پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پنج حقیقت مربوط به قاعدگی
نوشته شده در دو شنبه 26 ارديبهشت 1390
بازدید : 1535
نویسنده : امير محمدي

شما ممكن است برای سالها یا دهه ها این چرخه را زندگی خود تجربه كرده باشید و راجع به این مسئله اطلاعات كافی داشته باشید ،با این حال ممكن است سوالاتی راجع به این چرخه فیزیولوژی مطرح شود كه پاسخ آن نیازمند تامل و بررسی دقیق باشد. لذا در ادامه مطلب به 5 مورد از این ابهامات و پاسخ متخصصان در هر مورد پرداخته شده است.

1- چرا بعضی از زنان دچار سندرم قبل از قاعدگی (PMS)می شوند؟

این سندرم به دلیل حساسیت بدن نسبت به تغییرات هورمونی رخ می دهد. 10 الی 20 روز قبل از شروع قاعدگی، سطح هورمون هایی نظیر پروژسترون و استروژن سریعا تغییر می كند و باعث بروز علائمی نظیر پف كردگی، كج خلقی، حساسیت بافت پستان و احساس خستگی در بعضی از خانم ها می شود. تقریبا 90% از خانم ها این علائم را قبل از شروع قاعدگی تجربه می كنند و كمتر از 20% از خانم ها این علائم را با شدت بیشتری دریافت می كنند كه ممكن است عملكرد و روابط آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
در هر حال اگر جز هر كدام از این دو دسته هستید، باید تا آنجا كه ممكن است برای حفظ سلامت عمومی بدن خود تلا ش كنید. مثلا انجام تمرینات ورزشی منظم، نوشیدن مقدار كافی آب، تغذیه مناسب هر چند ساعت یكبار و اجتناب از مصرف الكل و كافئین می تواند كمك موثری در این زمینه باشد. برای رفع اختلالات خلقی نیز در بعضی از موارد ، استفاده از مكمل كلسیم می تواند موثر باشد.
طبق مطالعه ای انجام شده در سال 2005 ثابت شده است كه مصرف بالای ویتامین D و كلسیم باعث عدم بروز علائم سندرم قبل از قاعدگی می شود. زنانی كه در 4 وعده غذای روزانه از شیر كم چربی، فرآورده های لبنی و آب پرتغال خالص تغذیه می كنند كمتر این علائم را تجربه خواهند كرد. بعضی محققان معتقدند كه كمبود كلسیم و ویتامین D باعث بروز سندرم PMS می شود. اغلب موارد، زنانی كه علائم این سندرم را با شدت بیشتری تجربه می كنند، معتقدند كه بعد از مصرف قرص های ضد بارداری تسكین می یابند. مصرف كم قرص های ضد افسردگی نیز می تواند جهت رفع كج خلقی موثر باشد.


2-چرا در بعضی از موارد چرخه قاعدگی نامنظم می شود؟


بعضی از زنان كه تخمك گذاری منظمی ندارند ، قاعدگی نامنظمی خواهند داشت. بعلاوه بیماری و استرس نیز به طور موثری چرخه را تحت تاثیر قرار می دهد. اما مهم تر از همه دانستن تعریف صحیح از قاعدگی منظم است. آنچه بعضی از خانم ها قاعدگی منظم می نامند ، ممكن است صحیح نباشد. قاعدگی منظم یعنی دامنه زمانی بین 25 تا 35 روز ، كه از اولین روز قاعدگی شروع می شود و تا شروع قاعدگی بعدی محاسبه می گردد. بعضی زنان فكر می كنند كه چون هر ماه ، در روز معینی قاعدگی اتفاق نمی افتد پس جزه دسته افراد با قاعدگی نامنظم هستند. در حالی كه این تفكر صحیح نیست. بعضی دیگر از زنان در محاسبه زمان وقوع این سیكل دچار اشتباه می شوند كه در این مورد توصیه می شود زمان دقیق را یادداشت نمایند. سایر دلایل داشتن قاعدگی نامنظم یا از دست دادن چرخه(به غیر از احتمال حاملگی)عبارتند از افزایش یا كاهش وزن قابل توجه، فعالیت بدنی شدید كه ورزشكاران قوای جسمانی انجام می دهند و یا مشكلات هورمونی است. اگر در این صورت ، ماه بعد ، زمان قاعدگی به وضعیت نورمال بر نگشت باید به پزشك اطلاع داد.

3-آیا احتمال حاملگی در زمان قاعدگی وجود دارد؟


این واقعه امكان پذیر است ، اما نه با احتمال زیاد. نكته این است كه تشخیص دهید آیا خونریزی واقعا مربوط به قاعدگی است یا تنها خونریزی های خفیف(در حد لكه بینی) بین دو قاعدگی می باشد. بسیاری از زنان در زمان تخمك گذاری دچار خونریزی می شوند و اگر تصور كنید كه مربوط به قاعدگی است، امكان حاملگی در این زمان وجود دارد. همچنین ممكن است در زمان نزدیك به انتهای قاعدگی ، به دلیل آمیزش در محل رحم اسپرم باشد و دو یا سه روز بعد تخمك گذاری صورت بگیرد. در این حالت احتمال حاملگی زیاد خواهد بود.


4-آیا قاعدگی به طورمطلق به معنای عدم حاملگی است؟


در این مورد نمی توان 100% مطمئن بود. زیرا ممكن است خونریزی مربوط به اوایل حاملگی باشد و همیشه نمی توان به راحتی تفاوت این دو را تشخیص داد ، مگراینكه مدت آن درست مثل قاعدگی طول بكشد. اگر خونریزی با علائمی نظیر تهوع همراه بود انجام تست حاملگی لازم است.


5-آیا عدم تعویض به موقع نوار یا تامپون ممكن است خطر بروز سندرم شوك سمی را به همراه داشته باشد؟


این سندرم نوعی بیماری با منشائ باكتریایی است، كه اولین بار در سال 1980 كشف شد. در این زمان تعداد زیادی زنان به دلیل مصرف نوع خاصی از تامپون جاذب دچار علائم این بیماری شدند. در این حالت نوعی باكتری باعث تولید سم می كند و در نتیجه سندرم شوك سمی اتفاق می افتد.علائم این سندرم عبارتند از تب، لرز، اسهال، تهوع، درد عضلانی و كهیر كه بعضی متخصصان معتقدند عدم تعویض تامپون برای مدت طولانی ایجاد محیط مغذی برای باكتری ها می كند و سندرم بروز می كند. برای اطلاع یافتن از زمان مناسب تعویض بهتر است از دستور العمل برچسب روی محصول پیروی شود.


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: پنج حقیقت مربوط به قاعدگی ,



بازدید : 1670
نویسنده : امير محمدي

پذیرشتشکیل پرونده و تعیین وقت برای ویزیت اولیه زوجین با توجه به اینکه در ۴۰% موارد مردان و در بقیه موارد هر دو زوج مسئول ناباروری می باشند. لذا حضور هر دو زوج در مرکز برای بررسی های اولیه ضروری می باشد.


ویزیت زن توسط متخصص زنان و زایمان:


در این ویزیت پزشک یعد از گرفتن شرح حال ، تاریخچه بیماری و معاینه ، آزمایشات لازم همچون آزمایشات هورمونی ۰ هورمونهای , LH FSH پروژسترون ، استرادیول ، پرولاکتین و HSG را درخواست میکند. متخصص زنان پس از مشاهده نتایج ، روش درمانی مناسب جهت زوجین پیشنهاد می نماید.



ویزیت مرد توسط متخصص آندرولوژی:
در این ویزیت از بیمار شرح حال و تاریخچه بیماری گرفته و پس از معاینه ، آزمایشات لازم از جمله آزمایش مایع انزال درخواست می گردد. پزشک پس از مشاهده نتیجه آزمایشات، روش درمانی مناسب جهت زوجین پیشنهاد می نماید.


آزمایش مایع انزال :بررسی مایع انزال (منی) و تست Cap یک آزمایش میکروسکپی و ماکروسکپی بسیار مهم جهت ارزیابی قدرت باروری یک مرد می باشد.برای تهیه نمونه (منی ) باید موارد زیر رعایت گردد.۱) نمونه بایستی به فاصله سه روز بعد از نزدیکی با همسر و نه بیشتر از هفت روز نزدیکی تهیه گردد.۲) نمونه باید در محیط آرام و بدون استرس تهیه گردد.۳) طریقه تهیه نمونه باید کاملا تمیز باشد.۴) در هنگام انتقال نمونه ظرف جمع آوری نمونه سربسته نگهداری شود.۵) نمونه سریعا به داخل انکوباتو رc ْ ۳۷ انتقال یابد.- در مواردی که انسداد مجاری انزالی تشخیص داده شود متخصص اورولوژی با استفاده از عمل جراحی ساده نمونه (اسپرم) را از مجاری انزال (اپید ید یم) یا بیضه تهیه می نماید.- د رصورت نیاز تست آنتی اسپرم آنتی بادی (بررسی آنتی بادی علیه اسپرم) و تست پراکسیداز (بررسی عفونت دستگاه تناسلی مردانه) انجام می گیرد.


آزمایشات لازم برای زوج مونث:آزمایشات هورمونی: آزمایشات هورمونی در سه مرحله انجام می شود:۱) در اولین ویزیت وضعیت هورمونهای LH , FSH پروژسترون ، استرادیول ، پرولاکتین TSH و بیمار د رروز بیست و یکم سیکل قاعده گی بررسی می گردد.۲) در هنگام شروع سیکل درمانی وضعیت هورمونهای LH , FSH پروستروژن و استرادیو ل ، روز سوم سیکل قاعده گی ، بررسی می گردد.۳) در طی شروع سیکل درمانی وضعیت هورمونهای LH و استرادیول برای پیگیری نحوه پاسخ تخمدان به داروهای محرک تخمک گذاری بررسی می گردد.


اسکن اولتراسوند: قبل ازشروع سیکل درمانی و درطی سیکل درمانی از آن برای بررسی رحم و تخمدانها استفاده می گردد.لاپاراسکوپی: وسیله ایست که دارای یک تلسکوپ بوده که پزشک آنرا از طریق سوراخ کوچکی در شکم وارد بدن کرده و وضعیت ارگانهای لگنی زنان را بویسلیه آن بررسی میکند. دربعضی موارد پزشک برای تشخیص انسداد لوله رحم ، اندومتریوز و چسبندگی های لگنی ا ز آن استفاده میکند.


هیستروسکوپی: وسیله ایست که دارای یک تلسکوپ بوده که پزشک آنرا از طریق دهانه رحم وارد رحم کرده و وضعیت رحم را بویسلیه آن بررسی می کند . پزشک در بعضی موارد برای تشخیص فیبروئید ، پولیپ و اختلا لات مادرزادی رحم از آن استفاده می کند.


هیستروسالپنگو گرافی:( HSG)در این روش پزشک پس از وارد کردن ماده حاجب رنگی بداخل حفره رحمی با فشار آهسته عبور ماده حاجب را از حفره رحمی ، لوله رحمی بوسیله گرفتن عکس رادیولوژی بررسی می کند.PCT (تست پس ازنزدیکی):این تست آسانترین روش برای بررسی عملکرد اسپرم می باشد و در نزدیک و حوالی تخمک گذاری همسر انجام می شود . در این بررسی نمونه کوچکی ا زترشحات دهانه رحم چند ساعت پس از نزدیکی با شوهر زیر میکروسکوپ بررسی می گردد. وجود ۵ تا ۱۰ اسپرم متحرک در میدان بینایی میکروسکوپی نشانه طبیعی بودن تست می باشد.بیوپسی آندومتر:یک روش بسیار آسان بوده که نیاز به بیهوشی ندارد . پزشک در بعضی مواقع برای بررسی وقوع طبیعی تخم گذاری و عملکرد هورمونهای جنسی بر روی بافت پوششی داخل رحم (آندومتر) تکه کوچکی از آندومتر را برداشته و زیر میکروسکوپ بررسی می کند.آزمایشات سرومی: به طور روتین قبل ازشروع در مانهای کمکی باروری برای عفونتهای ویروسی و میکروبی بیمار آزمایشات HBS Ag ,HIV (هپاتیت) و ( RPR VDRL) درخواست میگردد.مشاوره ART:پس از تشخیص علل نازایی ، روشهای درمانی مختلف برای بیمار پیشنهاد و معایب و فواید آنها به بیمار شرح داده و به سولات زوجین توسط متخصصین مختلف پاسخ داده می شود .


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: مراحلی که یک زوج نابارور برای پیگیری ناباروری خود طی می کنند چیست؟ ,



آيا رابطه مقعدي يك رابطه لذتبخش است؟
نوشته شده در دو شنبه 26 ارديبهشت 1390
بازدید : 1777
نویسنده : امير محمدي

البته فكر ميكنم تصور شما از محل قرار گرفتن غده پروستات بايد اصلاح شود چون اين غده در انتهاي روده بزرگ وجود ندارد بلكه با قسمت انتهايي آن مجاورت دارد. در عكس ذيل مجاورت پروستات با ركتوم نشان داده شده است.Prostate massage

 

البته در حالت طبيعي اين غده از داخل مقعد قابل لمس نيست اما درصورت بزرگي مرضي پروستات در مردان مسن، پزشك با معاينه پروستات از همين طريق ميتواند اين مسئله را تشخيص دهد. در مورد مطلبي كه من قبلاً تذكر دادم كه اصولاً رابطه مقعدي رابطه لذتبخشي نيست اينجا كمي بيشتر توضيح ميدهم. همانطور كه گفتم كه ساختار ركتوم يا راست روده و همينطور مدخل ورودي آن يعني مقعد (در مقايسه با واژن) مناسب نزديكي ساخته نشده است. از لحاظ فيزيولوژيك هنگام نزديكي واژن ابتدا با ترشحات نرم كننده حين تحريك جنسي نرم و لغزنده شده و در ادامه كاملاً باز و بزرگ ميشود. خوب با وجودي كه واژن از لحاظ عملكردي واقعاً  قابليت واكنشهاي لازم براي احساس لذت از نزديكي را داراست باز مي بينيم احساس درد و سوزش در واژن حين نزديكي براي خانمها چيز چندان نادري هم نيست. در ركتوم درست در نقطه مقابل با ورود هر ماده فضا گير عضلات و اعصاب اين ناحيه بلافاصله براي دفع اين ماده واكنش نشان ميدهند. درست همان احساس ناراحتي و دفعي كه ما هر روز با آن مواجه ميشويم. به همين صورت ورود هر جسم خارجي شبيه انگشت يا آلت در مقعد با درد و احساس ناراحت كننده فرد و رفلكسهاي دفع روبرو ميشود و به هرحال چيز خوشايندي نيست.

به اين ترتيب در يك رابطه عاطفي- جنسي عاشقانه دوطرفه كه با قدرت درك دوطرفه همراه باشد نه مفعول (زن يا مرد) تمايلي به اين كار دارد و نه فاعل با توجه به درد و احساس ناخوشايند اينكار مايل به تحميل كنشهاي دردناك به محبوب خود است. معاشقه و نوازش فرآيندي است كه با ظرافت انجام شده و با پرس و جوي مرتب فاعل از احساس مفعول در مورد اين رفتارها ادامه مي يابد. حالا اين كه چطور ميشود كه با اين وجود فاعل چنين تقاضايي را مطرح ميكند و بر آن اصرار ميكند و اينكه چطور ميشود مفعول مي پذيرد و به آن تن ميدهد به عوامل مختلفي بستگي دارد كه بطور خلاصه ميتوانيم آن را در حوزه مفهوم "تسلط و تسليم"، و  "سادومازوخيسم" فاعل و مفعول توضيح دهيم. بر خلاف تصور احتمالي بعضي ها ساديسم و مازوخيسم (درست مثل همجنسگرايي) يك هويت مستقل مربوط به يك بيمار مشخص ندارد. بلكه طيفي از احساساتي است كه در افراد جامعه شدت و ضعف دارد. بعضي از افراد بدليل بعضي تعارضات دروني واقعاً براي تحريك و ارضاء شدن نياز به ابراز خشونت و ابراز قدرت دارد. خوب اگر مفعول مقاومت كند و نپذيرد رابطه پيش نميرود و هينجا متوقف ميشود. اما خوب افرادي هم هستند كه به آن تن ميدهند. يك دليل عمده آن ترس است. ترس از جدايي و از دست دادن حمايت (اقتصادي، اجتماعي، وعاطفي) فاعل. يا ترس از خشونت فاعل. گاهي هم بخاطر عدم اعتماد به نفس براي سركشي و طغيان. افرادي هستند كه تسليم كامل تنها راه قابل تصور براي آنهاست. آن را يادگرفته اند و باور دارند و اصولاً قدرت تمرد و اعتراض را ندارند. گاهي هم افراد از رنج كشيدن حين رابطه لذت مي برند. فرقي نميكند اين آسيب بصورت فرو كردن نوك چاقو حين معاشقه باشد يا بصورت درد ناشي از دخول آلت در مقعد. به اين ترتيب وقتي صحبت از نزديكي مقعدي بعنوان يك رابطه جنسي روزمره ميشود از نظر من سكسولوژيست اين نشانه ناسالم بودن رابطه است. چيزي شبيه به حساب دو دو تا چهار تا. واقعاً من نميدانم آيا چيزي به اسم "نزديكي مقعدي توافقي" ميتواند معنا داشته باشد يا نه؟ اينكه دو نفر سر اعمال خشونت يكطرفه توافق داشته باشند؟ روزي آقايي تلفني با من تماس گرفت و با لحن پر از هيجان خشم آلود پرسيد: آقا زن من ميگويد چون من مايل به نزديكي مقعدي هستم مريضم. بنظر شما تمايل به نزديكي مقعدي مرضي رواني است؟ البته من آن موقع غافلگيرانه پاسخ دادم: نه! و مكالمه تمام شد (چون مثلاً اختلالي به اسم تمايل به نزديكي مقعدي نداريم يا تعريف نشده است). اما اگر امروز كسي سوال كند با قاطعيت ميگويم اصرار به انجام اينكار نشان از يك مشكل دارد و بايد بحث و بررسي شود.

در مورد اينكه گفتيد تحريك غده پروستات باعث احساس خوشايندي در آقايان ميشود (چيزي شبيه به نقطه G در خانمها)، مطلب به اين روشني نيست و با اگر و اماي زياد همراه است. البته درست مثل حضور نقطه جي در خانمها شايعاتي در مورد وجود چنين نقطه حساسي در آقايان هم  وجود دارد (كه ما در كتاب پيشگيري از اختلالات جنسي به آن اشاره كرديم) اما بررسي قابل توجهي در اين زمينه وجود ندارد و ما هم تنها به آن تنها  بعنوان يك مسئله قابل تجربه (آنها با شرايطي مثل استفاده از انگشت سبابه و نرم كننده فراوان و در وضعيت كاملاً راحت) اشاره كرده ايم. حالا ممكن است زوجي در اين مورد نظر مثبت يا نظر منفي داشته باشند. تازه اگر زوجي هم نظر مثبتي داشتند آنها در همه موارد معاشقه و نزديكي هم تمايلي به اين كار ندارند و "بعضي وقتها" مايل به انجام  آن هستند كه درهرحال ورود و بازي يك انگشت خيلي با ورود آلت و حركت آن در مقعد متفاوت است.

مسئله اي كه همينجا بايد به آن اشاره كرد اين است كه تعريف يك استاندارد مشخص براي رفتارهاي جنسي انسان كار ساده اي نيست. ممكن است آقايان يا خانمهايي هم باشند كه در حال حاضر چندان از رابطه مقعدي اكراه نداشته باشند و حتي در واقع بيان كنند كه از آن لذت هم ميبرند (كما اينكه عده كمي اين مسئله را به من تذكر داده اند). در سابقه تعدادي از اين افراد درد و جراحات قابل توجه در اولين نزديكي ها وجود داشته است كه در واقع بتدريج به آن عادت كرده اند و سعي كرده اند كه از آن لذت ببرند. مثلاً خانمي كه در نوجواني و جواني مورد تجاوز مقعدي برادر خود قرار گرفته بود بيان ميكرد كه كم كم به آن عادت كرده و پس از مدتي از آن لذت مي برده است. آنچه كه مسلم است اين است كه نقش من در اينجا تنها توصيه به داشتن رفتارهاي جنسي است كه براي طرفين ارضاء كننده و سالم باشد نه دردآور. حال اگر زوجي بصورت دوطرفه از يك نوع رفتار خاص استقبال ميكند و آن را مي پسندد من توصيه خاصي به انجام نشدن يا شدن آن ندارم.

 


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: آيا رابطه مقعدي يك رابطه لذتبخش است؟ ,



بازدید : 2184
نویسنده : امير محمدي


قبل از ازدواج


پسر: بالاخره موقعش شد. خيلي انتظار كشيدم.
دختر: مي‌خواي از پيشت برم؟
پسر: حتي فكرشم نكن!
دختر: دوسم داري؟
پسر: البته! هر روز بيشتر از ديروز!
دختر: تا حالا بهم خيانت كردي؟
پسر: نه! براي چي مي‌پرسي؟
دختر: منو مي‌بوسي؟
پسر: معلومه! هر موقع كه بتونم.
دختر: منو مي‌زني؟
پسر: ديوونه شدي؟ من همچين آدمي‌ام؟!
دختر: مي‌تونم بهت اعتماد كنم؟!
پسر: بله.
دختر: عزيزم!

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

بعد از ازدواج

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-
-
كاري نداره! از پايين به بالا بخون

 


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج ,



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد