدي

c1a5dd5c614f52242c7f43591983b9b6 لوزه کودکان و بهترین زمان برای عمل کردن آن

لوزه کودکان و بهترین زمان برای عمل کردن آن

آیا می دانید چه زمانی ، بهترین و مناسب ترین زمان برای عمل لوزه در کودکان به حساب می آید ؟

لوزه سوم بیمار را بعد دو سالگی می‌توان عمل کرد

دبیر انجمن گوش، گلو و بینی ایران گفت: لوزه سوم در صورتی که راه بینی را به میزان دوسوم بسته باشد و فرد دچار خرخر و خوابیدن با دهان باز شود می‌توان بعد دو سالگی عمل کرد.

علیرضا جعفری  اظهار داشت: دو نوع لوزه وجود دارد؛ یکی لوزه‌های کامی که وقتی دهان باز می‌شود آنها را می‌بینیم و دیگری لوزه سوم که در داخل دهان پشت خروجی بینی و زبان کوچک است و در معاینه معمولی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای بررسی لوزه سوم باید رادیوگرافی کرد، افزود: برای لوزه‌های اصلی و کامی وقتی در یک فصل فردی بیش از ۳ بار گلودرد چرکی شدید به همراه تب ۴۰ درجه که فرد در آن نتواند غذا بخورد پیش آید باید عمل شود. همچنین اگر فرد دچار آبسه لوزه یا مشکوک به سل لوزه باشد.

جعفری با بیان اینکه بزرگی خود لوزه به تنهایی نیاز به عمل جراحی ندارد، تصریح کرد: مگر اینکه این لوزه‌ها آن قدر بزرگ شده باشد که راه نفس را ببندد که در این صورت لوزه باید عمل شود.

این متخصص گوش، گلو و بینی ادامه داد: برای لوزه سوم وقتی که راه بینی بیش از دو سوم بسته و فرد دچار خرخر و خوابیدن با دهان باز شود این فرد باید عمل شود که اگر عمل نشود به مرور روی فک دندانی آنها اثر منفی خواهد گذاشت و عارضه دیگر آن ترشح مایع در هر دو گوش و کاهش شنوایی است.

وی اضافه کرد: لوزه‌هایی که در حد متوسط هستند و گاهی سرما می‌خورند نیازی به عمل جراحی ندارند چون خود لوزه‌ها جزء سیستم لنفاوی بدن هستند و در کودکان نقش ایمنی و جلوگیری از عفونت را بازی می‌کنند لذا توصیه می‌شود لوزه‌های اصلی تا ۵ سالگی عمل نشود مگر اینکه خیلی شدید باشد و راه نفس را ببندد.

جعفری یادآور شد: لوزه سوم را می‌توان از ۲ سالگی به بعد بالا عمل کرد اما باید در نظر داشت گاهی لوزه سوم با بیماری‌هایی مانند آلرژی بینی اشتباه گرفته شود که برای عمل جراحی باید بررسی دقیق داشت.

 


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: بهترین زمان برای عمل کردن لوزه کودکان ,



خواص بسیار مفید درمانی بالنگ
نوشته شده در دو شنبه 23 خرداد 1390
بازدید : 959
نویسنده : امير محمدي

بالنگ در کتب طب سنتی با نام"اترج کبیر" آمده است. میوه آنرا به فارسی بالنگ گویند و از نظر گیاه شناسی واریته از بادرنگ است. این درختچه دارای میوه های زشتی است که گاهی به وزن یک کیلو گرم نیز می رسد. نوع دیگری از بالنگ را به فارسی "بادرنگ" می نامند و در کتب طب سنتی با نام های بادرنج، باذرنج و اترج صغیر آمده است. بالنگ درختچه ای است به شکل غیرمنظم، برگ آن با کمی اختلاف شبیه سایر مرکبات ولی میوه آن به کلی متفاوت و نوع کبیر آن در ابعاد یک خربزه کوچک است.

 

شکل آن دراز از یک طرف متصل به شاخه کمی پهن و از طرف دیگر به نوک بارکی ختم می شود. پوست آن به رنگ زرد طلایی خیلی ضخیم،موج دار و دارای برآمدگی هایی مانند تاول درشت است. قسمت عمده میوه را با پوست زرد و گوشت سفید داخل پوست را گرفته و تقریبا جای برای پولپ ترش غیر خوراکی وسط آن باقی نگذارده است.

 

گل آن سفید است. بالنگ دارای پوست زرد رنگ طلایی، با بوی معطر، به خصوص نوع کوچک آن که پوستش صاف است، معطرتر است. قسمت گوشتی سفید متصل به پوست خارجی آن ضخیم و کمی شیرین و قسمت پولپ وسط آن که در میان پرده های ضخیم طولانی واقع شده است،دارای الیاف و غلاف های پر از مایعی است که در بعضی انواع شیرین و در برخی ترش است. تخم های آن که در قسمت پولپ آن واقع است کمی دراز و در غلاف سفیدی واقع و مغز، سفید و کمی تلخ است.

 

 

● ترکیبات شیمیایی

بالنگ حاوی مقادیر زیادی سیترونلال است که یک ترکیب آرامش دهنده بوده و در درمان بیماران مبتلا به افسردگی و بیماری های روانی کاربرد دارد. همچنین در پوست میوه بالنگ اسانس لیمونن، گاما، ترپینن، ژرانیال و نرال است.

 

 

● خواص درمانی

از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی پوست زرد آن کمی گرم و خشک است و شحم آن یا به عبارت دیگر قسمت گوشت سفید داخلی متصل به پوست زرد آن در ارقامی که این قسمت شیرین است از نظر طبیعت سرد و تر و خشک و برگ و شکوفه آن گرم وخشک است. از نظر خواص معتقدند که پوست زرد آن برا ی تقویت قلب و دماغ و کبد، سرد و معده احشای داخل شکم مفید است و برای تحلیل بادها و نفخ و کمک به هضم غذا موثر می باشد.

 

بخصوص مربای آن با عسل; البته با خوردن مربای آن اسراف نباید شود زیرا هضم آن مشکل می شود. دم کرده پوست زرد خشک شده آن مسکن قی صفراوی و جویدن آن خوشبو کننده دهان است. اگر پوست و گوشت سفید خشک شده آن را درلابه لای لباسها بگذارند مانع بید زدن می شوند. روغن بالنگ از نظر طبعیت گرم وخشک است ومالیدن آن برای رفع بی حسی،فلجی، لقوه، رعشه و در مفاصل، سیاتیک،امراض سرد عصبی و درد کلیه، مثانه و خوشبویی عرق نافع است.

 

روغن شکوفه آن نیز همین اثر را دارد و روغن برگ آن قویتر است. خوردن قسمت گوشت سفید متصل به پوست زرد خارجی آن خیلی ثقیل است و دیرهضم می شود و مصرف آن باید به صورت مربا با شکر و یا با عسل باشد. آب قسمت مغز ترش مزه بالنگ اگر با غذا خورده شود برای مالیخولیا حاصل سودا نافع است و چون ترشی آن برای اشخاص سوداوی مضر است باید با شکر و قند شیرین شود و سپس خورده شود.

 

ضماد پخته تمام میوه بالنگ در سرکه برای درد مفاصل و نقرس و ورم های مختلفه نافع است. در چین از خوشانده ریشه وپوست بالنگ به عنوان ضدسرفه، نرم کننده سینه ورفع ناراحتی لومباگو استفاده می کنند. تخم بالنگ کرم کش وضد تب است.دم کرده سر شاخه های تازه سبز و جوان آن راشبه جزیره مالاریا به عنوان اشتها آور وضد گرما معالجه شکم درد می خورند.

 

 

● مضرات

مضرات خاصی برای آن گفته نشده است.

 


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: خواص بسیار مفید درمانی بالنگ , افزار تلفن همراه - نرم افزار گوشي موبايل - دانلود - دانلود برنامه موبايل - دانلود رايگان نرم افزار موبايل بازي موبايل - بازي براي گوشي هاي موبايل - بازي روي تلفن همراه -دانلود رايگان بازي موبايل - دانلود بازي کتاب الکترونيک موبايل - کتاب الکترونيک - کتاب الکترونيکي - کتاب الکترونيکي موبايل - کتاب همراه - کتاب -سري 60 نوکيا ورژن 3 - نوکيا - سوني اريکسون - سامسونگ - آيپاد - آيفون - سري 60 نوکيا ورژن 2 - جاوا کتاب شعر روي موبايل - شعر روي موبايل - کتاب درسي روي موبايل -mirznet - ميرزنت نرم افزار اسلامي موبايل -نقشه شهرها روي موبايل - قران روي موبايل -دعا براي گوشيهاي موبايل ديکشنري روي موبايل - فرهنگ لغات روي موبايل - S60V2 - S60V3 - Java - symbian - os - windows mobile Mobile E _booK - Mobile Software - Mobile Program - mobile map - Dictionary - دانلود , دانلود نرم افزار موبايل , سايت موبايل , ايرانسل , شرکت مخابرات سيار , نقشه تهران براي موبايل , معرفي گوشي موبايل , هک بلوتوث براي موبايل , دانلود ابزار موبايل , گوشي موبايل , نوکيا سري ?? , نوکيا سري ?? ورژن ? , نوکيا سري ?? , سري ?? , تم نوکيا , بازي نوکيا , کد مخفي نوکيا , نوکيا , نرم افزار سوني اريکسون , تم سوني اريکسون , زنگ موبايل , آهنگ سازي موبايل , سيمبيان , پالم , پاکت پي سي , موتورلا , بنکيو زيمنس , سامسونگ , اس ام اس , عکس اس ام اس , تبديل ?gp , کليپ صوتي موبايل , کليپ تصويري موبايل , بازي جاوا موبايل , بازي ngage , محافظ صفحه نمايش , uiq , mobile , nokia , sony ericsson , samsong , imate , palm , pocket pc , motorola , siemens , sms , 3gp , irancel , amr , ringtone , symbian , Nseries , n70 , n73 , n80 , n90 , n91 , n93 , n95 , 6620 , 6260 , 6670 , 6630 , 6600 , 3600 , 3620 , 3650 , 3230 , 3660 , 7610 , 7650 , 6680 , 6681 , 6682 , 5500 , E60 , E61 Siemens SX1 , P800 , P910 , P900 , P910I , K700 , S700 , T630 , K750 , T610 , W800 , W810 , W950 , W900 , W850 , W830 , W710 , W700 , W600 , W550 , W300 , RazR , SLVR , V3 , V3i , V3x , V3c , L6 , L7 , ماهواره , استارست , اسکاي , استرانگ , ست , کامپيوتر , نرم افزار , بازي , موبايل , نوکيا , سوني اريکسون , سامسونگ , گوشي , ماهواره , دانلود , dvb , جديد , نرم , هاي , افزار , استارست , progdvb , برنامه , کانال , کد , softcam , رسيور , کردن , فرکانس , آموزش , starsat , tps , براي , کانالهاي , باز , gbox , sharing , کارت , key , abc , mihanblog , استرانگ , mct , wincsc , جديد , مولتي , skynet , ديش , استار , آفلاين , کدهاي , dcw , نصب , ويژن , فرکانس , از , آپگريد , اينترنت , پچ , نوکيا , ??? , و , در , پلاگين , با , keys , s2emu , ها , ? , sky , هاي , spice , mytheatre , هاتبرد , شبکه , card , سافتکم , اي , فلش , prog , for , سايت , star , جديدترين , ??? , کارت , اموزش , کد , strong , کانال , فايل , کدهاي , لودر , ريسيور , download , به , کردن , ست , ويندوز , ???? , ماهوارهاي , skygrabber , humax , موبايل , سوپر , ???? , تنظيم , انواع , ???? , cardsharing , skystar2 , tv , ورژن , فيلم , فرکانسهاي , sr-x5d , 150 , هايتک , کانالهاي , ماهوارها , نقشه , srt , multivision , fastsatfinder , view , vplug , سامسونگ , اسکاي , platinum , 220 , سايت دوستيابي blackmoor , ir , قيمت , ايراني , رسيور , فايندر , کامل , کاون , viaccess , روش , آخرين , قانوني , skystar , rapidshare , نحوه , software , بهترين , بي , plugin , ليزر , sat , code , hotbird , x5 , twinhan , مدار , مکس , kaon , کامپيوتر , dvbdream , آهنگ , جديدترين , کاون , gboxfriend , سافت , وي , ال , فارسي , آنتن , کم , دي , altdvb , and , bin , upgrade , طريقه , افزارهاي , تبديل , سايت , xp , loder , براي , ??? , ساخت , v , جهت , keygen , بي , ان , رمز , پخش , پلي , dorcel , قفل , http://abc , mihanblog , com elecard , اخبار , رسيورهاي , aes , گوشي , پلاگين , استفاده , ليست , ????ii , تنظيم , startrack , ترفندهاي , canal , channel , معرفي , ديش , dreambox , 1 , 27 , دو , metabox , pdf , ريزي , سوني , nokia , کامپيوتر , abc , ويندوز , اپگريد , باکس , softcam , key , turksat , ورد , سوني , polsat , رايگان , & , پروگرام , visionplus , lnb , کارتي , کرک , php , sms , opensky , polsatauto , exe , خريد , ??? , flash , کارتهاي , درباره , آپديت , عکس , open , saftcam , grabber , اريکسون , ?/??/? , crack , چگونه , شرح , مدل , فرمت , ديجيتال , ماهوار , ?/?? , فرکانسهاي , wincsc , cfg , pid , digiturk , استيشن , box , مادر , استارتراک , مجاني , آپگريد , w6 , ترکست , کتاب , ????ii , سوپرمکس , کنترل , کار , مخفي , تلفن , x5d , theme , راه , دوربين , بازي , ي , ???? , pelatinum , دريافت , تکنوست , showtime , انجمن , ياهو , file , چند , studio , افزاري , را , قانوني , data , ريسيور , اطلاعات , d , ملودي , ماهوارهاي , ?/? , track , سخت , مرکزي , هند , ??? , emu , اينترنت , نت , ? , شده , سگا , mr , فايل , forum , plus , تعمير , ايکس , ???? , new , manna , lazer ,



بازدید : 917
نویسنده : امير محمدي

دارویی که خاطرات بد را از ذهن شما پاک می کند

محققان معتقدند با خوردن این دارو می توانید خاطرات بد خود را به سادگی فراموش کنید و …

دارویی برای از بین بردن خاطرات ناگوار
بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف داروی «متیراپون» می‌تواند به کاهش توانایی مغز در یادآوری خاطرات ناگوار منجر شود.
دانشمندان مرکز تحقیقات دانشگاه مونترئال دریافتند که با مصرف متیراپون می‌توان از یادآوری خاطرات ناگوار و ناخوشایند تا حدودی جلوگیری کرد؛ چالش بزرگ این تحقیق تغییر نیافتن خاطراتی که یکبار در مغز ذخیره شده است، بود.

بنا به گفته یکی از محققان این طرح پژوهشی، «متیراپون» دارویی است که موجب کاهش سطح «کورتیزول» می‌شود؛ کورتیزول هورمون استرسی است که در یادآوری حافظه دخالت دارد.

براساس گزارش دیلی ساینس، تغییر هورمون کورتیزول و تغییر حالت آن به شکل جدید می‌تواند احساسات منفی و خاطرات ناگوار را کاهش دهد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می‌دهد که کاهش سطح هورمون استرس به هنگام یادآوری خاطرات ناگوار می‌تواند موجب اثرات طولانی مدتی از جمله اختلال در یادآوری خاطرات منفی شود.

در این تحقیق که بر روی ۳۳ نفر انجام گرفت، افراد به ۳ گروه تقسیم بندی شدند؛ در گروه اول افراد از یک دوز از داروی متیراپون استفاده کردند؛ گروه دوم ۲ برابر و گروه سوم ۳ برابر گروه اول از این دارو مصرف کردند و پس از ۴ روز که اثرات دارو از بین رفت، در بازگشت و یادآوری حوادث ناگوار گروهی که کمترین میزان مصرف را داشتند، بیشترین میزان یادآوری حوادث ناگوار را داشتند.

 

این مطالعه امید افراد مبتلا به سندروم اختلال استرس تروما را در درمان افزایش می‌دهد؛ متیراپون یا با نام تجاری متوپیرون در تشخیص نارسایی آدرنال و گاهی در درمان سندروم کوئینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یادآور می شویم گروه سلامت من وتو هیچ گونه توصیه ای برای مصرف  این دارو تجویز نمی کند و تنها جهت اطلاع کاربران عزیز ، نام دارو ذکر شده است
قبل از هر اقدامی با پزشک نیز مشورت نمایید.

 


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , دارویی که می تواند خاطرات بد را از ذهن شما پاک می کند , ,
:: برچسب‌ها: دارویی که می تواند خاطرات بد را از ذهن شما پاک می کند ,



بازدید : 1120
نویسنده : امير محمدي

به زودی آقایان هم می‌توانند از قرص‌های پیشگیری از بارداری مخصوص به خودشان استفاده کنند. قرص‌های پیشگیری از بارداری مخصوص آقایان هورمونی نخواهد بود و هیچ عوارض جانبی هم به دنبال نخواهد داشت.

 


قرص‌های پیشگیری از بارداری همیشه مخصوص به خانم‌ها بوده و هست. اما از آن‌جا که کنترل بارداری یک مسئولیت دوطرفه است، آیا آقایان هم می‌توانند از قرص‌های ضدبارداری استفاده کنند؟
محققین در مطالعه جدیدی که روی موش‌های نر انجام گرفته، دارویی را آزمایش کرده‌اند که تولید اسپرم را متوقف می‌کند. این محققین امیدوارند که این مطالعه، به تولید دارویی خوراکی مخصوص به آقایان برای پیشگیری از بارداری در آینده کمک کند.
بر اساس این مطالعه، ترکیبی با نام BMS 189453 می‌تواند گیرنده‌های اسید رتینوئیک را که برای متابولیسم ویتامین آ‌ ضروری است، ‌مسدود کند. این ویتامین به تقسیم و بقای سلول‌های اسپرم کمک می‌کند. بنابراین، برخلاف قرص‌های پیشگیری از بارداری مخصوص خانم‌ها که همگی هورمونی هستند،‌ در قرص‌های مخصوص به آقایان تولید ویتامین آ ‌هدف گرفته می‌شود. این گامی بسیار مهم است.

البته ویتامین آ‌ در بینایی هم سهم مهمی دارد. اما دانشمندان اطمینان می‌دهند که مسیری که ویتامین آ در آن برای استفاده در تولید اسپرم به کار می‌رود بسیار متفاوت است. در نتیجه این دارو تاثیری روی بینایی افراد نخواهد داشت.
در این مطالعه،‌ دانشمندان برای دوره‌های زمانی متفاوت، دوزهای متفاوتی از دارو را به موش‌های نر خوراندند تا تاثیر آن را بررسی کنند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که دارو می‌تواند برای دو تا چهار هفته موش نر را عقیم کند. تاثیر دارو موقتی است و بعد از مدتی،‌ موش می‌تواند دوباره اسپرم‌های سالم تولید کند.
مطالعات قبلی در زمینه داروهای پیشگیری از بارداری برای آقایان، به دلیل عوارض جانبی احتمالی و البته عدم قطعیت در نتیجه‌دهی، شکست خورده بود. روش‌های هورمونی در مردان خطر کاهش میل جنسی و حتی بزرگ شدن پروستات را به همراه دارد. همچنین تولید داروهای هورمونی که قابل خوردن باشند،‌ در مقایسه با داروهای تزریقی،‌ کار سخت‌تری است.
محققین دانشگاه کلمبیا باور دارند که مطالعه آن‌ها به زودی به تولید داروی خوراکی غیرهورمونی مخصوص به آقایان برای پیشگیری از بارداری می‌انجامد که هیچ عوارض جانبی ندارد. البته قبل از هر چیز،‌ محققین باید تاثیرات بلندمدت این دارو را مطالعه کنند. همچنین باید بررسی شود که آیا با استفاده بلندمدت،‌ دارو همچنان موثر خواهد ماند یا نه

 


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , مسايل جنسي , قرص‌های پیشگیری از بارداری مخصوص آقایان هم آمد!! , ,
:: برچسب‌ها: قرص‌های پیشگیری از بارداری مخصوص آقایان هم آمد!! ,



پزشکی
نوشته شده در پنج شنبه 19 خرداد 1398
بازدید : 1250
نویسنده : امير محمدي



عوارض وحشتناک جراحی زیبایی بینی
نوشته شده در چهار شنبه 11 خرداد 1390
بازدید : 1315
نویسنده : امير محمدي

عوارض وحشتناک جراحی زیبایی بینی - www.taknaz.ir


1ـ اصلاح نکردن انسدادهای مکانیکی در حین عمل جراحی: چنانچه قبل از عمل، بزرگی شاخک‌های بینی یا انحراف تیغه بینی وجود داشته باشد، جراح باید تلاش کند این موانع به ظاهر مختصر را هم برطرف کند. با توجه به این‌که بینی با عمل جراحی معمولا کوچک‌تر می‌شود، چنانچه مانعی از قبل وجود داشته و انسداد هم ایجاد نکرده است را برطرف نکنیم، وقتی بینی جمع‌تر شد این مانع به ظاهر بی‌اهمیت باعث انسداد مسیر تنفسی می‌شود.

 



2ـ تورم مخاط داخل بینی:
چنانچه به دلیل سینوزیت مزمن یا آلرژی شدید مخاط داخل بینی متورم باشد، ممکن است باعث انسداد تنفسی شود.

3 ـ چسبندگی‌های داخل بینی:اگر جراح داخل بینی را زیاد دستکاری کند، باعث زخمی‌شدن مخاط بینی می‌شود. اگر مخاط زخمی‌شده در مجاورت یکدیگر قرار گیرند هنگام ترمیم به یکدیگر می‌چسبند و راه داخل بینی را تنگ می‌کنند.

4 ـ تنگ کردن بیش از حد سوراخ‌های بینی.

5 ـ برداشتن بیش از اندازه از غضروف‌های نوک بینی:

این امر منجر به تنگی مدخل بینی می‌شود.

اگر جراح بینی از تجربه کافی برخوردار نباشد، علاوه بر مختل شدن عملکرد بینی، این احتمال وجود دارد که ظاهر بینی فرم مطلوب و مورد نظر را پیدا نکند و به شکل نامطلوبی درآید. این شکل‌های نامطلوب و دلایل آن عبارتند از:

غیرقرینه بودن سوراخ‌های بینی

اگر به سوراخ‌های بینی فردی که عمل نکرده بنگریم معمولا 2 سوراخ بینی دقیقا عین هم نیستند، اما فردی که عمل می‌کند بعد از عمل انتظار دارد که سوراخ‌ها کاملا قرینه باشند. جراح طی عمل باید تلاش کند که میزان غیرقرینگی را برطرف کرده و تا آنجا که ممکن است آن را اصلاح کند.

کاهش حس بویایی

پایانه‌های اعصاب بویایی در سقف حفره داخل بینی قرار گرفته‌اند. این ناحیه طی عمل زیبایی بینی معمولا دستکاری نمی‌شود، بنابراین احتمال آسیب دیدن حس بویایی بعد از عمل جراحی وجود ندارد، مگر در 2 حالت:

حالت اول: این‌که فردی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است از قبل مبتلا به پولیپ وسیع و منتشر بینی بوده است و همزمان با عمل زیبایی تحت عمل پولیپکتومی‌ نیز قرار گرفته باشد. با توجه به این‌که ممکن است پولیپ‌ها در قسمت نزدیک به سقف حفره بینی قرار گرفته باشند، برداشتن آنها و دستکاری آن قسمت ممکن است منجر به آسیب دیدن پایانه‌های بویایی شود. اگر فردی مبتلا به پولیپ وسیع بینی باشد، بهتر است ابتدا در یک عمل مجزا پولیپ‌ها برداشته شوند و سپس با فاصله چند ماه بعد تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرند.

 

حالت دوم: اگر به دلایلی که قبلا ذکر شد فردی در اثر عمل زیبایی بینی به درجاتی دچار انسداد بینی شود به همان میزان نیز دچار کاهش حس بویایی می‌شود، زیرا برای این‌که بتوانیم بویی را حس کنیم باید مولکول‌های فرار آن ماده بتوانند از طریق بینی خود را به پایانه‌های اعصاب بویایی برسانند. چنانچه بینی مسدود باشد این مولکول‌ها قادر نیستند وارد بینی شوند تا بتوانند اعصاب بویایی را تحریک کنند.


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , عوارض وحشتناک جراحی زیبایی بینی , ,
:: برچسب‌ها: عوارض وحشتناک جراحی زیبایی بینی ,



صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد