پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
زندگی بدون نبض و ضربان قلب میسر شد
نوشته شده در سه شنبه 31 خرداد 1390
بازدید : 743
نویسنده : امير محمدي

در حالی كه بسیاری از مردم با نبض و ضربان قلب به زندگی متصل هستند، ‌دكتر بیلی كان و دكتر بود فرازیر از موسسه قلب تگزاس موفق به كشف راهی شده‌اند كه جریان خون بیماران در زمان از دست رفتن نبض ادامه یافته و آنها را زنده نگهدارند.

به گزارش ایسنا، این محققان سالها برای تكمیل یك قلب مصنوعی كه از كار نیفتاده،‌ فرسوده نمی‌شود و همچنین در آن لخته‌های خون یا عفونت به وجود نمی‌آید، ‌تلاش كرده‌اند.

آنها موفق به ساخت یك قلب مصنوعی شده‌اند كه به نظر می‌تواند به این اهداف جامه عمل بپوشاند. تنها نكته این است كه این دستگاه یك قلب نبوده و ضربان نداشته از این رو نبضی وجود ندارد. اگر بیماری یكی از این قلب‌ها را داشته باشد،‌ به نظر مرده آمده و نوار قلبی‌اش به شكل یك خط ممتد خواهد بود.

این دستگاه جدید از نوعی فناوری استفاده می‌كند كه از دهه 1980 برای كمك به نارسایی قلبی مورد استفاده قرار دارد. یك دستگاه كمك بطنی كه نوعی دستگاه گردش خون بوده و به بطن راست یا چپ قلب كمك می‌كند. دستگاه كمك بطنی از یك روتور پره برخوردار است كه خون را گردش داده و به سمت جلو در جریانی مداوم هدایت می‌كند.

درحالی كه دستگاه كمك بطنی معمولا برای كمك به یك بخش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ كان و فرازیر دو عدد از این دستگاهها را به یكدیگر متصل كردند تا بتوانند دور طرف قلب را تحت پوشش قرار دهند.

این محققان، آزمایش‌های خود را بر روی گوساله‌ها انجام داده و اكنون یك گوساله هشت ماهه موسوم به ابیگیل دارند كه قلب ندارد.

این محققان قلب این گوساله را درآورده و به جای آن دستگاه جدید پمپاژ خود را قرار دادند.

ابیگیل اكنون براساس آزمایشات قلبی پزشكی مرده به نظر رسیده، اما یك گوساله جوان و پر انرژی است.

كان و فرازیر پس از انجام آزمایش‌های خود بر روی 38 گوساله، تصمیم به انجام آن بر روی انسانها گرفته و این دستگاه را بدن یك مرد 55 ساله مبتلا به آمیلوئیدوز قرار دادند. قلب اصلی این فرد به دلیل ابتلا به این بیماری بسیار آسیب دیده و پزشكان تنها 12 ساعت به او مهلت زندگی داده بودند. این فرد توانست با قلب مصنوعی تا یك ماه دیگر پیش از گسترش بیماری به سایر اعضای بدنش زندگی كند.

این محققان اعلام كرده‌اند كه كارهای دیگری نیز باید پیش از ورود این قلب به بازار بر روی آن انجام شود.
 


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , زندگی بدون نبض و ضربان قلب میسر شد , ,
:: برچسب‌ها: زندگی بدون نبض و ضربان قلب میسر شد ,



درس‌ هایی برای زندگی زیبا
نوشته شده در سه شنبه 31 خرداد 1390
بازدید : 1120
نویسنده : امير محمدي

درس‌ هایی برای زندگی زیبا

کاش وقتی هجده سالم بود کسی این مسائل را به من میگفت!

امروز داشتم در کافی ‌شاپ مورد علاقه ‌ام کتابی می‌خواندم که یک جوان 18 ساله کنارم نشست و گفت، "کتاب خوبیه، نه؟" و از آنجا بود که شروع کردیم به حرف زدن.

گفت که چند هفته دیگر از دبیرستان فارغ‌ التحصیل می‌شود و بعد می‌خواهد بلافاصله از پاییز دانشگاهش را شروع کند. گفت، "اما نمی‌دانم می‌خواهم با زندگیم چه بکنم. الان فقط دارم با جریان پیش می‌روم."

و بعد، با اشتیاق و با چشمانی صادق شروع کرد از من سوال کردن:

* "تو چکار می‌کنی، شغلت چیه؟"

* "کی و چطور تصمیم گرفتی که این کار را انتخاب کنی؟"

* "چرا این را انتخاب کردی؟ چرا کارهای دیگر نکردی؟"

* "چیزی بوده که دوست داشته باشی جور دیگه‌ای انجامش می‌دادی؟"

و ....

سوال هایش را تاجایی که می‌توانستم جواب دادم و سعی کردم با توجه به وقتی که داشتم خوب نصیحتش کنم. و بعد از یک ساعتی حرف زدن، از من تشکر کرد و رفت.

در راه برگشت به خانه متوجه شدم که بحثی که با آن جوان داشتم برای خودم بسیار نوستالژیک بود. او 10 سال پیش من را به یادم آورد. به خاطر همین دوباره به سوال‌های او فکر کردم و به چیزهایی فکر کردم که امروز افسوس می‌خورم یک نفر وقتی 18 سالم بود به من می‌گفت.

بعد آن را یک قدم جلوتر بردم و به همه چیزهایی فکر کردم که اگه می‌توانستم زمان را به عقب و به 18 سالگیم برگردانم دوست داشتم به خودم بگویم و خودم را نصیحت کنم.

بعد از نوشیدن چند فنجان قهوه و چند ساعت فکر کردن، این 18 چیز به ذهنم رسید:

 

1. خودتان را به اشتباه کردن متعهد کنید. اشتباهات به شما درس‌های مهمی یاد می‌دهد. بزرگترین اشتباهی که می‌توانید مرتکب شوید این است که هیچ کار نکنید چون می‌ترسید که اشتباه کنید. تردید نکنید—به خودتان شک نکنید. مهم این نیست که فرصتی برایتان پیش بیاید یا نه، مهم این است که ریسک کنید. هیچوقت 100% مطمئن نخواهید بود که خوب پیش می‌رود اما نمی‌توانید هم 100% مطمئن باشید که هیچ کار نکردن خوب است! و مهم نیست که نتیجه چه شود، همیشه همانطور که باید تمام می‌شود. یا موفق می‌شوید یا از آن درس می‌گیرید که هر دو آن به نفعتان است. یادتان باشد اگر هیچوقت دست به عمل نزنید، همیشه همان جایی که هستید باقی خواهید ماند.

 

2. کار سختی که دوست دارید را پیدا کنید. اگر می‌توانستم به خودم در 18 سالگی نصیحتی بکنم این بود که انتخاب شغلم را براساس ایده‌ ها، اهداف و توصیه‌های دیگران پایه‌ریزی نکنم. به خودم می‌گفتم رشته ‌ای را به این دلیل انتخاب نکنم که رشته‌ پرطرفداری است یا آنهایی که از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند پول بیشتری در می‌آورند. به خودم می‌گفتم که بهترین انتخاب شغلی برای من بر یک نکته مهم و اساسی متکی است: کار سختی که از انجام آن لذت ببرم. تا زمانیکه با خودتان صادق باشید و علایق و ارزش‌هایتان را دنبال کنید، می‌توانید با این عشق به موفقیت برسید. و مهمتر اینکه دوست ندارید چندین سال دیگر متوجه شوید که روز و شبتان را به شغلی می‌گذرانید که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید. پس اگر متوجه شدید که از هر ثانیه انجام هر کار سختی بالاترین لذت را می‌برید، دست از آن نکشید. چراکه وقتی روی علایقتان تمرکز کنید، کار سخت دیگر سخت نخواهد بود.

 

3. هر روز برای خودتان وقت، انرژی و پول هزینه کنید. وقتی برای خودتان خرج کنید، هیچوقت نمی‌بازید و به مرور زمان قسمت‌های ناراحت ‌کننده زندگیتان را تغییر خواهید داد. شما محصول چیزهایی هستید که می‌دانید. هرچه وقت، انرژی و پول بیشتری برای دست یافتن به علم و دانش برای خودتان هزینه کنید، کنترل بیشتری روی زندگیتان پیدا خواهید کرد.

 

4. هرازگاهی ایده ‌ها و فرصت‌های جدید را امتحان کنید. ترس طبیعی شما از شکست باعث می‌شود نخواهید چیزهای جدید را امتحان کنید. اما باید این ترس‌ها را کنار بگذارید زیرا داستان زندگی شما از این تجریبات کوچک و خاص ساخته می‌شود. و هرچه تجربیات شما خاص‌تر باشد، داستان زندگیتان جالب‌تر خواهد شد. پس تاجایی که می‌توانید تجربیات جدید به دست آورید و حتماً آن را با دیگران هم درمیان بگذارید.

 

5. وقتی مهارت‌های کاریتان را ارتقاء می‌دهید، روی کمتر، بیشتر تمرکز کنید. مثلاً ورزش کاراته را در نظر بگیرید، کمربند مشکلی خیلی هیجان ‌انگیزتر از کمربند قهوه ‌ای به نظر می‌رسد. اما آیا کمربند قهوه ‌ای هیجان ‌انگیزتر از کمربند قرمز نیست؟ شاید برای خیلی‌ها اینطور نباشد. یادتان باشد جامعه متخصصین را تا اوج بالا می‌برد. این تلاش و زحمت است که اهمیت دارد اما به این شرط که در جهت‌های مختلف پراکنده نشود. پس تمرکزتان را روی یاد گرفتن کارهای کمتر و استاد شدن در آنها باریکتر کنید.

 

6. آدم‌ها نمی‌توانند فکر بخوانند، به آنها بگویید که چه فکری می‌کنید. آدم‌ها هیچوقت نمی‌فهمند چه احساسی دارید مگر اینکه به آنها بگویید. رئیستان؟ بله، او نمی‌داند که آرزوی ترفیع دارید چون به او نگفته ‌اید. دختر زیبایی که دوستش دارید اما چون خجالت می‌کشید تابحال با او حرف نزده‌اید؟ بله، درست حدس زدید؛ بخاطر این روزش را در اختیارتان قرار نمی‌دهد که شما هم روزتان را در اختیار او قرار نداده ‌اید. در زندگی، باید با دیگران ارتباط برقرار کنید. باید دهانتان را باز کرده و با آنها صحبت کنید. باید به آدم‌ها بگویید که به چه فکر می‌کنید، به همین سادگی!

 

7. زود تصمیم بگیرید و زود وارد عمل شوید. اگر شما وارد عمل نشوید یا فرصت‌های جدید را امتحان نکنید، یک نفر دیگر اینکار را خواهد کرد. با نشستن و فکر کردن درمورد آن نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید یا پیشرفت کنید. یادتان باشد، بین اینکه بدانید چطور کاری را انجام دهید و واقعاً آن را انجام دهید تفاوت زیادی وجود دارد. علم بدون عمل بی‌فایده است.

 

8. تغییر را قبول کرده و در آغوش بکشید. یک موقعیت بد باشد یا خوب، تغییر می‌کند. روی این می‌توانید حساب کنید. پس تغییر را در آغوش بکشید و بدانید که تغییر به دلیلی رخ می‌دهد. شاید همیشه اول کار ساده و واضح نباشد اما در آخر ارزشش را خواهد داشت.

 

9. درمورد اینکه دیگران درموردتان چه فکری می‌کنند نگران نباشید. در اکثر مواقع اینکه بقیه چه فکری درمورد شما می‌کنند اهمیتی ندارد. وقتی من 18 سالم بود، نظر همکلاسی هایم تاثیر زیادی در تصمیماتم داشت. و گاهی اوقات آنها من را از ایده‌ ها و اهدافی که شدیداً باورشان داشتم، دور می‌کردند. الان می‌فهمم این روش زندگی واقعاً احمقانه بود مخصوصاً وقتی می‌فهمم که تقریباً همه این افراد که ایده ‌هایشان برایم خیلی مهم بود دیگر بخشی از زندگی من نیستند. به جز وقتی که می‌خواهید یک تاثیر اولیه عمیق روی کسی بگذارید (مثلاً در یک مصاحبه شغلی، اولین قرار ملاقات اولیه و از این قبیل)، اجازه ندهید ایده ‌های دیگران سر راهتان قرار گیرد. اینکه آنها چه فکر می‌کنند و درموردتان چه می‌گویند اصلاً اهمیتی ندارد. آنچه مهم است این است که خودتان درمورد خود چه فکر می‌کنید.

 

10. همیشه با خودتان و دیگران صادق باشید. صادق زندگی کردن باعث آرامش فکر است و آرامش‌ فکر واقعاً ‌قیمتی.

11. در دانشگاه با آدم‌های زیادی درمورد کارتان حرف بزنید. رئیس‌ها، همکاران، پروفسورها و اساتید دانشگاه، همکلاسی‌ها، بقیه دانشجویان خارج از دایره اجتماعی شما، استادیارها، دوستان دوستانتان، همه! اما چرا؟ این یعنی شبکه ‌سازی حرفه‌ای. من از وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم، برای سه کارفرما کار کرده‌ام اما فقط با کارفرمای اول مصاحبه کردم. دو نفر بعدی قبل از اینکه حتی یک مصاحبه رسمی انجام دهم، بنابر توصیه یک مدیر (کسی که چندین سال شبکه حرفه ‌ای من بود) به من کار پیشنهاد کردند. وقتی کارفرماها می‌خواهند کسی را استخدام کنند، اولین کاری که می‌کنند این است که از کسانیکه می‌شناسند می‌پرسند که کسی را می‌شناسند که به درد آن مقام بخورد یا نه. اگر این شبکه حرفه‌ای را زود بسازید، خودتان را خوب جا خواهید انداخت. به مرور زمان، با افراد جدیدی در شبکه حرفه‌ ایتان آشنا می‌شوید و حرف می‌زنید و این افراد فرصت‌های تازه‌ای در اختیارتان قرار خواهند داد.

 

12. هر روز حداقل 10 دقیقه در سکوت بنشینید. از این زمان برای فکر کردن، نقشه کشیدن، برنامه ریختن و خیالپردازی استفاده کنید. تفکر خلاق در سکوت و تنهایی اتفاق می‌افتد. در سکوت می توانید افکارتان را بشنوید، به عمق وجودتان دست پیدا کنید و روی قدم منطقی بعدی زندگیتان تمرکز کنید.

 

13. زیاد سوال بپرسید. بزرگترین ماجراجویی ممکن، توانایی سوال کردن است. گاهی ‌اوقات در این فرایند، خودِ جستجو مهم‌تر از پاسخ‌هاست. پاسخ‌ها از دیگران، از جهان علم و تاریخ و از بینش و خرد عمیق درون خودتان سرچشمه می‌گیرند. این پاسخ‌ها اگر نتوانید سوالات درست را بپرسید هیچ‌وقت به ظاهر نمی‌آیند. درنتیجه، عمل ساده سوال کردن و پرسیدن سوالات درست، پاسخ اصلی است.

 

14. منابعی که در اختیار دارید را کاوش کنید. آدم‌های سالم وقتی یک فرد علیل را می‌بیند که نشانه ‌هایی از شادی احساسی بروز می‌دهد، تعجب می‌کنند. چطور کسی که چنین وضعیت فیزیکی محدودی دارد می‌تواند اینقدر شاد باشد؟ پاسخ در این است که چطور از منابعی که در اختیار دارند استفاده می‌کنند. استیو واندر نمی‌توانست ببیند، به همین دلیل از حس شنوایی خود برای موسیقی استفاده کرد و الان 25 جایزه بین ‌المللی از آنِ اوست.

 

15. پایین ‌تر از سطح معیشتتان زندگی کنید. یک زندگی راحت داشته باشید، نه یک زندگی تظاهری. برای تحت ‌تاثیر قرار دادن دیگران خرج اضافی نکنید. طوری زندگی نکنید که خودتان را گول بزنید که ثروت با اموال مادی سنجیده می‌شود. پولتان را عاقلانه مدیریت کنید تا پولتان شما را مدیریت نکند.

 

16. به دیگران احترام بگذارید و به آن‌ها حسی خوب منتقل کنید. در زندگی و کار، اینکه چقدر حرف می‌زنید مهم نیست، اینکه چطور باعث می‌شوید دیگران شاد شوند اهمیت دارد. به بزرگترها و کوچکترهایتان و همه آدم‌هایی که شایسته احترامند احترام بگذارید. با همه با همان سطح احترامی که با پدربزرگتان برخورد می‌کنید و با همان میزان صبری که برای برادر کوچکترتان صرف می‌کنید رفتار کنید.

 

17. در هر کاری بهترین باشید. اگر قرار نیست کاری را درست انجام دهید اصلاً چه دلیلی دارد آن را انجام دهید. در کار و در تفریحاتتان بهترین باشید. برای خودتان یک اعتبار ایجاد کنید، اعتبار انجام فوق ‌العاده هر کار.

 

18. کسی باشید که برای آن زاده شده‌اید. باید از قلبتان پیروی کنید و کسی شوید که قرار بوده بشوید. بعضی از ما زاده شده‌اید که موسیقیدان شویم. بعضی از ما شاعر به دنیا آمده‌ایم و بعضی دیگر به دنیا آمده‌ایم که تجارت کنیم. هرکاری که تصمیم می‌گیرید دنبال کنید را باید در همه نسوخ بدنتان حس کنید. زندگیتان برای برآوردن آمال و آرزوهای دیگران تلف نکنید.

 

اما از اینها گذشته، هرکجا که توانستید بخندید، هرکجا که باید عذرخواهی کنید و چیزی را که نمی‌توانید تغییرش دهید، رها کنید. زندگی کوتاه اما اعجاب‌انگیز است. از آن لذت ببرید.

 

 

در ادامه...

.

.

.

.

.

.

.

.

 

با احمق بحث نکنم!!!

بگذاریم در دنیای احمقانه خویش خوشبخت زندگی کند.



با وقیح جدل نکنیم!!!

چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روح ما را تباه می‌کند



از حسود دوری کنیم !!!

چون اگر دنیا را هم به او تقدیم کنیم باز از زندان تنگ حسادت بیرون نمی آید.



از «از دست دادن» نهراسیم!!!

که ثروت ما به اندازه شهامت ما در نداشتن است.



بیشتر را بر کمتر ترجیح ندهیم!!!

که قدرت ما در نخواستن و منفعت ما در سبکباری است.



کمتر سخن بگوییم!!!

که بزرگی ما در حرفهایی است که برای نهفتن داریم، نه برای گفتن



از کودکان بیاموزیم!!!

پیش از آن که بزرگ شوند و دیگر نتوان از آنان آموخت.

 

 

در ادامه...

.

.

.

.

.

.

.

.

 

پیرزنی 91 ساله بعد از یك زندگی شرافتمندانه چشم از جهان فرو بست. وقتی خدا را ملاقات كرد از خدا چیزهایی پرسید كه همواره دانستن آنها باعث آزارش شده بود.
مگر غیر از این است كه تو خالق بشر هستی؟ مگر غیر این است كه همه را یكسان و برابر آفریدی؟ پس چرا مردم با هم رفتار بد دارند؟

خدا جواب داد هر انسانی كه وارد زندگیتان می شود درسی را به شما می آموزد و با این درسهاست كه چیزهای مختلفی از زندگی، مردم و ارتباطات اجتماعی فرا می گیرید.

پیرزن كاملا گیچ شده بود، پس از آن خداوند شروع به شكافتن مساله نمود. وقتی شخصی به تو دروغ می گوید به تو می آموزد كه حقیقت همیشه آن گونه نیست كه وانمود می كنند پس تو می فهمی كه صداقت همیشه آشكار نیست. اگر می خواهی از درون قلبهایشان مطلع شوی باید نقابهایی را كه زده اند كنار بزنی و ماسك خودت را هم برداری و اجازه دهی تا مردم خود واقعی تو را ببینند.

وقتی كسی از تو چیزی را می دزدد به تو می آموزد كه هیچ چیز همیشگی نیست و اینكه همیشه قدر داشته هایت را بدان و از آنها نهایت استفاده را ببر ‌چرا كه ممكن است روزی آنها را از دست بدهی. حتی اگر این داشتنی ها، یك دوست خوب یا پدر و مادر و یا عزیزترین شخص زندگیت باشد. چرا كه فقط امروز آنها در كنار تو هستند و باید قدر آنها را بدانی. وقتی كسی به زندگیت لطمه و خسارتی وارد می كند به تو می فهماند كه پیمانهای انسانی ترد و شكننده هستند. پس محافظت و مراقبت از جسم و روحت بهترین كار ممكن است كه می توانی انجام دهی.

وقتی كسی تو را تحقیر كرد به تو می آموزد كه هیچ دو نفری مثل هم نیستند. اگر با مردمی مواجه شدی كه با تو فرق داشتند، از ظاهر وعمل آنها در موردشان قضاوت نكن به كنه و اصل آنها رخنه كن و آنگاه از قلبت نظر سنجی كن . وقتی كسی قلب تو را شكست به تو می آموزد كه دوست داشتن همیشه این معنی را نمی دهد كه شخص مقابل هم تو را دوست داشته باشد اما با این وجود به عشق پشت نكن چون وقتی شخص مناسبت را یافتی آرامش و لذتی را كه او همراه خود می آورد تمام سختی های گذشته ات را مبدل به نیك فرجامی خواهد كرد.

وقتی كسی با تو دشمنی كرد به تو می آموزد كه هر كسی ممكن است اشتباه كند در این لحظه بهترین كاری كه می توانی انجام دهی این است كه آن شخص را بدون هیچ ریا و خودنمایی عفو كنی، بخشیدن كسانی كه باعث آزار شما می شوند مشكل ترین كاری است كه می توان انجام داد.

وقتی كسی را كه دوست داشتی به تو خیانت می كند به تو می آموزد تا مقاوم نبودن در برابر وسوسه ها بزرگترین معضل بشر است. در برابر وسوسه ها مقاوم باشید كه اگر به این مهم عمل نمایید پاداشتان را میگیرید.

وقتی كسی تو را فریب می دهد به تو می آموزد كه حرص و آز ریشه در بدبختی دارد.

از ته دل آرزو كن تا رویاهایت به واقعیت بپیوندد این اصلا مهم نیست كه خواسته هایت چقدر بزرگ باشند. به موفقیت هایت بیندیش اما هرگز اجازه نده تا وسواس فكری بر اهدافت پیروز گردد. فكرهای منفی را در تله مثبت اندیشی نابود كن .

وقتی كسی تو را مسخره می كند به تو می آموزد كه هیچ شخصی كامل نیست.

مردم را با شایستگی هایی كه دارند بپذیر و كم و كاستی هایشان را تحمل كن.

هرگز شخصی را بخاطر عیوبی كه قادر به كنترل آن نیست از خود طرد مكن . پیرزن كه تا این لحظه محو صحبت های خدا بود نگران این مساله شد كه هیچ درسی توسط انسانهای خوب به بشر داده نمی شود؟

خدا گفت ظرفیت بشر برای دوست داشتن ، بزرگترین هدیه من به بشر است هر عملی كه از عشق سر می زند به تو درسی می آموزد.
وقتی كسی به تو عشق می ورزد به تو می آموزد كه عشق ،‌مهربانی، فروتنی، صداقت، حسن نیت و بخشش می تواند هر نوع شر و بدی را خنثی نمایند.

در برابر هر عمل خیر، عمل شری نیز وجود دارد این تنها بشر است كه اختیار كنترل و برقراری توازن بین اعمال نیك و بد را دارد.

وقتی در زندگی كسی وارد می شوید ببینید می خواهید چه درسی به او بدهید...
دوست دارید معلم عشق باشید یا بدی؟ و وقتی با زندگی دنیوی وداع گفتید برای من نیكی به ارمغان می آورید یا شر و بدی؟ برای خود راحتی بیشتر فراهم می سازید یا درد وعذابی سخت؟ شادی بیشتر یاغم بیشتر؟


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: درس‌ هایی برای زندگی زیبا ,



یک تست هوش جالب !
نوشته شده در سه شنبه 31 خرداد 1390
بازدید : 669
نویسنده : امير محمدي

در تصویر زیر پنج شكل براى شما مشخص شده است و شما باید با كشف ارتباط منطقى بین این تصاویر شكل ششم را حدس بزنید. سعی کنید فکر کنید و تا زمانی که پاسخ را ننوشتید به پاسخ نگاه نکنید.

 

یک تست هوش جالب ! - www.taknaz.ir

 

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

 

0

0

0

0

0

0

0

0

 

0

 

 

یک تست هوش جالب ! - www.taknaz.ir

 

 


:: موضوعات مرتبط: تست هوش , ,
:: برچسب‌ها: یک تست هوش جالب ! ,



رژ لب سالم چه ویژگی هایی دارد؟
نوشته شده در سه شنبه 31 خرداد 1390
بازدید : 1251
نویسنده : امير محمدي

رژ لب سالم چه ویژگی هایی دارد

 

لوازم آرایشی همیشه اهمیت زیادی برای خانم ها دارند و نحوه خرید و استفاده از آنها نیز مهم است. رژ لب یکی از لوازم آرایش رایج دنیاست که تقریبا تمام خانم ها از آن استفاده می کنند اما مساله ای که کمتر مورد توجه آنها قرار می گیرد، این است که چشم ها و لب ها مهم ترین و حساس ترین اعضای چهره هستند که بیشترین تولیدهای محصولات آرایشی هم مربوط به این دو ناحیه است...

 

این یعنی زنگ خطر برای خانم هایی که بدون هیچ تحقیق و شناختی برای خرید محصولات آرایشی (مخصوصا مربوط به چشم ها و لب ها) اقدام می کنند و اصلا به این نکته توجه نمی کنند که ممکن است این بازار پویا و پرسود باعث ورود محصولات نامرغوب و گاه خطرناک شود.

 

بیشتر رژلب ها حاوی لوسیون، ویتامین های مختلف، مواد حفاظتی UV (که از فساد رژ جلوگیری می کنند)، روغن، الکل، رنگدانه و موم هستند. در رژهای مختلف مواد شیمیایی و مواد طبیعی به کار می رود اما مساله اصلی میزان استاندارد بودن هرکدام از آنهاست.

 

 

● چه رنگی برای چه پوستی؟

 

برای انتخاب رنگ رژ لب مناسب باید به جنس و رنگ پوست خود توجه کنید. خانم هایی که پوست صورت نسبتا تیره ای دارند، بهتر است از رژ های قرمز تیره، بنفش و گوجه ای براق استفاده کنند. رژهای قهوه ای روشن و آجری با سایه صورتی رنگ ، برای خانم هایی مناسب تر هستند که رنگ پوست شان روشن تر است. اگر رنگ پوست صورت شما گرم است از رژهای پایه رنگ نارنجی استفاده کنید و اگر رنگ پوست شما حالت سرد و روشن دارد، از رژهای پایه رنگ آبی. اگر می خواهید رنگ رژ لب مدت زمان زیادی حفظ شود، بهتر است پس از استفاده از رژ، از یک محصول لیپ سیلینگ استفاده کنید.

 

 

● رژلب و مسمومیت ها

 

یکی از جنجالی ترین بحث ها درباره رژ لب، وجود سرب در این محصول آرایشی حساس است. تا به حال بحث های متعددی در مورد وجود ترکیبهای این فلز سمی در رژ لب مطرح شده است. گروهی معتقدند این ماده که در بعضی رژ لب ها مورد استفاده قرار می گیرد، باعث ابتلا به سرطان در خانم ها می شود! اما آنها نمی توانند برای اثبات این ادعا مدارک علمی واضحی و روشن بیاورند. گروهی دیگر هم می گویند این فقط یک شایعه بی اساس است و سرب اندک به کاررفته در رژلب نمی تواند باعث ابتلا به سرطان خانم ها شود. جالب است بدانید که سازمان غذا و داروی آمریکا هم تا به حال هیچ گزارشی در مورد رژلب هایی که سرب در ساخت آنها به کار رفته، منتشر نکرده است و در این مورد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

روش آزمایش جنس رژ لب هم تقریبا برای همه خانم ها آشناست؛ برای این کار باید رژلب را روی مچ یا پشت دست یا روی تکه ای پارچه بمالید و بعد قطعه ای از جنس طلا، مس یا نقره (اصل) روی آن بکشید. حالا چند دقیقه صبر کنید تا آزمایش شما کامل شود. اگر رنگ رژ تغییر کرد و تیره تر شد، مشخص می شود که حاوی ماده لید است. البته در اینکه نتیجه این تست چقدر قابل اعتماد است، شک و تردید زیادی وجود دارد و هیچ مرجع علمی معتبری چنین تستی را تایید نکرده چون ممکن است برخی مواد طبیعی به کار رفته در رژ مثل موم عسل هم با طلا واکنش نشان دهند و این رنگ تیره را ایجاد کنند. پس تیره شدن رنگ رژ در تماس با طلا نشانه قطعی برای وجود سرب در آن نیست. پس بهتر است هنگام خرید رژلب، محصولات آرایشی طبیعی موسوم به ارگانیک را انتخاب کنید تا از سلامت آنها مطمئن باشید.

 

در اینجا باید به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کرد، آن هم کاربرد رژهای براق است که با نام تجاری lip gloss در بازار وجود دارند و به دلیل خاصیت درخشندگی، بین خانم های جوان طرفداران زیادی پیدا کرده اند. تحقیقات نشان داده که استفاده مستمر از این محصولات خطرهای زیادی برای سلامت و طراوت لب و پوست صورت شما دارد و بلعیدن مواد شیمیایی آنها همراه غذا ممکن است مشکلاتی برای سیستم گوارشی شما ایجاد کند. پس توصیه می کنیم از این محصولات شیمیایی کمتر استفاده و رژهای باکیفیت و طبیعی را جایگزین آنها کنید. اگر لب های شما پس از زدن رژ دچار حساسیت شدند، دیگر از آن محصول استفاده نکنید. چون حساسیت های به ظاهر کوچک با گذشت زمان تشدید می شوند و به سلامت پوست صورت شما هم آسیب می رسانند.

 

 

● رژلـب بهـداشـتـی

 

رژلب را همیشه از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر بخرید. رژلبی که به شما می دهند باید وکیوم شده باشد. بعد از استفاده از نمونه ها (تستر) روی دست، به سرعت دستتان را بشویید. گاهی فروشنده ها با مشاهده تردید مشتری در انتخاب رنگ رژ به او پیشنهاد می دهند که تستر را روی لبش امتحان کند اما به هیچ وجه این کار را نکنید زیرا غیربهداشتی است و می تواند آلودگی های زیادی را وارد بدن شما کند. ممکن است در صورت ابتلای مشتری قبلی به تبخال، حتی در مرحله ابتدایی اش، این ویروس به شما هم منتقل شود.

 

 

● چـطـور رژلـب را پاک کنـیـم؟

 

پاک کردن رژ لب هم همیشه موردبحث بوده و خانم ها روش های مختلفی را برای این کار امتحان می کنند. روش اول و رایج همان استفاده از دستمال نرم و کرم های ویژه پاک کردن رژ است که طراوت و سلامت لب ها را هم تضمین می کنند، اما برای این کار می توانید از روغن های معدنی نرم کننده پوست یا وازلین هم استفاده کنید. برای پاک کردن رژ هم حتما باید از دستمال نرم و نازک استفاده کنید و با حرکات دورانی مچ دست خود به آرامی مواد رنگی رژ را از روی لب ها پاک کنید. سپس دستمال را با آب سرد بشویید و دوباره لب های خود را پاک کنید؛ البته باز هم با حرکات دورانی! در ضمن به یاد داشته باشید بعد از پاک کردن رژ و قبل از خواب حتما از لب ترکن یا مواد طبیعی برای چرب و مرطوب کردن لب هایتان استفاده کنید چون ممکن است آثار مواد موجود در رژ باعث خشکی لب های شما شود. خانم هایی که به طور مستمر از رژ لب استفاده می کنند، می توانند روزانه به کمک وازلین، عسل یا خامه لب های خود را مرطوب و چرب کنند تا سلامت و طراوت این عضو حفظ شود.

 

 

● رژلـب مـایـع

 

بعضی خانم ها از رژ لب مایع استفاده می کنند چون معتقدند کاربری آسان تری دارد و نمای بهتری در مقایسه با رژهای معمولی به چهره می دهد. البته در انتخاب این نوع رژها حتما دقت کنید زیرا رنگ های بسیار روشن یا بسیار تیره ممکن است نمای ناخوشایندی در چهره شما ایجاد کند. خانم هایی که می خواهند با یک بار استفاده از رژ تا مدت زمان طولانی نیاز به تجدید آرایش نداشته باشند، باید از رژهای مایع استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای استفاده از رژهای مایع بهتر است از قلم موی ویژه این کار استفاده کنید. در ضمن برای جلوگیری از رنگی شدن دندان ها بهتر است هنگام استفاده از رژ، یک انگشت خود را به دهان فرو ببرید و بعد از آن به راحتی از رژ لب استفاده کنید تا فاصله دندان ها با لب کاملا حفظ شود.

منبع: salamat.ir


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , رژ لب سالم چه ویژگی هایی دارد؟ , ,
:: برچسب‌ها: رژ لب سالم چه ویژگی هایی دارد؟ ,



فضیلت و خواص سوره كوثر
نوشته شده در سه شنبه 31 خرداد 1390
بازدید : 708
نویسنده : امير محمدي

فضیلت و خواص سوره كوثر

 

هر كس در نمازهای واجب یا مستحب خود سوره كوثر را قرائت نماید خداوند از آب حوض كوثر به او بنوشاند و كنار درخت طوبی همجوار رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم خواهد شد.


 

محتوای سوره

سوره كوثر در مكه نازل شده و دارای 3آیه است. كلمه كوثر به معنی خیر فراوان است. در اینكه منظور از كوثر، نهری است در بهشت، یا حوضی در محشر، یا ذریه و فرزندان زیاد، یا علمای امت، یا نبوت و قرآن، یا علم و حكمت ‏یا... نظریه‌های گوناگونی وجود دارد.

 


 

شأن نزول سوره

در شان نزول این سوره مى خوانیم : "عاص بن وائل "كه از سران مشركان بود پیغمبراكرم (ص) را بـه هـنـگام خارج شدن از مسجدالحرام ملاقات كرد, و مدتى باحضرت گفتگو نمود, گروهى از سران قریش در مسجد نشسته بودند و این منظره رااز دور مشاهده كردند, هنگامى كه "عاص بن وائل " وارد مسجد شد به او گفتند: با كه صحبت مى كردى ؟ گفت : با این مرد "ابتر"

 

تـوضـیـح ایـن كه : پیغمبراكرم (ص) دو فرزند پسر از بانوى اسلام خدیجه داشت : یكى "قاسم " و دیـگرى "طاهر" كه او را "عبداللّه "نیز مى نامیدند و این هر دو در مكه از دنیا رفتند, و پیغمبر اكرم (ص) فاقد فرزند پسر شد این موضوع زبان بدخواهان قریش را گشود و كلمه "ابتر" (یعنى بلاعقب ) را براى حضرتش انتخاب كردند، فكر مى كردند با رحلت پیغمبراكرم (ص) برنامه هاى او به خاطر نداشتن فرزند ذكور تعطیل خواهد شد و خوشحال بودند.

 

قـرآن مـجـیـد نـازل شـد و بـه طرز اعجازآمیزى در این سوره به آنها پاسخ گفت و خبر داد كه دشـمـنـان او ابـتر خواهند بود و برنامه اسلام و قرآن هرگز قطع نخواهدشد, بشارتى كه در این سوره داده شده از یكسو ضربه اى بود بر امیدهاى دشمنان اسلام و از سوى دیگر تسلى خاطرى بود بـه رسـول اللّه (ص) كه بعد از شنیدن این لقب زشت و توطئه دشمنان قلب پاكش غمگین و مكدر شده بود.

 

امام صادق علیه السلام نیز نقل شده استك هر كس سوره كوثر را در شب جمعه پس از نمازی كه در نیمه شب می خواند صد مرتبه بخواند به اذن خدا رسولش را در خواب خواهد دید

 

 

فضیلت و خواص سوره كوثر

مفسران قرآن كریم گفته اند: این سوره در شأن و منزلت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نازل شده است.1
قرآن حكیم

 

روزی پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را دیدند كه در حال تبسم بود پرسیدند: ای رسول خدا چه چیزی موجب خنده شما شده است؟ فرمود: سوره ای بر من نازل شده است و بعد سوره كوث را قرائت نمودند و گفتند: آیا می دانید كوثر چیست؟ گفتند خدا و رسولش آگاهترند. پیامبر فرمود: كوثر نهری در بهشت است كه خداوند با ان مرا به خیر كثیری وعده داده است و آن حوض من است كه امتم در كنار آن بر من وارد می شوند.2

 

در فضیلت این سوره از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده است : هر كس سوره كوثر را تلاوت نماید خداوند از آب نهرهای بهشت به او می نوشاند و اجر و پاداش او به اندازه تمامی قربانی های روز عید قربان است. 3

 

از امام صادق علیه السلام نیز نقل شده است: هر كس در نمازهای واجب یا مستحب خود سوره كوثر را قرائت نماید خداوند از آب حوض كوثر به او بنوشاند و كنار درخت طوبی همجوار رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم خواهد شد.4


 

آثار و بركات سوره

 


1) دیدن رسول خدا صلی الله علیه وآله در خواب

از رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم روایت شده: هر كس سوره كوثر را در شب جمعه 100مرتبه تلاوت نماید رسول خدا را درخواب خواهد دید.5

 

به همین مضمون از امام صادق علیه السلام نیز نقل شده استك هر كس سوره كوثر را در شب جمعه پس از نمازی كه در نیمه شب می خواند صد مرتبه بخواند به اذن خدا رسولش را در خواب خواهد دید.6

 

2) برای دور كردن افراد از خود

اگر بخواهی كسی را از خود دور كنی 9 مرتبه سوره كوثر را بخوان و به جانب او بدم به اختیار خود راه كج می كند و می رود.7

 

 

ختم مجرب

 


برای غنا و توانگری

روز چهارشنبه 40 مرتبه سوره كوثر را به نیت ثروت و توانگری بخواند.


:: موضوعات مرتبط: فضیلت و خواص سوره كوثر , ,
:: برچسب‌ها: فضیلت و خواص سوره كوثر ,



15 زن و دختر جوان در دام رمال شیطان‌ صفت
نوشته شده در سه شنبه 31 خرداد 1390
بازدید : 645
نویسنده : امير محمدي
15زن و دختر جوان در دام رمال شیطان‌صفت
 
15 زن و دختر جوان در دام رمال شیطان‌صفت

روزنامه جام‌جم نوشت: با شکایت دختر جوانی که از سوی یک رمال شیطان صفت مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، ماموران پلیس آگاهی این متهم را دستگیر کردند. در تحقیقات مشخص شد، مرد رمال به بهانه بخت‌گشایی و مداوای نازایی، 15 زن و دختر را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
چندی پیش دختری جوان با حضور در پلیس آگاهی استان تهران از مرد رمالی به نام امیر شکایت کرد. شاکی در اظهاراتش گفت: چند خواستگار داشتم که به همه آنها پاسخ منفی دادم و از چند ماه پیش دیگر کسی به خواستگاری‌ام نیامد و این موضوع مرا به شدت نگران می‌کرد تا این که به توصیه فردی به خانه مرد رمال رفتم تا او به اصطلاح بخت‌گشایی کند. پس از ورود به خانه مرد رمال، او مدعی شد که بخت من بسته شده است و سپس به بهانه نوشتن دعا روی بدنم، مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و تهدید کرد در صورت شکایت اجنه را سراغم می‌فرستد و از من سلب آسایش خواهد کرد و ...
در پی این شکایت موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و با کنترل نامحسوس و مستندسازی از رفتارهای مرد رمال‌ ـ که بیشتر مراجعه‌کنندگان به او را زنان و دختران جوان تشکیل می‌دادندـ مشخص شد مرد رمال به بهانه نوشتن دعای حل مشکلات و گشایش بخت روی بدن زنان با زعفران و گلاب آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده است. با گزارش عملکرد مجرمانه رمال شیطان‌صفت به بازپرس پرونده، دستور قضایی در این ارتباط صادر و متهم دستگیر شد.
با دستگیری متهم، 15 زن و دختر که در دام شیطانی وی گرفتار شده بودند، با حضور در پلیس آگاهی از وی شکایت کردند که تحقیق در این زمینه برای شناسایی دیگر شاکیان ادامه دارد.
سرهنگ گل‌صباحی با اشاره به این پرونده گفت: از ابتدای سال جاری، ماموران پلیس آگاهی استان تهران و البرز ‌8 رمال حلیه‌گر را دستگیر کرده‌اند که 2 نفر از این رمال‌ها زن هستند. برخی از این رمال‌ها حتی سواد خواندن و نوشتن هم ندارند و صرفاً با وعده‌های پوچ و فریبنده نه‌تنها مشکلی از مردم حل نمی‌کردند، بلکه برای آنها مشکلات بیشتری را رقم می‌زدند. در بازرسی از محل سکونت رمال‌های دستگیرشده انواع کتاب‌های رمالی، ادوات شیطان‌پرستی، رمل و اسطرلاب، پوست حیوانات و نسخه‌های عجیب و غریب کشف شده است.

:: موضوعات مرتبط: 15 زن و دختر جوان در دام رمال شیطان‌ صفت , ,
:: برچسب‌ها: 15 زن و دختر جوان در دام رمال شیطان‌ صفت ,



عکس های دیدنی روز 31 خرداد 1390
نوشته شده در سه شنبه 31 خرداد 1390
بازدید : 625
نویسنده : امير محمدي

عکس های دیدنی روز 31 خرداد 1390

عبور خودروهای نظامی از كوچه های تنگ شهر ریودوژانیرو برزیل دریك مانور امنیت شهری

خودروهای نظامی



خروج پناهجویان افغانی از مرز پاكستان و ورودشان به خاك افغانستان

پناهجویان افغانی



یك شهروند لیبیایی در شهر طرابلس از داخل سوراخ خانه ای مسكونی كه به اشتباه از سوی جنگنده های ناتو بمباران شده به داخل خانه ویران شده نگاه می كند

خانه ویران شده



دانش آموزان غزه ای در حال تلاوت قرآن در یك كمپ آموزشی متعلق به حماس

دانش آموزان غزه ای



كلیسای جامع شهر اومسك در سیبری روسیه

كلیسای جامع



سیل در شهر دیماپور در شمال شرق هند

سیل



انتقال دو سرباز مجروح ارتش آمریكا در قندهار افغانستان به داخل هلی كوپتر

سرباز مجروح



تمرین مقابله با شورش از سوی نیروهای پلیس ضد شورش چین در پایگاهی نظامی در پكن

پلیس ضد شورش چین



كلاه عجیب و غریب شركت كنندگان زن در مسابقه سالانه اسب سواری سلطنتی در بریتانیا . زنان حاضر در این مسابقات طبق عرف باید كلاه بر سر داشته باشند

كلاه عجیب



مراسم هشتادو پنجمین سالگرد تولد ملكه بریتانیا

تولد ملكه بریتانیا



پرچم 660 متری یمن كه از سوی هواداران علی عبدالله صالح رییس جمهوری یمن برای حمایت از او تهیه شده است

پرچم 660 متری یمن



انتقال یك ماكت دایناسور با كشتی برای نمایش در نمایشگاهی در بریتانیا

ماكت دایناسور



اشتباه نكنید . این آكواریوم نیست بلكه كاغذ دیواری های جدیدی است كه می توانید در تصویر زیر نمونه ای دیگر از آن را ببینید

كاغذ دیواری

كاغذ دیواری



:: موضوعات مرتبط: گالري عكس هاي جالب , عکس های دیدنی روز 31 خرداد 1390 , ,
:: برچسب‌ها: عکس های دیدنی روز 31 خرداد 1390 ,



جزئیات تكان دهنده تجاوز 50 نفره به یک زن در کاشمر
نوشته شده در دو شنبه 30 خرداد 1390
بازدید : 725
نویسنده : امير محمدي

مهر: پس از آنکه خبر تجاوز به زنان در باغی خصوصی در خمینی شهر اصفهان رسانه ای شد این بار پرونده ای روی میز دادستانی شهر کاشمر در خراسان رضوی گشوده شده که در آن حدود 50 مرد به یک زن در روستای قوژد حمله کرده و او را مورد تجاوز قرار دادند.

پنجم اردیبهشت امسال زنی به نام "م.ق" با طرح شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر از حادثه هولناکی خبر داده که در آن به حمله  50 مرد به وی در روستای قوژد اشاره شده است. حادثه ساعت 20 روز دوم اردیبهشت ماه امسال در یک زمین کشاورزی و با تهدید چاقو و کتک کاری رخ داده و سپس عوامل آن اقدام به ربودن زن و فرار از منطقه کرده اند.

طبق آنچه در شکایتنامه این قربانی تجاوز آمده نیروهای امنیتی پس از حضور در منطقه و ردیابی این افراد دو نفر از آنها را دستگیر کرده و از این طریق افراد باقیمانده را نیز شناسایی می کنند.

به گفته خانم "م.ق" چند موتورسوار بعد از اینکه او و همراهش را از ماشینی در حومه شهر کاشمر پایین کشیده اند کلید ماشین را برداشته و همراهش را به شدت کتک زده و قربانی را به داخل گندم زار برده و با تهدید چاقو و کتک کاری به او تجاوز کرده اند.

این زن در نامه اش به دادستان آورده که "آنها به دوستشان زنگ زدند و آدرس محل را دادند و مرا تهدید به قتل کردند و گفتند ما همیشه این کار را می کنیم. من دیدم موتور سوار هست که از طرف روستا می آید و حدود پنجاه نفر دور من حلقه زده بودند و عد ای مست بودند و صورتهای خود را پوشیده بودند."

با اینکه پرونده این جنایت اکنون در دادستانی کاشمر مفتوح است و 13 نفر از متجاوزان از سوی نیروهای نظامی و امنیتی شناسایی و دستگیر شده اند اما سایر عاملان این جنایت دستگیر نشده و این پرونده هولناک به نتیجه نهایی نرسیده است.

دادستان کاشمر پاسخگو نیست

یکی از بسیجیان منطقه که موضوع را پیگیری و برخی از عاملان را مجبور به نشان دادن محل جرم و معرفی آن زن کرده است در این باره  گفت: " پیرو گزارش رسیده از سوی مردم قوژد در ساعت 21:15 روز شنبه سوم اردیبهشت امسال ضمن اطلاع به پلیس 110 به محل حادثه رفتیم که متوجه شدیم اراذل و اوباش زن مزبور را قبل از رسیدن ماموران از محل مزبور با یک دستگاه نیسان برده اند. مراتب به اطلاع دادستان کاشمر رسید که وی دستور داد تا زمانی که این خانم طرح شکایت کند اقدامی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: گشت 110 با این دستور دادستان محل را ترک کرد اما ما بسیجیان بی تفاوت از کنار ماجرا رد نشدیم و پس از شناسایی راننده خودرویی که این زن را از محل جنایت برده بود از وی و دوستانش سئوالاتی کردیم و در نهایت این زن را در بیمارستان یافتیم.

وی افزود: در اول وقت اداری رئیس کلانتری گزارش افسر بیمارستان را به همراه گزارش افسر کشیک کلانتری مبنی بر اینکه بنده به عنوان بسیجی به همراه سه نفر به کلانتری مراجعه کرده و تحقیقاتی داشته ایم را به دادستانی ارسال می کند.

این نیروی بسیج گفت: اما دادستان شهرستان به جای پیگیری اصل گزارش و صدور دستورات لازم به عنوان مدعی العموم به فرع گزارش چسبیده و بسیج منطقه را مورد پرس وجو و بازرسی قرار دادند که چرا موضوع را علیرغم دستور دادستان پیگیری کرده اید.

نامه طلاب و روحانیون بسیجی کاشمر

جمعی از روحانیون و طلاب بسیجی شهرستان کاشمر نیز در نامه ای به دادستان این شهرستان آورده اند: " از آنجا که اجرای احکام دین از اولویتهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و جامعه دینی و خانواده شهدا به شدت خواهان اجرای احکام الهی هستند خواستار پیگیری و اشد مجازات عاملان این فاجعه هستیم".

متجاوزین به نوامیس مردم مفسد فی‌الارض هستند

روز جمعه 28 خرداد ماه نیز امام جمعه کاشمر در سخنانی نسبت به این واقعه واکنش نشان داده و عنوان کرده است: «دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید به موقع وارد عمل شوند زیرا اگر مردم ببینند دستگاه قضا و نیروی انتظامی توان و فرصت این کار را ندارند خود وارد عمل خواهند شد.»

وی با اشاره به اینکه اگر مردم ببینند در روز روشن به ناموسشان تجاوز می‌شود و کسی نیست که برخورد کند افزود: «در این شرایط هرج و مرج به وجود می‌آید که اثرات آن بدتر است.»

یعقوبی گفته است: «کسانی که به صورت گروهی، سازماندهی شده و با سلاح به نوامیس مردم تجاوز می‌کنند مصداق روشن مفسد فی‌الارض هستند.»

امکان انصراف از شکایت

با گذشت نزدیک یکماه از این فاجعه و شناسایی برخی از عوامل آن هنوز هیچ حکمی برای این افراد صادر نشده و مابقی جنایتکاران نیز دستگیر نشده اند.

همچنین عنوان می شود که این زن به دلایل نامعلومی شکایت خود را پیگیری نکرده و امکان انصراف وی نیز می رود.

خبرنگار مهر تلاش کرد که در این زمینه با دادستان کاشمر گفتگویی داشته باشد اما وی تاکنون حاضر به پاسخگویی نشده است.
 


:: موضوعات مرتبط: جزئیات تكان دهنده تجاوز 50 نفره به یک زن در کاشمر , ,
:: برچسب‌ها: جزئیات تكان دهنده تجاوز 50 نفره به یک زن در کاشمر ,



توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (تصویری)
نوشته شده در دو شنبه 30 خرداد 1390
بازدید : 541
نویسنده : امير محمدي

be0af00f3598a450686943b21fca8be4 تصاویری از توقیف خودرو کسانی که مزاحم ناموس مردم شده اند

تصاویری از توقیف خودرو کسانی که مزاحم ناموس مردم شده اند

طرح «تشدید امنیت اخلاقی» از ۲۵ خرداد ماه سال جاری در مناطق گوناگون پایتخت اعم از میادین، بزرگراه‌ها، مراکز خرید، مترو و … آغاز شد. مأموران این طرح با ارایه تذکر زبانی و ارشادی، با افراد بدپوشش و گردانندگان سگ در معابر عمومی برخورد می‌کنند.

در ادامه اجرای طرح «تشدید امنیت اخلاقی»، مأموران پلیس تهران از روز شنبه برخورد با مزاحمین نوامیس را در پایتخت تشدید و به همراه توقیف خودرو و موتورسیکلت این دسته از متخلفان با آنها برابر قانون برخورد کردند.

طرح «تشدید امنیت اخلاقی» از ۲۵ خرداد ماه سال جاری در مناطق گوناگون پایتخت اعم از میادین، بزرگراه‌ها، مراکز خرید، مترو و … آغاز شده است و مأموران این طرح، با تذکر زبانی و ارشادی، با افراد بدپوشش و گردانندگان سگ در معابر عمومی برخورد می‌کنند.

be0af00f3598a450686943b21fca8be4 تصاویری از توقیف خودرو کسانی که مزاحم ناموس مردم شده اند

در عین حال برابر اعلام قبلی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از روز شنبه و در راستای طرح «تشدید امنیت اخلاقی» برخورد با مزاحمین نوامیس در پایتخت تشدید شده است.

از ساعات اولیه روز شنبه در مناطق گوناگون پایتخت، مأموران پلیس با به کارگیری همزمان نیروهای نامحسوس و محسوس خود ضمن شناسایی مزاحمین نوامیس با آنها برخورد کردند که اجرای این طرح تا ساعات پایانی شب نیز ادامه داشت.

از سوی دیگر، در بزرگراه‌های پایتخت نیز گشت‌های موتورسوار طرح «تشدید امنیت اخلاقی» به رانندگان یا سرنشینان بدحجاب خودروها تذکر داده و یا برخورد می‌کردند.

afe3c20f58ffb9a9db28cf682b287aee تصاویری از توقیف خودرو کسانی که مزاحم ناموس مردم شده اند

سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که اجرای این طرح تا رفع دغدغه‌های مردم در حوزه‌هایی همچون بدپوششی و مزاحمین نوامیس ادامه خواهد داشت، به ایسنا گفت: برخورد نیروی انتظامی با عفاف‌ستیزان و اخلالگران امنیت اجتماعی چندوجهی و همه جانبه خواهد بود که در این راستا با ریشه‌ها و واسطه‌ها نیز برخورد خواهد شد.

وی با تأکید بر این که برخورد با موضوع بدپوششی در دو مقوله مصرف‌کننده و تولیدکننده است، بار دیگر هشدار داد: همه مراکز تولیدی و توزیعی در تهران شناسایی شده و تذکرهای لازم در این باره به آنها داده شده است که در صورت رعایت نکردن این موازین از سوی این مراکز با آنها نیز برخورد خواهد شد.

3ef4bda4caf3e256939c989167665021 تصاویری از توقیف خودرو کسانی که مزاحم ناموس مردم شده اند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که برخورد با مزاحمین نوامیس از روز شنبه تشدید شده است، با اشاره به این که تشدید این طرح با استقبال شهروندان روبه رو بوده است، گفت: اجرای این طرح همچنان ادامه دارد و وسیله نقلیه این دسته از افراد یک هفته توقیف و رانندگان آنها به مراجع ذیربط معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به این که پلیس درباره امنیت اخلاقی با تمام توان به میدان آمده است از دستگاه‌های ذیربط دیگر همچون دستگاه‌های فرهنگساز و ناظر نیز خواست به وظایف خود در این باره عمل کنند

6c9807c8fa43b0accc84cce2eaffd80a تصاویری از توقیف خودرو کسانی که مزاحم ناموس مردم شده اند



:: موضوعات مرتبط: توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (تصویری) , ,
:: برچسب‌ها: توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (تصویری) ,



مصاحبه و گفتگوی شنیدنی ۲ ساعته با وحید هاشمیان
نوشته شده در دو شنبه 30 خرداد 1390
بازدید : 586
نویسنده : امير محمدي

1960b0e5e43282071147086b070c6853 مصاحبه و گفتگوی شنیدنی 2 ساعته با وحید هاشمیان

مصاحبه و گفتگوی شنیدنی ۲ ساعته با وحید هاشمیان

وحید هاشمیان با حضور در خبرورزشی به سئوالات همکاران ما درباره فصلی که با پرسپولیس گذراند و البته خیلی مسائل دیگر ، پاسخ داد.

وحید هاشمیان بدون تردید از «خاص‌ترین» فوتبالیست‌های تاریخ ماست. بازیکنی که بدون پشتوانه ملی و حضور در قرمز و آبی راهی بوندس‌لیگا شد و یازده سال در  فوتبال تمام حرفه‌ای ژرمن‌ها دوام آورد. به پیراهن بایرن‌مونیخ رسید و تیم‌ملی را با گل‌هایش به جام‌جهانی ۲۰۰۶ برد و در بازگشت به ایران هم با پرسپولیس فاتح جام‌حذفی شد.

اما تنها دلایل فنی و کارنامه برجسته هاشمیان ملاک خاص بودن او نیست. در فوتبال ما چهره‌هایی مثل اوکه رُک و صادقانه  حرف می‌زنند و به خاطر منافع شخصی پای روی اصول نمی‌گذارند، در اقلیت قرار‌گرفته و شاید مثل هاشمیان تا چند دهه دیگر هم نیاید. وحید عصر دیروز ساعاتی مهمان ما بود. بدون مقدمه حرف‌هایشان را بخوانید:

***

*فصل قبل بر سر یک دوراهی بزرگ قرار گرفتی؛ اینکه در آلمان بمانی و دنبال کلاس‌های مربیگری بروی یا برگردی ایران و بازی کنی. تو دومی را برگزیدی، الان پشیمان نیستی؟ چطور و چرا پرسپولیس را انتخاب کردی و این شش ماه چگونه سپری شد؟

قرارداد من با بوخوم دو ساله بود و من می‌توانستم امسال هم در این تیم بمانم اما دوست داشتم فقط در لیگ یک بوندس‌لیگا بازی کنم. ما شرایط بدی نداشتیم اما در ۱۳ بازی پایانی آن فصل فقط یک مساوی گرفتیم و تیم به لیگ ۲ سقوط کرد. من وقتی ۲۳ ساله بودم یک بار با همین بوخوم لیگ ۲ را تجربه کرده بودم ولی دیگر شرایط سنی‌ام اجازه نمی‌داد و ضمناً یک برآورد شخصی داشتم که مانع از بازی در لیگ ۲ بوندس‌لیگا می‌شد.

*چه برآوردی؟

در بوندس‌لیگا بوخوم و آرمینیا بیله‌فلد مشهور به آسانسور هستند. تیم‌هایی که مدام بین لیگ یک و دو در حال رفت و آمد هستند و هر وقت سقوط کرده‌اند بلافاصله و پس از یک فصل دوباره به بوندس‌لیگای یک برگشته‌اند. وقتی تیم سقوط کرد، من قرارداد داشتم ولی دیدم مربی دارد تیمی ضعیف می‌بندد و حاشیه‌های تیم هم زیاد شده. احساس کردم با این شرایط بوخوم نمی‌تواند برگردد و دیدید که پیش‌بینی من هم درست از آب درآمد و بوخوم در پلی‌آف مغلوب گلادباخ شد و  درلیگ ۲ ماند.

*وقتی از بوخوم جدا شدی شرایط سختی را  برای خودت گذاشتی، یا بوندس‌لیگای یک و یا لیگ‌برتر ایران، آن هم تهران. چرا؟

چون شرایط سنی‌ام دیگر طوری نبود که بخواهم اسباب‌کشی کنم و به یک شهر و کشور جدید بروم و دوباره از اول همه چیز را شروع کنم. من پیشنهادات استرالیا و اتریش را رد کردم، در خود بوندس‌لیگای یک هم شرایطم خیلی سخت شد چون جام‌جهانی ۲۰۱۰ برگزار و باشگاه‌ها به سراغ استعداد‌های جوان ۲۰ – ۲۲ ساله رفتند.

*انگیزه مالی نداشتید؟

مسلم است که شرایط بوندس‌لیگا یک از هر نظر بهتر از ۲ است. چه زمین و امکانات و چه مالی اما من در ۳۵ سالگی دیگر فقط دنبال فوتبال و پول نبودم. حالا می‌خواهم بیشتر از زندگی لذت ببرم، همین که بعد تمرین چند تا از دوستانم را ببینم و با هم شام برویم بیرون و گپی بزنیم. شاید اگر ۲۰ ساله بودم استرالیا که هیچ، به چین هم می‌رفتم و به پول قرارداد هم فکر می‌کردم اما در سن من دیگر پول انگیزه اصلی نبود.

*از ابتدای لیگ دهم پیشنهادات مختلفی از تیم‌های لیگ‌برتر داشتی؟

من خودم کارم را سخت کرده بودم، در ایران هم نمی‌توانستم شهرستان بروم و به همین دلیل فقط تیم‌های تهرانی ماندند. از پیکان و صبا پیشنهاداتی رسید ولی جدی نشد، تراکتور‌سازی هم صحبتی کرد ولی بعد ظاهراً خودشان با کمبود جا در لیست مواجه شدند. در آن موقع هنوز به بوندس‌لیگا یک هم چشم داشتم، یادم هست فرایبورگ بود که یک مهاجم ۲۰ ساله کره‌ای یا ژاپنی را گرفت و بالاخره نشد تا نیم‌فصل. در نیم‌فصل وقتی سرپرست پرسپولیس تماس گرفت که آقای دایی روی شما نظر دارد و من هم دیدم پرسپولیس تیمی ریشه‌دار و محبوب است و شرایط خوب بود، قبول کردم.

*در بازگشت به ایران فوتبال چقدر تغییر کرده بود؟

سال ۷۷ که من رفتم تازه داشتیم از فوتبال آماتور به سمت نیمه‌ حرفه‌ای می‌رفتیم و وقتی برگشتم از نیمه‌حرفه‌ای به سمت تمام حرفه‌ای در حرکت بودیم. الان تیم‌ها از نظر امکانات و شرایط پیشرفت خوبی کرده‌اند.

*ولی قابل مقایسه با آلمان نیست! نترسیدی به مشکل بخوری؟

نه چون وقتی رفتم به مراتب شرایط بدتری داشتیم و با این فضا بیگانه نبودم.

*پرسپولیس را چطور دیدی؟

زمان ما در پاس، تیم‌های بزرگ دسته‌بندی داشتند و باند‌بازی بیداد می‌کرد ولی در این پرسپولیس همه با هم دوست بودند و به‌‌شخصه دوستان خوبی پیدا کردم. جو تیم سالم بود و هر روز با احساس خوبی سر تمرین می‌رفتم.

*اما می‌گویند با ورود پول فضای تیم‌ها خراب شده و دوستی‌ها رنگ باخته؟

بله، پول زیاد مشکلاتی را برای ما آورده که حاشیه‌های زیاد و فراموش شدن تعصب‌ها و دوستی‌ها  و ورود دلال‌ها به عرصه، از نمونه آنهاست ولی من شخصاً در پرسپولیس جو خوبی دیدم و ضمناً داریم به سمت حرفه‌ای‌گری می‌رویم.

*در پرسپولیس خوب شروع نکردی و در جام‌حذفی بهتر از لیگ‌ بودی. چرا؟

من اواخر فصل بدنسازی نیم‌فصل به تیم پیوستم و چون شش ماه قبل هم بازی نکرده بودم، در شرایط مسابقه نبودم. البته نه اینکه اضافه‌وزن داشته باشم، من در آلمان تمریناتم را مرتب و مداوم دنبال می‌کردم ولی در شرایط مسابقه نبودم و همین که با پرسپولیس شروع کردم مصدوم شدم. پس از چند هفته بهبود یافته و مقابل فولاد خوب بازی کردم اما دوباره سر بازی الاتحاد عضله‌ام کش آمد و دوباره مصدوم شدم. رفت تا دربی، بعد مقابل ازبکستان خوب بودم ولی بدنم خالی کرد چون بدنسازی نداشتم. فشار بازی‌ها هم زیاد بود و چهار روز یک بار مسابقه داشتیم. رفته‌رفته به آمادگی ۸۰ درصد رسیدم و مقابل ذوب‌آهن گل زدم، برابر استیل‌آذین هم خوب بودم که دیگر لیگ تمام شد. وقتی پرسپولیس وارد جام‌حذفی شد تازه من به هماهنگی با سایرین رسیده و در ترکیب جا افتاده بودم. می‌دانید که برای موفقیت در یک تیم فقط آمادگی جسمانی کافی نیست و باید با سایرین هم هماهنگ شوید و من با شروع جام‌حذفی به آمادگی جسمی و هماهنگی رسیدم که خوشبختانه قهرمان شدیم.

*برای فصل بعد چه، مذاکره‌ کرده‌اید؟

خیر، اولویتم پرسپولیس است ولی همه چیز بستگی به شرایط دارد.

*اگر پیشنهاد خارجی برسد چه، قبول می‌کنید؟

نه دیگر از سن من گذشته، یازده سال در محیط خشک و پادگانی آلمان فوتبال بازی کردم و دیگر کافی است. زندگی در این یازده سال فقط تمرین بود و مسابقه! آنجا همه چیز برایت فراهم است، زمین و تمرین و استخر و بدنسازی و فیزیوتراپی و… برنامه تمرینات و اردو‌ها و مسابقات هم معلوم است و سر ماه هم پول به حسابت می‌آید، دیگر دغدغه‌ای جز فوتبال نداری.

*پیش آمده که تیمی در آلمان سر موعد پول قرارداد بازیکن را ندهد؟

خیر، آنجا مسلم است که منافع مالی بایرن مونیخ با مثلاً بیله‌فلد متفاوت است و بایرن پول بیشتری می‌دهد ولی حتی تیم‌های لیگ چهار و پنج آنها هم کاملاً حرفه‌ای هستند. یعنی هم زمین تمرین و سالن و امکانات دارند و هم طبق قرارداد پول‌ها را سر ماه می‌دهند. حالا هرچه قرارداد شما باشد با پاداش و آنچه شرط کرده‌اید. در آلمان هر تیم قبل از شروع فصل موظف است رقمی را در حسابش به فدراسیون اعلام کند و بعد مطابق با پولش بازیکن و مربی بگیرد نه اینکه بروی ستاره بخری و چک بدهی، بعد چک‌ها برگشت بخورد! اگر هم تیمی اول فصل بودجه نداشت به دسته پایین‌تر می‌رود.

*در آلمان دلال هم داشتید؟

به این معنای ایران نه، آنجا مدیر برنامه‌ها می‌رونددانشگاه و درس می‌خوانند و از صافی‌های مختلف عبور و پس از موفقیت در آزمون‌ها مدرک و اجازه کار می‌گیرند. بعد هم ده‌درصد از قرارداد انتقال یک بازیکن را از باشگاه می‌گیرند، نه از خود بازیکن و تمام کارهای بازیکن را هم انجام می‌دهند.

*اگر یکی از بازیکن پول گرفت چه؟

اگر بفهمند مادام‌العمر محروم می‌شود.

*روزهای تلخ و شیرینی در آلمان داشتی، روزهایی که فدراسیون کشورت علیه تو بود!

آن ماجرا خودش داستانی است، درست می‌دانید از کجا شروع شد؟

*نه، خودت بگو!

من برای اولین بار به تیم‌ملی دعوت شدم و در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ در بازی اول دو گل به قزاقستان و در بازی دوم یک گل به لائوس زدم ولی سپس تا روز آخر به نیمکت تبعید شدم! این قصه فقط در ایران اتفاق می‌افتد و خیلی‌ها همین سرنوشت را داشتند که در ایران فنا شدند ولی من شانس آوردم به آلمان رفتم. بعد از دو سال، برای بازی‌های آسیایی بوسان تیم می‌توانست سه بازیکن بزرگسال ببرد و از روز اول همه می‌دانستند این سه نفر چه کسانی هستند ولی می‌آمدند بازیکن را از باشگاه و کارش می‌انداختند و الکی در بازی‌های دوستانه دعوتش می‌کردند. یادم نیست برای بازی با نیوزلند یا کجا بود که نوبت به من رسید. من به آقای دانشور، دبیرکل وقت فدراسیون گفتم شما نفراتتان را انتخاب کرده‌اید، اجازه بدهید من در آلمان بمانم و برای موقعیتم در ترکیب بجنگم. ایشان هم در ظاهر گفت باشد تو نیا اما در عمل …

*نامه نوشتند تا محروم شوی!

همان موقع منیجر من گفت برو یک نامه کتبی از فدراسیون ایران بگیر تا فردا برایت مشکلی درست نکنند. من گفتم مگر چه می‌کنند؟ درست چهل روز گذشت و باشگاه صدایم کرد ایران به فیفا و فدراسیون آلمان شکایت کرده و اگر نتوانی رضایت بگیری، قراردادت را فسخ می‌کنیم و پولی هم به تو نمی‌دهیم! طبق قانون فیفا فدراسیون‌ها می‌توانند به بهانه تمرد از دعوت بازیکن به تیم‌ملی، او را از مسابقات باشگاهی محروم کنند و من مجبور شدم کلی بدبختی بکشم.

*دادکان مشکلت را حل کرد؟

بله، خدا خواست و آقای فراهانی از فدراسیون رفت و دادکان آمد. من هم مشکلم را گفتم و او هم نامه را از فیفا و آلمان پس گرفت اما این تجربه برایم درس عبرتی شد تا نامه خداحافظی از تیم‌ملی را کتبی بنویسم و به فیفا و فدراسیون فوتبال آلمان بدهم. وقتی شما کتبی خداحافظی کنی، دیگر فدراسیون نمی‌تواند بهانه تمرد بیاورد و همین شد که تهدید آقایان بعدها نتیجه نداشت!

*وقتی بازیکن بایرن شدی و نمی‌آمدی!

(می‌خندد) آنها مرا اذیت کردند و حالا نوبت من بود! هیچ‌کس در مملکت غریب کمکی به من نکرد و خودم تک و تنها زحمت کشیدم تا به بایرن برسم،‌ تازه آقایان داشتند بدبختم هم می‌کردند. تصور کن، نه فقط کمکی به تو نکنند بلکه به آلمانی‌ها بنویسند که این را اخراج کنید! این درد را چطور تحمل می‌کنید؟ وقتی همان آقای دانشور نامه دعوت فرستاد و من نیامدم، آقایان رفتند در تلویزیون و به‌جای اینکه بگویند در حق وحید اشتباه و خطا کردیم، تهدید کردند محرومم می‌کنند! خبر نداشتند من به فیفا نامه داده‌ام و نمی‌توانند هیچ کاری بکنند. تا اینکه خود آقای دادکان آمد و در آلمان صحبت کردیم.

*بعدها آقای دانشور را ندیدی؟

چرا و جالب اینکه ایشان در سفر کره‌شمالی آمد و گفت: از دست من ناراحت نشو، من دخالتی در آن قضیه نداشتم در حالی که من نامه ایشان را با مهر و امضایش که به فیفا و آلمان نوشته؛‌ هاشمیان را محروم کنید، هنوز دارم!

*برگشتی و ایران را با گل‌هایت به جام‌جهانی ۲۰۰۶ بردی!

آرزوی هر ورزشکاری حضور در تیم‌ملی است ولی من چنان خاطره بدی از تیم‌ملی داشتم که نگو. ماجراهای دوره فراهانی هم بود ولی باز هم دادکان مرا قانع کرد که گذشته را فراموش و دوباره برای کشورم خدمت کنم.

*وقتی به گذشته می‌نگری، چه می‌بینی؟

فقط خاطره. از همه ما فقط خاطره می‌ماند و یک اسم که تازه در ایران زود هم فراموش می‌شود. به ناصر حجازی نگاه کنید،‌ آخر کار همه ما همین است.

*می‌توانستی در بایرن مونیخ موفق‌تر هم باشی.

بله، ولی یک‌سری عوامل مانع بود. زمانی که بایرن مرا خواست،‌ اوتمار هیتسفلد مربی بود و برنامه‌اش این بود که روی ماکای را در نوک بگذارد و من پشت‌سر او که سر بزنم و بجنگم. تا من قرارداد بستم، ماگات مربی شد و همه می‌دانند او با یک مهاجم بازی می‌کند و در کل فصل فقط به ۱۳، ۱۴ نفر بازی می‌دهد. دایی در بایرن خیلی فرصت داشت چون هیتسفلد از فلسفه بازی چرخشی استفاده می‌کند و به تمام نیروهایش در لیگ، جام‌حذفی،‌ اروپا و سایر میادین فرصت می‌دهد ولی ماگات گران‌ترین خرید بوندس‌لیگا «تورستن فرینگس» را آورد و یک فصل کامل روی نیمکت نشاند! او با یک مهاجم بازی می‌کرد و به جز ماکای، من و سانتاکروز و پیزارو و بقیه فقط نیمکت‌نشین بودیم. به علاوه من در همان مقطع به تیم‌ملی برگشتم و دوباره سفرها، خستگی‌ها، مصدومیت‌ها و دور بودن از تمرینات و اردوها شروع شد. اگر در دو، سه سال قبل آن خوش درخشیدم، به این دلیل بود که تمام توانم را فقط روی باشگاه می‌گذاشتم ولی در بایرن مسابقات مقدماتی جام‌جهانی شروع شد. آسیایی‌ها هم به نسبت اروپایی‌ها به خاطر بعد مسافت مشکلات بیشتری دارند. بازیکن لهستانی یا هلندی دو ساعت می‌رود و برای کشورش بازی می‌کند، ما دو روز تا کره‌شمالی در هواپیما بودیم!

*اشکان دژاگه به همین دلیل نیامد؟

او بازیکن بسیار خوبی است و حرفه‌ای فکر ‌کرد. البته فصل قبل او هم گیر ماگات افتاد و حسابی افت کرد! (باخنده)

*می‌گویند آلمانی‌ها مردمی خشک و بی‌روح با زندگی ماشینی هستند. درست است؟

آنجا نظم حرف اول را در زندگی و کارشان می‌زند. به قانون احترام می‌گذارند، حالا هر چه باشد، روراست هستند و اگر  ازکسی خوششان نیاید،‌ محال است تزویر کنند. اگر در خیابان کسی با ماشین به کسی بزند، اول او را به بیمارستان می‌برند و مداوا می‌کنند نه اینکه دنبال این باشند که پولدار است یا فقیر، بیمه دارد یا نه!

*چنین فرهنگی عاری از انسانیت نمی‌تواند باشد!

اگر می‌گوییم زندگی ماشینی و آدم‌آهنی، پس نباید قلب و احساسات داشته باشند در حالی که چنین نیست. آلمانی‌ها خیلی دیر با تو گرم می‌گیرند و اول همه جوانب را رعایت می‌کنند اما دوستی آنها هم مادام‌العمر است. خیلی چیزهایشان با ما فرق دارد ولی نمی‌شود گفت مردم بدی هستند. مثلاً من بعد از ده سال هنوز نمی‌دانم آپارتمان بغلی‌ام کیست. اگر برق برود، نمی‌توانم بروم دم منزل همسایه و کبریت بخواهم، مگر اینکه طرف مراکشی یا ایرانی باشد! در کل مثل ما احساساتی و بی‌انضباط نیستند و دروغ هم نمی‌گویند!

*آینده وحید هاشمیان در فوتبال?

اگر کسی سال قبل در همین زمان به من می‌گفت شرط ببندیم که تو از آلمان می‌روی پرسپولیس، اگر بردم یک میلیون بده و اگر باختم صدمیلیون می‌دهم، من شرط نمی‌بستم ولی دیدید که شد. چه کسی باور می‌کرد این همه اتفاق بیفتد؟! حالا هم معلوم نیست فردا چه می‌شود و پیش‌بینی سخت است.

*پیش‌بینی نه، برنامه خودت چیست؟

فردا (امروز) عازم آلمان هستم تا به کارهای شخصی‌ام برسم. اگر از باشگاه پرسپولیس تماس گرفتند و به توافق رسیدیم که برمی‌گردم تا تمرینات را شروع کنم وگرنه لااقل تا ۴۰ روز دیگر آلمان خواهم بود.

*تا کی فوتبال بازی می‌کنی؟ سال بعد؟

والله با این وضعی که من از جوانان لیگ دیدم، راحت تا چهار سال دیگر می‌توانم بازی کنم چه رسد به سال بعد! اما چگونه رفتن هم برایم مهم است. در همین بازی ملوان من از جوان‌ترها بیشتر دویدم ولی نمی‌خواهم آنقدر بمانم که کنارم بگذارند. بعد هم خدا بزرگ است.

*قبلاً می‌گفتی می‌خواهی مربی شوی.

الان هم می‌گویم ولی شاید سال بعد در همین زمان تصمیمم عوض شد.

* ولی عاشق مربیگری هستی!

با این چیزی که ما در ایران و لیگ‌برتر به آن می‌گوییم مربیگری، من همین الان مربی هستم! مورینیو شدن سخت است نه این مربیگری!

*آلمان کلاس مربیگری می‌روی؟

ثبت‌نام که کرده بودم ولی چند بار به تعویق انداختم. حالا هم قصدش را دارم.

*مدرک B یوفا را هم داری. می‌گویند به خاطر بازی در بایرن امکاناتی می‌دهند که…!

نه، هرگز. اتفاقاً بایرن بسیار باشگاه بی‌رحمی هم هست و آن شرایط خانوادگی که در سایر باشگاه‌ها هست و بعد از فوتبال امکاناتی می‌دهند تا مربی شوی‌، در بایرن نیست. نگاه کنید جیووانی البر را می‌آورند و سیصد تا گل برایشان می‌زند، همین که حس می‌کنند دارد سنش بالا می‌رود، او را کنار می‌گذارند و روی ماکای می‌آید. بعد تونی،‌ کلوزه، گومز و… همین سرنوشت در مورد مربیان هم هست و در کل بایرن باشگاهی است که هرگز روی احساسات تصمیم نگرفته و اشخاص و آینده آنها برایش مهم نیست.

*پس چطور B گرفتی؟

هرکس ۷ سال در بوندس‌لیگا سابقه داشت یا صد بازی در بوندس‌لیگای یک بازی کرد، می‌تواند سر کلاس B بنشیند نه اینکه مدرک B به او بدهند. من چهار سال قبل B گرفتم و در این مدت برای باطل نشدن آن (چون کار مربیگری نمی‌کنم) دوره‌‌های مخصوص را گذرانده‌ام. در مورد A هم همین است و بعد از کسب مدرک و موفقیت در امتحانات باید دوره عملی بگذرانی.

* معمولاً فوتبالیست‌های ما از رقیب خوششان نمی‌آید و به همین دلیل پیشرفت نمی‌کنند.

دقیقاً. اولین درسی که پس از ورود به آلمان می‌گیری، همین رقابت سالم و فنی است. منکر نمی‌شوم که گاهی در بازی کردن عوامل دیگر هم دخالت دارند ولی استثناست و در کل اگر تمرین و رقابت کنی، حقت را می‌گیری. من هرگز از رقابت نترسیدم و همیشه بهتر هم شده‌‌ام. در همین پرسپولیس از گلزنی نوروزی و علی‌عسگری به اندازه خودم خوشحال می‌شدم چون رقیب قوی یعنی پیشرفت بیشتر.

*حضور علی کریمی به نفع شماست؟

علی هم‌پست و رقیب من نیست، ضمناً بهترین گل‌هایم در تیم‌ملی را روی پاس‌های او به قطر، ژاپن و قزاقستان زدم. وجود علی برای هر مهاجمی غنیمت است و با حضور او در کنار محمد نوری پرسپولیس دیگر غصه پاس گل ندارد و بهترین فصل برای مهاجمان سرخ خواهد بود.

*رابطه شخصی‌ات با کریمی چطور است؟

ببینید، ما هرگز در یک باشگاه همبازی نبوده‌ایم. شما در باشگاه می‌توانی با همبازیانت رفیق شوی چون در سفر و اردو و شام و ناهار و هتل با هم هستید و رابطه ایجاد می‌شود ولی ما در این سال‌ها همیشه در اردوی ملی یکدیگر را دیده‌ایم که سه روز بوده و فرصتی برای بیرون رفتن و رفاقت نداشته‌ایم. بنابراین رابطه‌ام با او مثل بقیه و براساس احترام متقابل بوده است.

*این روزها بحث بر سر سقف قراردادها و دستمزد کلان بازیکنان و مربیان است.

باید در یک بحث به تمام جوانب دقت کرد. عمر بازی فوتبالیست محدود است و در طول ده سال همیشه این پول کلان را هم نمی‌گیرد. تازه مصدومیت و لطمات جسمی و روحی هم هست. من خودم تا ۲۱ سالگی که اولین قرارداد را بستم، چند سال تمرین و تلاش می‌کردم. یک دانشجو چهار سال درس می‌خواند و با لیسانس استخدام می‌شود و یک عمر حقوق و بازنشستگی دارد. خب یک فوتبالیست برای رسیدن به این پول کمتر از دانشجو زحمت می‌کشد؟ تازه نهایتاً ده سال پول می‌گیرد و باید مابقی عمر را با همین زندگی کند. تازه شانس هم خیلی مهم است، همه که پول کلان نمی‌گیرند. یکی ستاره ملی می‌شود و بقیه در سطح عادی می‌مانند. چرا این‌ها را کسی نمی‌بیند؟

*بعضی فوتبالیست‌ها با بی‌توجهی به تغذیه و تمرین درست به طول عمر مفید خودشان هم لطمه می‌زنند.

این دیگر به خود فرد برمی‌گردد. وقتی شغل تو فوتبال است، باید مواظب همه چیز و همه جایش باشی. روز بازی موبایلت را خاموش کنی و در تمرین و مسابقه فکرت فقط فوتبال باشد نه اینکه نگران دوستت باشی! همین تمرکز در زمین چمن معجزه می‌کند و فرصت را هدر نمی‌دهی. آمادگی جسمی هم فقط به تمرین نیست، تغذیه درست، مکمل‌ها، استراحت کافی و ماساژور و دکتر و استخر و سونا هم مهم است. همین ماساژ، می‌دانید در فوتبال حرفه‌ای چقدر مهم است؟ حالا در ایران ماساژور نداریم، خب تو که پول کلان می‌گیری باید برای بدنت خرج کنی و هر جلسه ۵۰ هزار تومان پول ماساژور را از جیب بدهی تا اسیدلاکتیک بدنت دفع شود و عضلاتت مصدوم نشوند. در کنار تمام این جزئیات، حالا شانس و قسمت هم مهم است، اینکه مربی‌ات چه کسی باشد و در طول بازی چه اتفاقاتی برایت بیفتد. شما نگاه کنید همین رضا نوروزی را در استیل‌آذین نخواستند، در فولاد آقای گل شد. یا خود من در بوخوم در یک فصل از آلمان برایم توپ می‌بارید و به در و دیوار و همه جا می‌زدم، گل هم می‌شد ولی در هانوفر طی ۵ بازی حتی یک سانتر هم نیامد، من همان بازیکنم و مربی تیم و کناری‌هایت هم مهم هستند. حاشیه‌ها، روزنامه‌ها، چگونگی ارتباط با مردم و هوادار و خبرنگار و… همه این‌ها در موفقیت یک بازیکن اثر دارند. وقتی مربی شش بازی تو را بیرون گذاشت، نباید علیه او توسط تحریک خبرنگار حرف بزنی تا لجبازی کند و ده بازی دیگر هم بازی‌ات ندهد!

*بالاخره نفهمیدید تکلیف مربی تیم‌تان چه شد؟ از بین این برنامه‌هایی که کاندیداها دادند، کدام‌یک بهتر است؟

من سر اصل این برنامه دادن بحث دارم. شخصاً هرگز در هیچ‌جای جهان ندیده و نشنیدم از مربی برنامه بخواهند یا برنامه بدهد! حالا چطور در ایران چنین رسمی باب شده، مثل موارد دیگرمان، من نمی‌دانم اما سؤالی دارم.

*از ما؟

بله!

*بفرمایید!

مربیان ما در این برنامه‌هایشان چه می‌نویسند؟

*شما باید بهتر بدانید نه ما!

چند حالت که بیشتر ندارد. یا شما می‌نویسی این فصل قهرمان می‌شویم که دروغ است! یا می‌گویی با من سه سال قرارداد ببندید و من به ترتیب ظرف سه سال تیم را قهرمان می‌کنم و در آسیا به مقام می‌رسانم که این از آن دروغ‌تر است چون وقتی نمی‌دانی فردا چه می‌شود، چطور می‌توانی برای سه سال بعد پیش‌بینی کنی؟ تازه مگر رقبا می‌خوابند تا شما بیایی قهرمان شوی؟ اصلاً از کجا معلوم این آقای مدیر سه سال بعد خودش باشد؟! یا شما باشی و در همین تیم باشی؟!

*برنامه سه‌ساله که در واقع تضمینی است برای ابقای مربی در یک تیم و بیشتر در تیم‌های بزرگ و پولدار که مربیان حاشیه امنیت ندارند باب است!

خب این غلط است، مگر بایرن و اولی هوینس وقتی سراغ فان‌گال رفتند، از او برنامه گرفتند؟ مگر مورینیو به پرس برنامه داده؟ یا فرگوسن و ونگر برنامه یک دهه‌ای در منچستر و آرسنال دارند؟

*شاید برنامه تمرینات و اردوها و مسابقات را می‌دهند!

این هم غیرممکن است، در فوتبال ما که شب می‌خوابی و فردایش لیگ چهل روز تعطیل می‌شود! مگر می‌شود برای یک سال بعد برنامه داد؟ وقتی هنوز سازمان لیگ برنامه فصل بعد را نداده و معلوم نیست بازی‌ها کی شروع می‌شود، کی تمام و کی تعطیلات است و کی بازی تیم‌ملی و امید، چطور مربی علم غیب دارد که بگوید فلان روز و فلان جا اردو می‌زنیم؟! اصلاً الان بگو شش ماه دیگر از دهم تا بیستم فلان ماه اردو در اسپانیا، شاید آنجا جنگ شد! شاید مدیر تیم عوض شد و نفر بعدی از اسپانیا خوشش نیامد! اصلاً اگر بازی‌ها شروع شد و ۵ بازی اول را باختی که به اردوی اسپانیا نمی‌رسد!

*برنامه تمرینی و تاکتیکی هم نمی‌شود داد؟

چرا، من مربی روی کاغذ می‌نویسم تیم من قرار است ۳-۴-۳ بازی کند و تمرینات بدنسازی‌ام از این تا این، گلرها این تا این و تاکتیکی از این تاریخ تا آن و در طول تمرین هافبک‌ها چنین می‌کنند و مهاجمان چنان. کدام مدیر فوتبال ما سواد خواندن این برنامه را دارد؟ اصلاً نه مدیران ما، در اروپا هم وظیفه و تخصص و تحصیلات مدیر چیز دیگری است و اگر قرار باشد از این تاکتیک‌ها سر درآورد که مربی می‌شد! تازه مدیری که خودش فردا برکنار می‌شود و دیگری می‌آید، چقدر از این برنامه سود می‌برد و به نفع تیمش کار می‌کند؟

*می‌خواهی بگویی از اساس با این برنامه دادن مخالفی؟

از اساس این کار دروغ و الکی و غلط است! من فردا مربی شوم و مدیری از من برنامه بخواهد، می‌گویم خودم برنامه‌ام!‌ اگر قبولم داری کار می‌کنم وگرنه خداحافظ! مربی فقط لیست بازیکنان مورد نیازش را به مدیر می‌دهد که چه کسی را بخرند و چه کسی را نگه دارند، اگر بگویم قهرمان می‌کنم، دروغ گفته‌ام. بگویم تاکتیک تیمم این است شما سواد فهمیدنش را نداری و اگر اردوی درازمدت دادم که هیچی معلوم نیست!‌ پس همش الکی است!

*حرف ناگفته‌ای مانده؟

خیر، تشکر از شما و امیدوارم این بدعت‌های غلط فوتبال درست شود.

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار ورزشی , مصاحبه و گفتگوی شنیدنی ۲ ساعته با وحید هاشمیان , ,
:: برچسب‌ها: مصاحبه و گفتگوی شنیدنی ۲ ساعته با وحید هاشمیان ,



از کولر ماشین استفاده نکنید،سرطان می گیرید !!
نوشته شده در دو شنبه 30 خرداد 1390
بازدید : 1119
نویسنده : امير محمدي

از کولر ماشین استفاده نکنید،سرطان می گیرید !!

از کولر ماشین استفاده نکنید،سرطان می گیرید!!

 

لطفا" بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا را روشن نکنید.
پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره های خودرو را پایین کشیده و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود، بعد از چند دقیقه می توانید سیستم تهویه مطبوع خودرو را روشن نمایید.

 

آیامی دانید دلیل انجام این کار چیست؟
بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، داشبورد ، صندلی و سیستم تهویه هوای خودرو از خود گازبنزن ساطع می کنند که یک گازبسیار سمی و سرطانزاست( حتما" بارها بویی شبیه پلاستیک گرم شده را در خودرویتان احساس کرده اید ،این همان بوی گاز سرطانزای بنزن است.) علاوه بر سرطانزایی ، گاز بنزن به استخوان ها آسیب رسانده ( مسمومیت استخوان ها) و نیز باعث ابتلا به آنومیا (نوعی از سرطان خون مربوط به گلوبولهای قرمز خون) و کاهش سطح گلوبولهای سفید بدن می گردد.همچنین تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به لوکمیا (نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلوبولهای سفید خون) و در مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانمها نیز می گردد.

 

جالب است بدانید:
میزان سطح قابل قبول بنزن در هوای آزاد حدود 50 میلی گرم در هر فوت مربع می باشد،در حالیکه میزان بنزن موجود در داخل یک خودروی پارک شده با پنجره های بسته بین 200تا 400 میلی گرم می باشد.حال اگر این خودرو در فضای باز و زیر نور خورشید در دمای بالای 60 درجه فارنهایت پارک شده باشد سطح بنزن موجود در فضای داخل ان بین 2000 تا 4000 میلی گرم بالا می رود که 40 برابر بیشتر از سطح قابل قبول ان می باشد.

افرادیکه سوار خودرویی با پنجره های بسته می شوند بطور اجتناب ناپذیری در معرض تنفس پی در پی و بیش از اندازه این گاز مهلک و سمی قرار می گیرند.

علاوه بر موارد ذکر شده بالا بنزن گازیست که :
کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار داده و از همه خطرناکتر اینکه بدن انسان به سختی می تواند این ماده سمی و خطرناک را دفع نماید.

((پس دوستان عزیز قبل از سوار شدن داخل خودرو، پنجره ها و درب خودرویتان را باز نمایید و بگذارید هوای سمی و زهرآلود انباشته شده داخل اطاق خودرو خارج گردد، به عبارت دیگر این ماده سمی را از فضای خودروی خود بیرون برانید.))

یک ضرب المثل چینی :
وقتی شخصی موضوع ارزشمندی را که به نفع شماست با شما در میان گذاشت شما نیزاخلاقا" وظیفه دارید آن مطلب را به دیگران انتقال دهید.
 


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , از کولر ماشین استفاده نکنید،سرطان می گیرید !! , ,
:: برچسب‌ها: از کولر ماشین استفاده نکنید , سرطان می گیرید !! ,



بازدید : 1168
نویسنده : امير محمدي

هنگام خوردن خربزه و هندوانه به این نکات توجه کنید

414bdb443f9725ffe1343f9cd5994e2a هنگام خورد خربزه و هندوانه به این نکات توجه کنید

شستشوی صیفی جات از جمله هندوانه، خربزه و طالبی با مایع ظرفشویی و شوینده ، در این فصل و قبل از بازشدن آن از ابتلاء به بیماریهای اسهالی عفونی موثر است.

مهر: برای پیشگیری از بیماریهای روده ای توصیه می شود هندوانه، خربزه و طالبی را قبل از چاقو زدن با مواد شوینده تمیز کنید.

دکتر اسلام یعقوبیان مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شستشوی صیفی جات از جمله هندوانه، خربزه و طالبی با مایع ظرفشویی و شوینده ، در این فصل و قبل از بازشدن آن از ابتلاء به بیماریهای اسهالی عفونی موثر است.

وی افزود: به علت استفاده از کودهای حیوانی در مزارع صیفی جات، سطح خارجی محصول به دست آمده به انواع میکروب های بیماری زا، آلوده است و در صورت مصرف بدون شستشو احتمال ابتلای فرد به اسهال عفونی وجود دارد.

یعقوبیان تصریح کرد: جهت جلوگیری از اسهال عفونی حتما سطح خارجی صیفی جات به خصوص هندوانه، خربزه و طالبی را قبل از چاقو زدن با مواد شوینده تمیز کنید.


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , هنگام خوردن خربزه و هندوانه به این نکات توجه کنید , ,
:: برچسب‌ها: هنگام خوردن خربزه و هندوانه به این نکات توجه کنید ,



دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر
نوشته شده در دو شنبه 30 خرداد 1390
بازدید : 634
نویسنده : امير محمدي
روایت «احسان» از خانه امروز پدر در تهران که حالا تبدیل به موزه شده است.
به گزارش خبر آنلاین، روایت آغازین دیدار ما بود. روایت احسان از خانه امروز پدر در تهران که حالا تبدیل به موزه شده است:

«خانه کمی تغییر کرده. البته وسایل همان وسایل است. این خانه در فاصله سال های 50 تا 54 بوده که دو سالش هم دکتر زندان بودند ولی ما اینجا بودیم، از مشهد که آمدیم. دکتر در جشن های 2500 ساله، سال 50 از دانشگاه مشهد اخراج شد و به تهران آمد و در خانه ای نزدیک حسینیه ارشاد بود و زمانی که ما تصمیم گرفتیم بیاییم سال 52 بود. ایشان در تهران مخفی بودند. ریختند در منزل ما در مشهد و دکتر را گرفتند و برادر خانم ایشان را در تهران گرفتند که دکتر برود و خودش را تحویل بدهد. در همان زمانی بود که ما در حال اسباب کشی به طرف تهران بودیم.

خلاصه ما در سال 51-52 به تهران آمدیم و ایشان هم چند ماهی مخفی بودند و بعد خودشان را به کمیته ضد خرابکاری ساواک معرفی کردند. ما خانه مشهد را فروختیم و اینجا را خریدیم و در حال اسباب کشی بودیم. ایشان آمد و یک شب اینجا خوابید و بعد رفت و خودش را معرفی کرد و یک سال و نیم هم زندان بود.

دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir

اقامت پدر خیلی در اینجا ممتد نبود. بعد از انقلاب مادرم اینجا بودند تا زمانی که موزه شد. خانه را به شهرداری فروختند و به جایش آپارتمان هایی که قبلا قرار بود ساخته شوند را گرفتنند و اینجا خانه موزه شد. اول قرار بود این خانه و خانه پشت اش موزه شود که الان آنجا خانه دانشجویی شده. آنجا قبلا مال آمریکایی ها بود و بعد دولت گرفته بود و در زمان شهرداری های اول قرار شد که یک مجموعه فرهنگی شود، کتابخانه و همچنین خانه موزه هم کنارش باشد. بعد آنجا را جدا کردند و شهرداری های مختلف می آمدند با سیاست های مختلف که زمان آقای احمدی نژاد، آقای مشایی رئیس سازمان فرهنگی بود بیشتر به این پرداختند که ضد زلزله شود و بیشتر در دست تعمیر بود. در زمان آقای قالیباف تمام شد و افتتاح شد.

دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir

منظورم این است که هر اکیپی می آمد اینجا یک تغییر شکلی می یافت و هر مسئولی که می آمد همینطور. در حالی که اینجا براساس یک اصول علمی قرار شده بود جوری نمایش داده شود که کسانی که می آیند از آغاز و خانه را دور می زنند، دستشان بیاید که زندگی ایشان چگونه بوده و شناختی پیدا کنند. ولی بعد چون آن حالت خانه موزه ای به هم ریخت تا الان که هنوز آنچه را که باید شناخته و مطرح نشده است. البته اخیرا این مسئول جدیدی که آمده برنامه های تازه ای دارد که اینجا را از حالت سوت و کوری در بیاورد. هنوز که اتفاقی نیفتاده ....»


دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir


دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir


دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir


دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir


دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir


دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir


دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir


دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir


دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir


دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر - www.taknaz.ir

 

:: موضوعات مرتبط: دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر , ,
:: برچسب‌ها: دیدار با شریعتی پسر در خانه پدر + تصاویر ,



عکسهای دیدنی روز 30 خرداد 1390
نوشته شده در دو شنبه 30 خرداد 1390
بازدید : 670
نویسنده : امير محمدي

موج سواری در سواحل سیدنی استرالیا

موج سواری



تخم مرغ دزدی یك روباه در آلمان

روباه



ساخت ماكت برج پیزا ایتالیا با استفاده از جعبه های مقوایی پیتزا در لندن

ماكت برج پیزا



اثر هنری یك هنرمند آلمانی در كالسروهه در چینش سه فولكس واگن قوباغه ای روی هم

فولكس واگن قوباغه ای



غبارهای آتشفشان شیلی روی بدن یك گاو در جنوب آرژانتین نشسته است

غبارهای آتشفشان



فستیوال بالن در ژاپن

فستیوال بالن



تمرینات پلیس ضد شورش چین

پلیس ضد شورش چین



مراسم تدفین یكی از تفنگداران دریایی كشته شده آمریكا در افغانستان در گورستان ملی آرلینگتون در ویرجینیا

مراسم تدفین



كالسكه رانان شهر كلكته هند در حال جابجایی مسافر در سیل

جابجایی مسافر در سیل



یك مرد "گوش پاك كن" سنتی در شهر كراچی پاكستان

گوش پاك كن



مسجد الصالح در شهر صنعا

مسجد الصالح



یك كارگر مشغول پاك كردن شیشه های یك هتل در شهر صوفیه بلغارستان

پاك كردن شیشه



راهبان كاتولیك در كره جنوبی مشغول انجام یك دعای دسته جمعی برای برقراری صلح و آرامش در شبه جزیره كره

راهبان كاتولیك



یك دختر بچه پاكستانی مشغول بیرون كشیدن آب از یك چاه در راولپندی

دختر بچه پاكستانی



توریست ها مشغول عكس گرفتن از یك گلزار نیلوفر آبی در گوانگژو چین

نیلوفر آبی



تلفات حمله انتحاری به یك پاسگاه پلیس در كابل

حمله انتحاری



شادمانی یك ماهیگیر چینی از یك صید درشت

ماهیگیر چینی



شركت 10 هزار بریتانیایی در یك مسابقه شنا آزاد

مسابقه شنا



رسیدن آنجلینا جولی هنرپیشه مشهور هالیوود به تركیه برای بازدید از اردوگاه آوارگان سوری در این كشور

آنجلینا جولی



:: موضوعات مرتبط: گالري عكس هاي جالب , عکسهای دیدنی روز 30 خرداد 1390 , ,
:: برچسب‌ها: عکسهای دیدنی روز 30 خرداد 1390 ,



بازدید : 702
نویسنده : امير محمدي



عکس های جالب و دیدنی روز 29 خرداد 1390
نوشته شده در یک شنبه 29 خرداد 1390
بازدید : 576
نویسنده : امير محمدي

:: موضوعات مرتبط: گالري عكس هاي جالب , عکس های جالب و دیدنی روز 29 خرداد 1390 , ,
:: برچسب‌ها: عکس های جالب و دیدنی روز 29 خرداد 1390 ,



عکسهای خنده دار از حیوانات
نوشته شده در شنبه 28 خرداد 1390
بازدید : 648
نویسنده : امير محمدي



جراحت شدید عبد الله صالح (عکس)
نوشته شده در شنبه 28 خرداد 1390
بازدید : 650
نویسنده : امير محمدي

سایت اسلام تایمز عكسی را برای اولین بار از عبد‌الله صالح منتشر کرده که شدت جراحات وی به وضوح مشخص است.

در سینه سمت چپ وی شکاف بزرگی دیده می شود که ناشی از بمباران قصر وی است و لذا انتظار می رود با انتشار این عکس عربستان خبر مرگ وی را به صورت رسمی منتشر نماید.



 
این در حالی است که اسلام تایمز تنها سایتی بود که خبر مرگ عبدالله صالح را از منابع پزشکی عربستان منتشر نموده بود.
 
 
 
هنوز دیگر منابع خبری صحت این عکس را تایید نکرده اند.


:: موضوعات مرتبط: حوادث و اخبار موضوعات , جراحت شدید عبد الله صالح (عکس) , ,
:: برچسب‌ها: جراحت شدید عبد الله صالح (عکس) ,



بازدید : 483
نویسنده : امير محمدي

سه نفر از عاملان اصلی جنایت خمینی شهر اصفهان هنگام  فرار از کشور در زاهدان دستگیر شدند .
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ساعاتی پیش ماموران پلیس آگاهی این استان با همکاری گروه های اعزامی از پلیس آگاهی استان اصفهان و پشتیبانی اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی استان سه نفر از عاملان اصلی پرونده جنایت خمینی شهر اصفهان را دستگیر کردند .چهارشنبه چهار خرداد ، در مهمانی خانوادگی‌ در یکی از باغ هـای اطراف خمینی شهر که شرکت کنندگان آن بدون رعایت موازین به جشن وپایکوبی مشغول بودند، عده ای اراذل و اوباش منطقه با اطـلاع از این موضوع و هماهنگی با دیگر دوستان خـود ضمن ورود به داخل باغ ، زنان و دختران آنان را مورد اذیت و آزار جنسی قرار دادند .

سرهنگ طاهر افزود: با تلاش و پیگیری های مستمر ماموران پلیس آگاهی ، مخفیگاه این متهمان که به قصد خروج از کشور وارد سیستان و بلوچستان شده بودند در مناطق حـاشیه شهر زاهـدان شناسایی و به صورت نـامحسوس تحت نظر قرار گرفت .

وی گفت: ساعاتی پیش در عملیاتی ویژه و با اقدام به موقع ماموران پلیس آگاهی این سه متهم 19، 26 و 27 ساله قبل از اینکه موفق به فرار شوند به چنگ ماموران قانون افتادند .

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کـرد : از متهمان یک دستگاه خودرو پژو ، چند فقره چک و 10 عدد سیم کارت توقیف شد .

سرهنگ طـاهر افـزود : در این عملیات همچنین فردی که قصد داشت متهمان را از کشور خارج کند دستگیر شد .

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دستگیر شدگان سوابق کیفری چـون نزاع ، اخلال در نظم عمومی و قاچاق مواد مخدر در پرونده خود دارند .


:: موضوعات مرتبط: حوادث و اخبار موضوعات , ,
:: برچسب‌ها: دستگیری 3 نفر دیگر از عاملان تجاوز دسته جمعی در خمینی شهر اصفهان ,



بازدید : 688
نویسنده : امير محمدي

تابناک اجتماعی:مسئول ستاد ترویج احکام با اشاره به استفاده فراوان از اینترنت در عصر کنونی، عنوان کرد: تغییر زمان باعث تغییر احکام فقه نمی‌شود بلکه آنچه تغییر می‌کند، موضوعات فقه است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین فلاح‌ زاده اظهار داشت: عالم دینی باید احکام دینی را به خوبی بداند و از موضوع پرسشهای مطرح‌شده آگاه باشد، برخی افراد به دلیل این که موضوعات را نمی‌شناسند یا قدرت تطبیق ندارند، نمی‌توانند به پرسشها پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های پاسخگویی به سئوالات دینی، همگامی با زمان در شناخت موضوعات است، افزود: همه موضوعاتی که به نحوی مرتبط با کارهای مکلفان است، حکمی شرعی دارد بنابراین باید حکمش مشخص شود.

پرسش فقهی بدون پاسخ نداریم

مسئول ستاد ترویج احکام عنوان کرد: امروزه، هیچ پرسش فقهی بدون پاسخ نیست و اگر حوزه‌های علمیه احکام را به خوبی بشناسند و موضوعات را با احکام تطبیق دهند، می‌توانند به پرسش‌های فقهی پاسخ گویند.

وی، با بیان نمونه‌هایی از مسائل فقهی امروزی و تطبیق آن با مسائل گذشته، اظهار کرد: اینترنت و چت، مانند موبایل، از ابزارهای ارتباطی هستند؛ بنابراین، اگر احکام چت گفته شد، احکام اینترنت و موبایل نیز مشخص می‌شود.

فلاح‌زاده با اشاره به ارتباط ذهنی، نوشتاری، گفتاری، دیداری و بدنی تصریح کرد: اگر می‌خواهید مسئله‌ای را بررسی کنید باید آن را تقسیم‌بندی کنید، به این معنا که مشخص شود کدام بخش حرام و کدام بخش حلال است، رابطه ذهنی، با قصد لذت و همراه با تحریک شهوت حرام است.

حجت‌الاسلام فلاح‌زاده افزود: اگر مطالب مکتوب و گفتار حرام و تحریک‌کننده نباشد و مفسده نداشته باشد، جایز است بنابراین، کارهای حرام از قبیل دروغ، تهمت و تحریک شهوت، در اینترنت مانند گفتار و نوشتار حرام است.

حکم دیدن فیلم و عکس نامحرم

وی افزود: از روش‌های ارتباط دیداری، دیدن فیلم، عکس و شخص نامحرم است، نگاه به تصویر باحجاب، بدون قصد لذت و مفسده اشکال ندارد، دربارۀ غیرمسلمان بدون حجاب، اگر قصد لذت نباشد، اشکال ندارد.

مسئول ستاد ترویج احکام افزود: ولی نگاه کردن به عکس بد‌حجاب یا بی‌حجاب فرد مسلمانی که او را می‌شناسیم، مانند نگاه کردن به خود نامحرم حرام است در صورتی که مسلمان باشد و نشناسیم، نگاه کردن بدون قصد لذت اشکال ندارد.

وی تأکید کرد: نگاه کردن به فیلم، مانند نگاه کردن به عکس است، البته فیلمی که پخش زنده است با عکس و سایر فیلم‌ها تفاوت دارد؛ برخی از مراجع، بنا بر احتیاط واجب، نگاه کردن به فیلم زنده را همانند نگاه کردن به عکس دانسته‌اند.
 
 


:: موضوعات مرتبط: حکم چت تصویری عکس یا فیلم با نامحرم در اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: حکم چت تصویری عکس یا فیلم با نامحرم در اینترنت ,



37 روش کاربردی ابراز محبت به همسر
نوشته شده در شنبه 28 خرداد 1390
بازدید : 1164
نویسنده : امير محمدي
بر دیگران او را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر حس می كنید همسرتان نیاز به كمی انتقاد سازنده دارد، به هیچ وجه آن را مطرح نكنید مگر خصوصی و با لحنی دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پایین آمدن عزت نفس و جریحه دار شدن احساسات می گردد.
یكی از اشتباهات جبران ناپذیر زوج ها بعد از آغاز زندگی مشترك، فراموش كردن ابراز علاقه و گذاشتن وقت برای یكدیگر است. گویا همه چیز فدای روزمرگی ها می شود. غافل از اینكه این مساله باعث دور شدن و دلخوری زن و شوهر از یكدیگر و ایجاد فاصله بین آن دو می گردد.
 
در حالی كه با یك شاخه گل، یك كلمه محبت آمیز و چند دقیقه صحبت صمیمانه می توان مشكلات و دلخوری ها را از سر راه برداشت و زندگی شیرینی را در كنار همسر خود در پیش گرفت. شاید باور نكنید ولی راه های ساده ای برای ابراز علاقه به همسرتان وجود دارد:
 
1- برای او پیام های محبت آمیز بفرستید. به تلفن همراه او پیامی صمیمانه بفرستید. مطمئن باشید كه این كار هم شیرین و هم جالب است.
 
2- یكی از كارهای مشكل او را انجام دهید. یكی از كارهای روزمره كه او رغبتی به انجام آن ندارد، مانند چیدن علف های هرز، را انتخاب و برای او انجام دهید و هنگامی كه او از انجام گرفتن آن توسط شما احساس راحتی می كند، نظاره گر باشید.
 
3- با هم یك كار سرگرم كننده انجام دهید. یك سرگرمی مانند حل جدول، تكمیل پروژه ای برای بهتر كردن محیط خانه، یا فروش اجناس غیرقابل مصرف منزل كه می تواند شما را به هم نزدیك كند را انتخاب و در انجام آن با یكدیگر مشاركت كنید.
 
4- با هم بازی كنید. با انجام بازی هایی نظیر شطرنج، لحظات خوبی را ایجاد كنید. فقط به یاد داشته باشید كه اگر شما را شكست داد، با او درگیر نشده و تنها لبخند بزنید.
 
5- حس قدردانی خود را ابراز كنید. وقتی همسرتان سخت كار می كند یا برایتان كاری انجام می دهد، بگذارید بداند كه شما قدردان زحمات او هستید.
 
6- خانه را تبدیل به پناهگاهی برای او كنید. خانه را محل امنی برای همسرتان كنید تا بتواند از استرس های زندگی رهایی یابد. تمام تلاش خود را برای ساختن محیطی مطلوب در خانه، بنمایید.
 
7- به كارهای عجیب و غریب او بخندید. اجازه ندهید كارهای كوچكی كه همسرتان انجام می دهد، اعصاب شما را درهم بریزد. اگر درباره آن بیندیشید، ممكن است برخی از آنها شما را بیشتر به همسرتان جذب كند. اگر او این كارها را انجام نداده، فقط می خواسته كه تكراری عمل نكند.
 
8- برای او دعا كنید. از خداوند بخواهید كه در درست انجام دادن همه كارها، او را یاری كند. همچنین گاهی اجازه دهید همسرتان این دعا را بشنود. این كار سبب می شود تا او دریابد كه وقتی او قادر به انجام كاری نیست، شما از شخصی توانا برایش درخواست كمك می كنید.
 
9- قبل از دور انداختن چیزی هماهنگ كنید. اگر همسرتان وسایلی دارد كه به نظر شما غیرقابل استفاده است، پیش از آن كه مطمئن نشده اید كه به آن احتیاجی ندارد، آن را دور نیندازید.
 
10- قبل از نظافت هماهنگ كنید. پیش از جابه جایی یا مرتب كردن وسایل روی میز كار همسرتان، از او اجازه بگیرید. شاید او وسایلی را طوری قرار داده كه دسترسی به آنها برایش راحت تر است و ممكن است در صورت جابه جا كردن آنها، برای او بی نظمی به وجود آید.
 
11- با هم به پیاده روی یا گردش بروید. بگذارید طبیعت خلق و خوی شما را برای دوست داشتن تنظیم كند. صحبت كنید، گوش دهید.
 
12- انتظار نداشته باشید آنچه را در ذهنتان می گذرد را بخواند. اگر موضوعی هست كه می خواهید همسرتان بداند، به او بگویید، از او انتظار نداشته باشید كه از افكار و احتیاجاتتان باخبر باشد.
 
13- با هم بخندید. دوران بزرگسالی خود را برای لحظاتی فراموش كنید و با هم كارهای بچه گانه و شادی آور انجام دهید. همچنین، اگر كار اشتباهی انجام شد، سعی كنید با شوخی و خنده از آن بگذرید. این كار سبب كاهش استرس در آن شرایط خواهد شد.
 
14- از جاسوسی كردن بپرهیزید. از مخفیانه زیر نظر گرفتن و بررسی همسرتان دوری كنید. اگر می خواهید چیزی را بدانید، بدون رودربایستی از او سؤال كنید.
 
15- كارت پستال های عاشقانه به او بدهید. منتظر یك مناسبت خاص نباشید تا به او هدیه ای بدهید. عاشقانه ترین كارتی كه می توانید را پیدا كنید و در ماشین او بگذارید. فراموش نكنید كه پیام عاشقانه خود را هم در آن بنویسید.
 
16- خوراكی های مورد علاقه او را تهیه كنید. شكلات یا هر خوراكی دیگری كه او دوست دارد را بخرید و در كنار ظرف غذای او با یك جمله زیبا بسته بندی كنید.
 
17- درباره آینده گفت وگو كنید. آینده خیلی هم از آنچه كه به نظر می رسد دور نیست. درباره جاهایی كه دوست دارید وقتی 50 سال از ازدواجتان گذشت بروید، با هم حرف بزنید و سعی كنید تا آن رویاها به واقعیت تبدیل شوند.
 
18- شك و تردیدها را روشن كنید. اگر همسرتان گفتار یا رفتاری مشكوك داشت، زود نتیجه گیری نكنید. به او فرصت دهید تا پیش از آن كه شما قضاوت كنید، آن را توضیح دهد.
 
19- بگذارید او مرد خانه باشد. اگر چه این مسئله هر روز كمتر در نظر گرفته می شود، اما هنوز هم مفید است. اما این بدان معنا نیست كه چون فقط همسرتان خانه را اداره می كند و چرخ زندگی را می چرخاند، شما نباید حق انتخاب داشته باشید. این یعنی او رئیس تیم است.
 
20- بگویید "معذرت می خواهم ". اگر چه شرایطی وجود دارد كه ممكن است شما نخواهید بپذیرید كه اشتباه می كنید. شاید حرف آزاردهنده ای گفته باشید یا كار بی اهمیتی انجام داده باشید. هیچ گاه برای اظهار تأسف و عذرخواهی از همسرتان غرور نداشته باشید.
 
21- به قول های خود عمل كنید. اگر به همسرتان قول انجام كاری را داده اید، باید تا پایان آن را دنبال كنید.
 
22- گذشته ها، گذشته! چنانچه همسرتان با رفتار یا گفتارش باعث آزردگی شما شده است، او را ببخشید. هرگاه اختلافی به وجود آمد، گذشته ها را به رخ او نكشید، به خصوص اگر اظهار پشیمانی كرده بود.
 
23- صادق باشید. چیزی را از همسرتان مخفی نكنید. روراست و شفاف باشید. این مورد به درستكاری بیشتر شما كمك خواهد كرد.
 
24- در برابر دوستانش به او افتخار كنید. مردها به طور ذاتی روی بالا بردن خود حساب می كنند. گاهی اوقات به منظور دلگرمی دادن به او بگذارید تعریف های شما را در مورد رفتارها و كردارهای خوبش بشنود.
 
25- ماشینش را بشویید. او را با شستن و تمیز كردن ماشینش غافلگیر كنید. اگر نمی توانید خودتان كار را برعهده بگیرید، آن را به یك متخصص بسپارید.
 
26- عكس او را در صفحه كامپیوتر قرار دهید. با قرار دادن عكس او بر پس زمینه كامپیوتر خود، اجازه دهید او بداند كه هنوز هم مردی خوش تیپ است.
 
27- با هم عبادت كنید. زوجی كه با هم نماز می خوانند، با یكدیگر می مانند. اینها لحظاتی لطیف و خاص هستند كه بین هر دو شما به یك میزان تقسیم شده و به یك اندازه اهمیت دارد.
 
28- غذایتان را زیر نور شمع بخورید. غذای مورد علاقه او را بپزید و شمعها را روشن كنید. زمانی را به تمركز و توجه به یكدیگر و نگاه كردن در چشمان هم اختصاص دهید.
 
29- در مقابل دیگران با او مخالفت نكنید. این كار سبب شرمنده شدن او خواهد شد و باعث می شود تا احترام دیگران نسبت به او از بین برود. درنظر داشتن این نكته به خصوص اگر دارای فرزند هستید، بسیار اهمیت دارد.
 
30- در برابر دیگران او را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر حس می كنید همسرتان نیاز به كمی انتقاد سازنده دارد، به هیچ وجه آن را مطرح نكنید مگر خصوصی و با لحنی دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پایین آمدن عزت نفس و جریحه دار شدن احساسات می گردد.
 
31- از او حمایت كنید. به دیگران اجازه ندهید به همسرتان بی احترامی كنند. حتی نظریه ای كنایه آمیز می تواند آزار دهنده باشد. از او دفاع كنید. نگذارید شخصی، مهم ترین و با ارزش ترین فرد زندگیتان را به زمین بزند.
 
32- خودتان را دوست بدارید. خیلی وقتها ما به عنوان یك زن، به خاطر سستی خودمان، جلوی شوهرانمان را می گیریم. یاد بگیرید كه آنها را آزاد بگذارید. موضوعاتی كه شما را نگران می كنند، اغلب حتی آنها را آزار هم نمی دهند. آنچه آنها را اذیت می كند، زمانی است كه ما مانع آنها می شویم. به یاد داشته باشید، گرچه ممكن است عجیب به نظر برسد، اما وقتی خودتان را دوست نداشته باشید نمی توانید واقعا شخص دیگری را دوست بدارید.
 
33- هنگام بیماری مراقبش باشید. مردها نازپروردگی را دوست دارند، بخصوص هنگامی كه بیمارند. همه چیز را برای او فراهم كنید و سوپ مخصوصی هم برایش بپزید.
 
34- در چشمان او بنگرید. زمانی كه همسرتان با شما صحبت می كند، مستقیم به چشمان او نگاه كنید. نه تنها این كار نشانگر این است كه شما به آنچه او می گوید علاقه مندید، بلكه چیزی در نگاه كردن در چشمان او وجود دارد كه به شما والایی خواهد داد.
 
35- عكسهای عروسی تان را قاب كنید. پس از این كه مدتی از ازدواجتان گذشت، عكسهای عروسی تان را مخفی نكنید. بلكه آنها را در قاب عكس بگذارید. این كار یادآوری خواهد كرد كه چگونه در ابتدا عاشق هم شدید و چقدر این عشق افزایش یافته است.
 
36- سند ازدواجتان را به نمایش بگذارید. سند مقدس ازدواجتان را قاب بگیرید. این كار یك یادآوری شگفت انگیز و پایدار مبنی بر این خواهد بود كه عشق شما مهر و موم شده است و شما به طور قطع به یكدیگر تعلق دارید.
 
37- به او اعتماد كنید. بیشتر اوقات زنها نشسته اند و منتظرند تا همسرشان كار خطایی انجام دهد. تا مچشان را بگیرند. جرات داشته باشید و او را باور كنید.
 
منبع: روزنامه كیهان

:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: 37 روش کاربردی ابراز محبت به همسر ,



کشور بحرین در حال تعطیلی کامل + ( تصاویری)
نوشته شده در شنبه 28 خرداد 1390
بازدید : 621
نویسنده : امير محمدي

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از خبرگزاری پانا، بسیاری از مغازه های معروف و قدیمی بحرین بر اثر حوادث اخیر تعطیل شده اند.

اخیرا یکی از کاربران بحرینی اقدام به انتشار تصاویری از مغازه های تعطیل شده بحرین کرده است. این مغازه ها اغلب از مغازه های قدیمی و معروف بحرین هستند که بر اثر  حوادث اخیر بحرین ناچار به تعطیلی شده اند.

تصاویری از این مغازه ها

خیاطی بخش ،یکی از قدیمیترین خیاطی های بحرین

 

پارچه فروشی العرادیه مالکین این مغازه از  اقوام اولین شهید زن انقلاب بحرین  بهیه العرادی هستند

 

عبا فروشی عبدی

 

استایل پلاس یکی از بزرگترین فروشگاه های لباس  عطر و ادکلن در بازار منامه

 

فروشگاه جویال اولین محل عرضه ساعت های سویسی اصل

 

یکی از شعبه های فروشگاه زنجیره ای جین اپیرال در پاساژ یتیم بحرین

 

رکن دیپلماسی ، نمایندگی لباس های رسمی ایتالیایی که مالکان آن بعد از حوادث اخیر بحرین را ترک کردند

 

چاپخانه معروف المیزان که برای اجاره گذاشته شده است

 


:: موضوعات مرتبط: حوادث و اخبار موضوعات , ,
:: برچسب‌ها: کشور بحرین در حال تعطیلی کامل + ( تصاویری) ,



ماجرای روابط نامشروع سفیر انگلیس +تصاویر
نوشته شده در شنبه 28 خرداد 1390
بازدید : 491
نویسنده : امير محمدي

«مایکل آرون» در جلسه تودیع خود از سفارت انگلیس در کویت، در سخنرانی خود علت استعفایش را رفتن به عراق برای ادامه ادای وظیفه اعلام کرد اما پس از چند روز روزنامه «میل آن ساندی» دروغ وی را فاش نمود و علت واقعی استعفایش را برملا کرد.
دادنا: فاش شدن ماجرای روابط نامشروع سفیر جدید انگلیس در بغداد تأثیر بدی بر نخست وزیر اسبق عراق نیز داشته است.

به گزارش پانا، وزارت خارجه انگلیس هفته گذشته «مایکل آرون» 50 ساله را به جای «جان جنکینز» به عنوان سفیر جدید این کشور در بغداد پایتخت عراق معرفی کرد.

ماجرای روابط نامشروع سفیر انگلیس+تصاویر


سفیر جدید انگلیس از سال‌ها پیش رابطه بسیار نزدیکی با «أیاد علاوی» نخست وزیر اسبق و چهره سرشناس عرصه سیاسی عراق دارد. این سفیر کهنه کار، پیش از این نیز سفیر کشورش در کویت بوده اما به دلیل رسوایی اخلاقی در آن کشور ناگزیر از سمت خود استعفا داد.

روزنامه انگلیسی «میل آن ساندی» نیز چندی پیش طی گزارشی به رسوایی اخلاقی این سفیر خود در کویت که اکنون در عراق مأموریت گرفته، پرداخت. وی از خانواده‌ای دیپلمات به شمار می‌رود. پدرش سال‌ها پیش در کویت دیپلمات بوده، و همسرش نیز اکنون سفیر انگلیس در بلژیک است.

97795_608.jpg


نکته جالب اینجاست که «مایکل آرون» در جلسه تودیع خود از سفارت انگلیس در کویت، در سخنرانی خود علت استعفایش را رفتن به عراق برای ادامه ادای وظیفه اعلام کرد اما پس از چند روز روزنامه «میل آن ساندی» دروغ وی را فاش نمود و علت واقعی استعفایش را برملا کرد.

در گزارش این روزنامه آمده بود که «مایکل آرون» با خانم «ویکتوریا کامینگ» که 15 سال از او کوچکتر و متأهل بوده، رابطه نامشروع داشته است. خانم کامینگ کارمند سفارت انگلیس در کویت بود و همسرش فردی است به نام «دیوید فیسک» که مدیر اجرایی بخش ارتباطات یکی از بانک‌های بزرگ کویت است.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد فاش شدن ماجرای این رابطه نامشروع، تأثیر بدی بر وجهه «أیاد علاوی» نخست وزیر اسبق عراق که از دوستان قدیمی این سفیر انگلیسی به شمار می‌رود نیز گذاشته است.


:: موضوعات مرتبط: ماجرای روابط نامشروع سفیر انگلیس +تصاویر , ,
:: برچسب‌ها: ماجرای روابط نامشروع سفیر انگلیس +تصاویر ,



آیا می دانستید
نوشته شده در شنبه 28 خرداد 1390
بازدید : 758
نویسنده : امير محمدي

حلزون می تواند سه سال بخوابد.

اگر جمعیت چین در یک صف مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ وقت تمام نخواهد شد.

خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال 1987 توانست 40 هزار دلار صرفه جویی کند.

ملت آمریکا بطور میانگین روزانه 73 هزار مترمربع پیتزا می خورند.

چشم های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.

گربه ها می توانند بیش از یکصد صدا با حنجره خود تولید کنند. در حالیکه سگ ها کمتر از ده صدا.

تعداد چینی هایی که انگلیسی بلدند، از تعداد آمریکایی هایی که انگلیسی بلدند(!) بیشتر است.

فیل ها تنها حیواناتی هستند که نمی توانند بپرند.

هربار که یک تمبر را زبان می زنید، 1/10 کالری انرژی مصرف می کنید.

اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می شود.

کوتاهترین جنگ در تاریخ 1896 بین نازی ها و انگلستان رخ داد که 38 دقیقه طول کشید.

در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از میلاد ساخته شده است. به اندازه ای سنگ بکار رفته که می توان با آن دیواری آجری به ارتفاع 50 سانتی متر دور دنیا ساخت.

.I am کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی است.

اگر تمام رگ های خونی را در یک خط بگذاریم، تقریبا 97 هزار کیلومتر می شود.

آیا می دانستید که انسان برای اولین بار در ۱۷۸۳ پرواز را تجربه کرد و توانست ۸ کیلومتر با بالن پرواز کند؟

آیا می دانستید که جمیعت جهان تا ۵۰ سال آینده از مرز ۹ میلیارد نفر خواهد گذشت؟

آیا می دانستید که گرمترین سیاره زهره می باشد این سیاره درجه حرارت ثابتی دارد که ۴۶۲ می باشد؟

آیا می دانستید که عمر خورشید ۵ میلیارد سال می باشد؟

آیا می دانستید که عمر کهکشان راه شیری ۱۰ میلیارد سال می باشد؟

آیا می دانستید که نقره صدها بار از مواد ضد عفونی قوی تر است و ۶۵۰ نوع میکروب را از بین می برد؟

آیا می دانستید که مساحت کره زمین ۵۱۵ میلیون کیلومتر است؟

آیا می دانستید که کهکشان راه شیری بیش از ۱۰۰ میلیون ستاره دارد؟

آیا می دانستید که حنجره زرافه تار صوتی ندارد و گنگ است؟

آیا می دانستید که تنها غذایی که فاسد نمی شود عسل است؟

آیا می دانستید که پلک زدن زنان ۲ برار پلک زدن مردان است؟

آیا می دانستید که قدیمی ترین بنا در شمال توکیو است که ۵۰ هزار سال قدمت دارد؟

آیا می دانستید که روزانه ۱۴۰۰۰ نفر به بیماری ایدز مبتلا می شوند؟

آیا می دانستید که مقاوم ترین ماهیچه در بدن زبان است؟

آیا می دانستید که لایه پوستی که آرنج دست را پوشانده هر ۱۰ روز یک بار عوض می شود؟

آیا می دانستید که در هر قطره آب ۳۳ میلیارد الکترون وجود دارد؟

آیا می دانستید که مرغ با شنیدن موسیقی بزرگترین تخم را می گذارد؟


:: موضوعات مرتبط: آيا مي دانيد؟ , ,
:: برچسب‌ها: آیا می دانستید ,



سنگ قبر تداعی کننده مرگ !! ( تصویری)
نوشته شده در شنبه 28 خرداد 1390
بازدید : 1613
نویسنده : امير محمدي

سنگ قبر!...با شنیدن این کلمه اولین چیزی که در ذهنمان تداعی می شود مرگ است.
 

اما همین پیام آور مرگ،ماجراها دارد برای خودش.شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در کشور خودمان ده ها گونه ی سنگ قبر به غیر از سنگ قبر های معمول که به شکل کتیبه هستند، وجود دارد. در بسیاری از شهرها و روستاهای ایران، با توجه به فرهنگ و تاریخ گذشته ی مردمانش، اشکال متفاوتی از سنگ قبر به چشم می خورد.

    سنگ قبر تداعی کننده مرگ !! ( تصویری) 

 سنگ قبر تداعی کننده مرگ !! ( تصویری) 

·         مقبره های  رنگی


شاید خوش ذوق ترین قوم ایرانی در طراحی و ساخت مقبره، اقوام بختیاری و  بخشی از مردم استان فارس و استان خوزستان باشند. مردم این مناطق سنگ قبر را با توجه به شخصیت و گذشته ی شخص متوفی نقاشی می کنند.                     
 در این نقاشی های زیبا اداب و رسوم مردم ،به صورت برخی اشکال خاص و به عنوان نماد های بختیاری، در مقبره  ترسیم می شوند. مثلا در فرهنگ بختیاری شیر نماد دلاوری و شجاعت را دارد، اسلحه نماد شکار و جنگاوری است و اسب سیاه به  نشانه ی عذا  و ماتم ترسیم می شوند. در فرهنگ ایل بختیاری حتی دین و مذهب نیز به صورت نقاشی مطرح می شود.برای مثال نقش مسجد با 2 مناره و گلدسته نشان از مسلمان و شیعه بودن شخص فوت شده دارد.
 موضوع جالبی که از این سنگ‌قبرها می‌توان استنباط کرد، حضور زندگی و تحرک در تصویرهاست. در واقع اگر فراموش کنیم که تصاویر مربوط به سنگ قبر است، هیچ‌گونه غم و اندوهی در آن‌ها مشخص نمی‌شود.
 

سنگ قبر تداعی کننده مرگ !! ( تصویری) 

 

برخی از اقوام ایل قشقایی استان فارس نیز در بعضی از روستاها،در این زمینه شباهت هایی به قوم بختیاری دارند. بر سنگ قبر های قوم قشقایی، نقاشی ها با جزئیات بیشتری از زندگی صاحب مقبره ترسیم می شوند.این قوم بر خلاف قوم بختیاری به ندرت از نماد های خاص در نقاشی هایشان استفاده می کنند که این امر باعث می شود نکته ی مبهمی در تشخیص مفهوم تصاویر وجود نداشته باشد.

 

 سنگ قبر تداعی کننده مرگ !! ( تصویری)

 

 ·         مقبره های چوبی 

استان‌های گیلان و مازندران دارای بیشترین منابع چوب هستند و ساختمان‌های ساخته شده از چوب در این دو استان از هر جای دیگر در کشور ما بیشتر است .این موضوع در مورد قبرستان های این مناطق نیز صادق است. در برخی روستا های شمال کشور مقبره ها از چوب و شبیه کلبه های جنگلی ساخته می شوند.

 سالها قبل در ایران و بین‌النهرین در قبر فرد متوفی، سفال‌های پر از غذا و نوشیدنی می‌گذاشتند و امروزه نیز می‌بینیم بر سر مزارها، خرما و میوه و شیرینی می‌‌گذارند، حتی ایجاد سایه‌بان بر سر مزارها، یا شست‌وشوی سنگ مزارها که هم‌اکنون هم (با آب و گلاب و جارو) مرسوم است از باورهای بسیار قدیمی سخن می‌گوید. شست‌وشوی مزارها در روزگاران باستان بر اساس این اعتقاد بود که فرد متوفی از گرما و تشنگی در رنج و عذاب نباشد و وجود سایه‌بان بر سر مزارها هم مانعی در برار باد و باران و آفتاب تلقی می‌شد . اکنون نیز با توجه به وجود حفاظ‌ های چوبی در این قبرستان، می‌توان به این موضوع اندیشید که مردم این دیار دوست ندارند که امواتشان زیر باران در عذاب باشند و به گونه‌ای یک خانه‌ی چوبی بر سر مزار او ساخته‌اند .

این عکس ها مربوط به روستای (شاه شهیدان)  واقع درمنطقه ی دیلمان استان گیلان است.

   سنگ قبر تداعی کننده مرگ !! ( تصویری) 

 

 

 ·         مقبر ه های طبقاتی

ابهت! با دیدن این قبرها احساس می کنید که حتما افراد بزرگی در زیر این سنگها ارمیده اند. این مقبره های زیبا در استان لرستان و روستای (ابوالوفا) واقع شده اند.با نگاهی دقیق به این سنگ قبر ها متوجه شباهت زیاد آنها با مقبره کوروش کبیر می شوید. تنها تفاوت این مقبره ها با مقبره کوروش در قدمت و اندازه ی انهاست. این قبرها قدمت زیادی ندارند و زمان ساختشان حداکثر به ۵۰ سال پیش می‌رسد ولی احتمالا طرح این  مقبره ها از طرح‌های قدیمی‌تر اتخاذ شده و کماکان در این منطقه مقبره‌هایی به این شکل ساخته می‌شود 

 

 

 

  

 

 ·         مقبره های سنگ افراشته ها

 

در برخی نقاط کشور مقبره ها شکل و شمایل بسیار متفاوتی دارند. سنگ قبرهایی برافراشته و به شکل مجسمه که برخی مورخان شکل و شمایل آنها را مربوط به دوران چنگیز خان مغول و مرتبط با رسوم آنها می دانند.به این مقبره ها اصطلاحا سنگ افراشته می گویند.

 در استان گلستان، شهرستان کلاله و در نزدیکی زیارتگاه خالد نبی، قبرستانی در یک محوطه وسیع وجود دارد که برخی از مقبره‌های آن سنگ‌افراشته دارند .تفسیرهای متفاوتی از شکل این سنگ‌افراشته‌ها ارائه شده است. یکی از حدس‌ها این است که این سنگ‌افراشته‌ها به شکل آلت تناسلی مردانه هستند و به گونه‌ای بیانگر اعتقاداتی هستند که در میان مردم آسیای میانه دیده می‌شود .

 در منطقه «باخزر»  از توابع استان خراسان ،قبرستان‌های متعددی در روستاها دیده می‌شوند که دارای سنگ افراشته هستند .

روستای جوذقان در 35 کیلومتری غرب تایباد.

روستای سوران در 48 کیلومتری غرب تایباد و در کنار رود مرغزار

روستای شیزن در 50 کیلومتری غرب تایباد

روستای فایندر در حدود 8 کیلومتری شمال غرب خواف

روستای نشتیفان از توابع خواف

 


 
در شهر تبریز و در حدود شش کیلومتری باغ «ایل‌گلی» ، در روستایی که نامش «پینه شلوار» است، قبرستانی وجود دارد که چند قبر با سنگ‌افراشته بدون کتیبه و شبیه به آن‌چه در خالد نبی وجود دارد در آن دیده می‌شود .
روستای «اُنار» در نزدیکی «لاهرود» و از توابع مشکین‌شهر است . گورستان این روستا، چندین سنگ قبر دارد که به شکل سنگ‌های افراشته هستند و بر راس این سنگ‌ها، بخشی همانند کلاه قزلباش‌ها با ۱۲ شیار دارد که احتمالا نماد شیعه ۱۲ امامی است .

 


 
در استان لرستان نیز قبرستان‌های بسیاری در روستاها دیده می‌شوند که دارای سنگ‌افراشته هستند. نام یکی از این روستاها، «ابوالوفا» است كه  در نزدیکی «کوهدشت» واقع شده است. سنگ‌افراشته‌های این قبرستان چهار وجهی و هرمی شکل هستند و در هر وجه آن نوشته‌ها و نقوش بسیار زیبا و معناداری دیده می‌شوند .
 

در نزدیکی مرز میان استان ایلام و کرمانشاه، شهری به نام «شاه‌بداغ» وجود دارد که جزو استان کرمانشاه محسوب می‌شود و در آن یک قبرستان  با سنگ‌های افراشته وجود دارد.
همچنین در استان کرمانشاه و در مسیر «ریجاب» به «بابا یادگار» قبرستانی هست با سنگ‌های افراشته‌ی  چهار وجهی و در حدود دو متر که آجرچینی و سنگ‌چینی شده‌اند.

    

 بدون شک با نگاهی دقیق به آرامگاه و قبرستان های هر سرزمینی می توان به تاریخ و گذشته ی مردمان آن دیار پی برد.عزاداری و مراسم گرامیداشت گذشتگان، از جمله اداب و رسومیست که در تمام ادیان، به اشکال و شیوه های مختلف صورت  می پذیرد.همان طور که در عکس ها مشاهده شد،نمادها و طراحی تمامی مقبره ها در کشور ما ریشه در باور های قدیمی مردم ایران داشته و گویای تمدن غنی ایران در سالهای دور است.


:: موضوعات مرتبط: سنگ قبر تداعی کننده مرگ !! ( تصویری) , ,
:: برچسب‌ها: سنگ قبر تداعی کننده مرگ !! ( تصویری) ,



فال روز شنبه 28 خرداد 1390
نوشته شده در شنبه 28 خرداد 1390
بازدید : 650
نویسنده : امير محمدي
فال روز شنبه 28 خرداد 1390
فروردین: دوران معصومیت و بی‌گناهی به سر رسیده است. با وجود اینكه شما این روزها نسبت به زندگی خوش بین هستید، می‌دانید كه تغییری بزرگ در كارهایتان به وجود آمده است، اما شما نمی‌دانید كه این تغییرات واقعاً شما را به كدام سمت می‌برند. از سهیم كردن دیگران در احساسهایتان نگرانی به خود راه ندهید، حتی اگر فكر كردن به این موضوع هم شما را می‌ترساند. ممكن است یك یا دو روز آینده اتفاقات پیچیده‌ای رخ بدهد، اما ترس از وجود شما بیرون خواهد رفت.

اردیبهشت: شما می‌توانید به طرف یك نقطه عطف نسبتاً مهم بروید، اما شما هنوز می‌خواهید باور كنید كه می‌توانید همه كارها را مثل قبل ادامه دهید. حقیقت این است كه همه چیز امروز باید تغییر كند، شما برای مدیریت كردن این فشار توانایی دارید، اما احساسات شما آنقدر شدت می‌یابند كه شما نمی‌توانید جلوی آنها را بگیرید. تمام افرادی كه به نوعی گرفتاری دارند به جای جبهه‌گیری در مقابل ناشناخته‌ها اگر آنها را با آغوش باز پذیرند، زندگی راحت‌تری خواهند داشت.

خرداد: شما می‌توانید تشخیص دهید كه هفته‌ای بسیار پر تنش به پایان رسیده است، اما شما توانایی این را ندارید كه تمام انرژی‌تان را یكباره تغییر جهت بدهید. اگر شما احساس دلواپسی می‌كنید، فقط این حقیقت كه یك رابطه دوستانه بیشتر از آنچه كه شما فكر كنید می‌تواند در معرض خطر باشد را قبول كنید. هرچقدر كه شما تلاش كنید این پی آمد را كنترل كنید، بیشتر از هدفهایتان فاصله می‌گیرید. خودتان را كاملاً با مسائل عاطفی درگیر كنید، اما نسبت به امكاناتی كه پیش رویتان قرار دارد هوشیار باشید.

تیر: مادامی كه شما نسبت به آنچه كه در پیرامونتان ااتفاق می‌افتد بی‌خیال هستید، دل شما هم آنها را مهم نمی‌پندارد. زمانی كه شما تمایل دارید كه در حالی روی یك تصویر بزرگ تمركز كنید كه بیشتر به جزئیات آن توجه می‌كنید، مشكلاتی به وجود می‌آیند. پیشنهاد می‌شود زمانی كه نكات مبهم در حال حل شدن هستند نگرش مثبت خود را حفظ كنید. بهترین كاری كه می‌توانید انجام دهید این است كه در هر دو طرف نقش خود را خوب بازی كنید، این سختی ها فردا فروكش خواهند كرد.

مرداد: اهمیتی ندارد كه شما چقدر خوشبین هستید، روبرو شدن با احساسات غیر منتظره برای شما كار سختی است. درست زمانی كه شما آماده حركت كردن هستید یك موج تازه از احساسات شدید دوباره ظاهر می‌شود. بهترین توانایی خودتان را برای جنگیدن در مقابل حوادث اخیر هدر ندهید، اگر به حرف دلتان گوش كنید دارای یك نوع جرأت بخصوص خواهید شد.

شهریور: تغییر حالت‌های شما باعث شده است كه از تمركز كردن بر روی ظریف‌ترین جزئیات به سمت مفاهیمی كلی حركت كنید كه به نظر می‌رسد با فعالیت واقعی زندگی شما نامتجانس است. خوشبختانه زمانی كه شما بین فرضیه و اجرا كردن، یا بین عمومیت و خاص بودن تردید دارید، چیزهایی زیادی در مورد خود و جهان اطرافتان خواهید آموخت.

مهر: امروز زندگی شما خیلی پر مشغله به نظر می‌آید و شما زیاد نمی‌توانید جو زیبا و همراه با آرامشی برای خود به وجود بیاورید. البته این سخن به معنی این نیست كه شما روزهای سختی دارید، بلكه به معنی این است كه این روزها زندگی شما به گونه‌ای است كه باید توانایی خیلی زیادی داشته باشید. به خودتان اجازه وارد شدن به مسائل احساسی را بدهید، حتی اگر به راحتی نمی‌توانید انتظارات افراد دیگر را برآورده كنید.

آبان: امروز شما حالتهایی دوگانه دارید. از یك طرف می‌توانید جنبه‌های مثبت زندگی را ببینید. همه چیز به نظرتان خوب است و شما نقش خود را در این دنیای عظیم كاملاً می‌دانید. اما از طرف دیگر شما از پیش آمدهای اخیری كه به نظر تغییر ناپذیر هستند راضی نیستید. خوشحالی شما بستگی به تشخیص این موضوع دارد كه چه چیزی خارج از حیطه كنترل شماست. با تلاش كردن برای رسیدن به هدفهایی غیر واقعی انرژی خودتان را تلف نكنید، برای نعمتهایی كه در حال حاضر دارید سپاسگذار باشید.

آذر: قلب شما مثل یك كشتی شناور در دریای وسیع طوفانی است. شما عاشق خطر كردن هستید، اما آرامش داشتن را نیز دوست دارید، بنابراین می‌توانید در طول سفر استراحت كرده و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. زمانیكه شدت احساسات به اوج خود می‌رسند شما مجبورید در زمان حال زندگی كنید. نگران نباشید به تدریج همه چیز آرام‌تر می‌شود.

دی: امروز بخش بزرگی از ناراحتی‌های شما واضح و روشن نیستند، اما به معنی این نیست كه اصلاً وجود ندارند. ممكن است شما احساس كنید كه به سمت ناشناخته‌ها هدایت می‌شوید زیرا شما دقیقاً نمی‌دانید كه دیگران چه احساساتی دارند. هرچقدر كه بیشتر سعی می‌كنید قطعه گمشده این پازل را پیدا كنید آشفته‌تر می‌شوید. چند نفس عمیق بكشید اجازه بدهید نیازمندی شما تمام مشكلات را یك روزه حل كند.

بهمن: شما می‌خواهید كه از طرف اعضای گروهتان مورد پذریش قرار گیرید، اما ممكن است این احساس را داشته باشید كه آنها حتی به طور كامل حقیقت وجود شما را نمی‌شناسند. تأیید كردن این بخش از شما امری حیاتی است، برای اینكه شما نگران این هستید كه دیگران شما را دوست نداشته باشند و ممكن است تمایل نداشته باشید دیگران را وارد جهان درونی خود كنید. متأسفانه ترس از واكنش دیگران می ‌واند مشكل‌سازتر است. با نشان دادن آسیب پذیریتان خطر كردن را بپذیرید. شاید این كار، كار راحتی نباشد، اما از نظر احساسی بسیار شما را ارضا خواهد كرد.

اسفند: اكنون شما می‌خواهید دوستانتان دركتان كرده و به شما احتیاج داشته باشند، اما ممكن است دوست نداشته باشید هركاری كه آنها از شما می‌خواهند را انجام دهید. شما در مرز بین جهان درونی و دنیای بیرونی‌تان گرفتار شده‌اید. تا موقعی كه شما كاملاً كاری را شروع كنید برآورده كردن انتظارات مردم راحت به نظر می‌رسد. اگر نمی‌توانید كاری را انجام دهید تعهد ندهید، فقط به آنهایی كه واقعاً قصد انجامشان را دارید جواب مثبت بدهید.

:: موضوعات مرتبط: فال روز شنبه 28 خرداد 1390 , ,
:: برچسب‌ها: فال روز شنبه 28 خرداد 1390 ,



بازدید : 1042
نویسنده : امير محمدي

اقدامات لازم در صورت مواجه با ویروس ایدز



اگر به هر دلیلی با ویروس ایدز مواجه شدید چه اقداماتی را باید انجام داد؟

1- هر چه سریعتر با آب و صابون محل را شستشو بدهید.

2- اگر مخاط آلوده شده بود با آب فراوان شستشو بدهید.

3- زمان وساعت تماس را یادداشت واطلاع دهید.

4- بلا فاصله درمان به مدت حداقل 4 هفته علیه HIV شروع میگردد(حداکثر تا72 ساعت پس از آلودگی اثر بخش است)

5- آزمایش HIV در سه نوبت( هفته ششم وماه سوم وماه ششم )

6- انجام آزمایشات(Lft,CBC,BUN,CR , BS, در خانمهاBHCG) قبل از شروع درمان

7- از اهداء خون واعضاء خوداری نمایند همچنین در خانمها علاوه بر موارد مذکور توصیه میگردد تا از بارداری وشیردهی پرهیز نمایند.

8- اگر جواب آزمایش مثبت بود 12 ماه درمان انجام میگردد.

9- " اگر آلودگی از طریق سوزن باشد توصیه میگردد تا تدابیر لازم جهت آلودگی به ویروس هپاتیت هم انجام پذیرد مانند تزریق بلا فاصله ایمونوگلوبولین و واکسن همزمان در دو نقطه متفاوت و انجام آزمایشات مربوط به ویروس هپاتیت"


:: موضوعات مرتبط: پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: اقدامات مورد نیاز در صورت مواجه با ویروس ایدز ,



معماهای طنز جالب و خواندنی
نوشته شده در جمعه 27 خرداد 1390
بازدید : 1058
نویسنده : امير محمدي

میدونی بچه ی قورباغه و لک لک چی میشه ؟

قلک !!!

_______________________

می دونین فرق بین زن ورادیو چیه؟

اره هردوشون هرچی دلشون بخواد می گن ولی هیچی نمی خوان بشنوند !

_______________________

کدام عضو مرد است که هیچ استخوانی ندارد ، پررنگ است ، دوست دارد تلمبه بزند ، و در عشق بازی نقش مهمی دارد؟؟؟؟

.

.

.

اون عضو قلب است ، البته نظر شما هم مهم است…

_______________________

یه کلاغ تو آسمون تخم میزاره ولی تخمش نمی افته پایین اگه گفتی چرا ؟

.

.

.

عوض اینکه مثل گاو همینجوری بری پایین یکم فکر کن

خوب اسکول شورت پاش بوده

_______________________

می دونی miscall چیه؟؟
.

.

.
واحد اندازه گیری زعفروونه دیگه مثلا میگن یه miscall زعفرروون!!!

_______________________

میدونی تفاوت شهرداری با صداوسیما چیه؟!
.
.
.
اولی آشغال جمع میکنه و دومی آشغال پخش میکنه…

_______________________

فرق باتری با مادر زن در چیست ؟
.
.
.
باتری حداقل یک قطب مثبت دارد اما مادر زن هیچ چیز مثبتی ندارد!!!

_______________________

مار و زرافه با هم ازدواج می کنن بچه شون می شه قورباغه !!! اگه گفتی چرا ؟
.
.

.
چون بچه دار نمی شدن بچه شونو از پرورشگاه میارن!

_______________________

پنج دادش یه تاکسی میخرن بعد یک ماه ورشکست میشن میدونین چرا ؟

.

.

.

چون پنج تایی با هم میرفتن مسافر کشی !

_______________________

میدونین چرا زن ها کمتر فوتبال بازی میکنن ؟

.

.

.

چون کمتر زنی حاضر میشه با ده تا زن دیگه یه جور لباس بپوشه !

 

 


:: موضوعات مرتبط: تست هوش , معماهای طنز جالب و خواندنی , ,
:: برچسب‌ها: معماهای طنز جالب و خواندنی ,



بازدید : 633
نویسنده : امير محمدي



عکسهای ۱۰ پل ترسناک و وحشتناک دنیا
نوشته شده در جمعه 27 خرداد 1390
بازدید : 648
نویسنده : امير محمدي



بازدید : 639
نویسنده : امير محمدي

طلا نقش خود را به عنوان ذخیره پولی در هر سطحی حفظ كرده است و بانك های مركزی ملل مختلف آن را به عنوان ذخیره پولی نگهداری می كنند. طلا پس از اکتشاف، جهت استخراج، فرآوری و استحصال از سنگ معدن و یا ماسه‌های طلادار روشهای مختلف و البته طاقت فرسایی را می طلبد که بگونه ای در تصاویر زیر بیان شده است ...
 
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)
 
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)
 
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)
 
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)
 
 
 
 
 
 
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)
 
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)
مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا  ( تصویری)


:: موضوعات مرتبط: مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا ( تصویری) , ,
:: برچسب‌ها: مراحل گوناگون تولید تا استفاده از طلا ( تصویری) ,



علی (ع) و پدری در حق بشریت
نوشته شده در جمعه 27 خرداد 1390
بازدید : 593
نویسنده : امير محمدي

در میان لحظه ها ی ناب تاریخ زمان هایی که ابعاد گسترده یک حادثه تا عمق دل ها و سینه ها کند وبشریت را از خویش سیراب سازد کمتر یافت می شود . گاهی زمان از حرکت می ایستد وکائنات خداوند در سکوتی شکوهمند نظاره گر مولودی می شوند که جهان را غرق در حیرت و ابهت می کند و آسمان وستارگان باز می ایستند تا عظمت خلقت را تماشا واز هستی خویش مغرور شوند .

مثل امروزی در کانون بیابان های تفتیده حجاز دیوارهای کعبه شکافته می شود ،زنی آبستن به درون می شود تا در حرم امن الهی بر گزیده ای از بر گزیدگان خداوند پا به جهان نهد وباب شهر های علم خداوندی به روی بشریت باز شود.علی متولد می شود وبا خود تاریخی فراتر از باورها و تصورها به ظهور می رسد .

   
     محل شکاف کعبه در هنگام ولادت مولای متقیان
دست تقدیر مولود کعبه را خیلی زود به دامان راستگوترین و امین ترین خلق خدا می رساند تا بعدها که از معجزه محمد اسلام پدید آید ازکرامت علی ولایت هویدا شود وپیام الهی برای همیشه پایدار بماند .

برای تاریخی که علی باید می ساخت وبرای صحنه های عظیم وباشکوهی که ولی خدا بوجود آورد هیچ راهی نبود جز اینکه وی پرورده عصاره هستی شود ودر دامان کسی رشد کند که هدف وغایت هستی رابیشتر از هرکسی خوب می شناخت.رسول خدا با دقتی وصف ناشدنی و با اهتمامی فوق العاده انوار هدایت ونیک سرشتی را در عمق جان علی(ع) می کاشت تا در فرداهای مبارزه و رزم وفراز و فرود و انزوا وحکومت جان این مرد شکوفا وهر زمان نوری ساطع شود و بشریت جمال و جلال خدواند را در آیینه رفتار امیر مومنان مشاهده کنند.او زودتر همه اسلام آورد و اولین مردی بود که بر رسالت رسول خدا صحه گذاشت ، هنوز چندان بزرگ سال نشده بود که داوطلبانه بر جای پیامبر خفت و عاشقانه تا مرز شهادت پیش رفت.

دیگر مولود کعبه آرام نیافت و در مبارزه ای باور ناکردنی هم دوش پسر عم خود در میادین جنگ وجهاد، در معرکه های هجوم بدکاران و در نبردهای فکری و کلامی یاوری بی همتا برای اسلام محمدی شد.اما این همه رشادت ها ی حیرت آور تنها بخشی از کارنامه نورانی او بود ، گویی دست روزگار هنوز هم برای این اعجوبه زمانه حادثه ها در آستین داشت. علی باید می ماند و بعد از رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام گوهر تابناک وجودی خود را به نمایش می گذاشت .از یک سو بنا بر وصیت های متواتر رسول خدا جانشین بر حق وخلیفه مسلمین پس از او بود و از سوی دیگر احساس مسولیت نسبت به دین مبینی که هنوز چون نهالی نیاز به پاسداری دارد نمی گذاشت که احتیاط را از کف فرو نهد و برای قدرت، هدف متعالی خود را مورد غفلت قرار دهد.

علی (ع) فداکارنه راه دوم را برگزید وحفظ اسلام را بر منافع احتمالی خویش ترجیح داد. در جایی که خشت خشت دیوارهای مدینه رشادت ها و زحمات علی را به یاد می آورد ودر زمانی که هر قدرت وثروتی در میان مسلمین مدیون فداکاری های او بود با احساس مسوولیتی باور نکردنی گوشه انزوا گرفت و بیست سال تمام جز دلسوزی و مشورت وموقع شناسی از خود بروز نداد ،ولی باز هم مرحله دیگری در این زندگی تاریخی وجود داشت که شاید از مراحل قبلی از برجستگی های بیشتری برخوردار بود .

 
علی(ع) زیر فشار افکار عمومی و در استقبالی بی نظیر وبا اکراهی شخصی و تنها از روی وظیفه الهی جامه خلافت پوشید تا نشان دهد که طراز یک حاکم اسلامی چیست ؟عدالتی که اغلب تنها نامی از آن در زبان ها آورده می شود کدام است و تقوایی که یک مقتدر باید داشته باشد چه خصوصیاتی دارد .
امیر مومنان به حاکمیت زینت بخشید واز خلافت مرکبی ساخت که جز به حق وعدل راهوار نباشد. برخلاف اغلب حاکمان تاریخ وی بر حکومت سوار شد و نگذاشت تا قدرت و میل به ماندن و حکمرانی او را از صراط مستقیم دادگری دور کند .
علی(ع) خلیفه شد ودر زمانی کوتاه چنان به عدالت ومساوات و مهربانی با خلق خدا رفتار کرد که ساعت ساعت حکومتش برگ ها ی زرینی از زیبایی زهد و تقوا آن هم در چنین جایگاه حساسی به یادگار تاریخ ماند .
 
تولد علی (ع) را روز پدر نامیده اند تا همه پدران از سیر وسلوک او رازی ورمزی برگیرند ، علی تنها بر فرزندان خویش پدر نبود او در حق مردم پیرامون خویش بلکه بر بشریت پدری کرد ، احساس مسولیتی که وی بر جاهلان قوم خویش روا می داشت و شفقتی که بر مخالفان عنود خود نشان می داد برای روزی از روزگاران زمان خود نبود او بسان پدر تاریخ و مشفق همه انسان ها راه عدالت و رستگاری را نشان دا د تا رسم پدری و مهربانی و آزادگی و فداکاری ومسولیت شناسی از جهان فرو نیفتد و سیر وسلوکش چراغ راه همه انسان ها ی خوب وخیر اندیش باشد .

این روز بزرگ بر همگان مبارک باد.


:: موضوعات مرتبط: علی (ع) و پدری در حق بشریت , ,
:: برچسب‌ها: علی (ع) و پدری در حق بشریت ,



فال روز جمعه 27 خرداد 1390
نوشته شده در جمعه 27 خرداد 1390
بازدید : 623
نویسنده : امير محمدي

 
فروردین: شما امروز راحت‌تر هستید كارهایی را انجام دهید كه برایتان بیشترین اهمیت را دارند. به جای تلاش كردن برای تعیین كردن دقیق نیازهای دیگران، شما می‌توانید این كار را برعكس انجام دهید. اما خودخواه بودن باعث می‌شود كه به هدفتان نزدیك نشوید. به خاطر منتظر بودن برای وارد شدن موج جدیدی از انرژی از انجام دادن كارهایی كه توانایی آنها را دارید نهراسید.
 
اردیبهشت: حتی اگر جدیداً شما تمایل دارید كه احساساتان را برای خود نگه دارید، ولی گزینه سكوت كردن همراه با قدرت را برای خود برنگزینید. خوشبختانه دوستان شما و افرادی كه دوستتان دارند به واسطه ظاهر شما می‌توانند حقیقت را بفهمند. حتی اگر نسبت به تصمیم مالی جدیدی كه گرفته‌اید احساس خوبی دارید، ممكن است كه هنوز برای آنچه كه بعدها اتفاق می‌افتد آمادگی نداشته باشید. به خاطر  اینكه عقاید عمومی را هم بدانید این قضیه را با یك دوست صادق در میان بگذارید.
 
خرداد: با وجود احساس سستی و رخوتی كه امروز در شما وجود دارد، می‌توانید برای كارهای امروزتان خیلی خوب برنامه‌ریزی كرده و آنها را فهرست‌بندی كنید. اگرچه این كار محتمالاً زمان زیادی را می‌طلبد كه این زمان صرف تأمل كردن در چگونگی انجام این امور می‌شود، ولی این كارها شما را مشغول خواهد كرد و شما را با مسئولیتهایی مواجه خواهد كرد كه یكی پس از دیگری از راه می‌رسند. متأسفانه بعد از اینكه این سر و صداها خوابید، شما باز هم باید باید با پرسشهای بدون پاسختان روبرو شوید.
 
تیر: شما كارهای زیادی برای انجام دادن در پشت صحنه دارید، اما ممكن است رویاهای خیالی جهان درونیتان تا حدی كه شما دوست داشتید، تأثیری بر روی جهان واقع نداشته باشد. زمانی دچار مشكل می‌شوید كه نتوانید ارتباط محكمی بین كارتان و رویاهایتان ایجاد كنید. قاطی كردن این دو مقوله با یكدیگر می‌تواند باعث ایجاد یك مشكل غیر قابل حل بشود. به جای اینكه تلاش كنید از جنبه‌های مختلف یك موضوع سر در بیاورید، تا جایی كه می‌توانید صادقانه عمل كنید.
 
مرداد: اكنون كه ستاره مریخ در نشانه شما قرار گرفته است شما انرژی بسیار بالایی دارید، اما ممكن است در مسیری كه شما را به هدفهایتان می‌رساند حركت نكنید. یك علامت خطر قرمز برای خودتان فرض كنید و با دقت به نشانه‌های اطرافتان نگاه كنید. پیامهای مهمی در راه هستند؛ اما آنها با یك زبان آشنا نوشته نشده‌اند. در عوض جهان خارج در حال برقراری ارتباطی سمبلیك با شما می‌باشد و در این موقع شما می‌توانید از پیامهایی كه برای شما می‌گذارد سر در بیاورید.
 
شهریور: اینگونه به نظر می‌رسد كه شما با رفتاری حرفه‌ای در حال پرداختن به مسائل هستید، اما روش ارتباط برقرار كردن شما روشی توأم با تظاهر است. مادامی كه دیگران فكر كنند شما خیلی گرفتار هستید، ترجیح می‌دهند شما را تنها بگذارند. اما آنقدر هم كه به نظر می‌رسد درگیر نیستید و شما بیشتر می‌خواهید خودتان را از حوادثی كه در اجتماع، محل كار یا مدرسه می‌افتد دور نگه دارید. لزومی ندارد دور و بر خودتان مرزهایی غیر لازم را به وجود آورید.
 
مهر: بحران و تنش در حال رشد كردن است، اما شما هنوز آماده دست و پنجه نرم كردن با مسأله‌ای غامض و غیرقابل حل نیستید. درعوض ممكن است دوست داشته باشید با ورزش كردن، با یك دسته كارت و یا فقط با دوستانتان خودتان را سرگرم كنید. وقت گذراندن با دوستان شبیه به خود موضوع مثبتی در زندگی شماست، مگر اینكه برای فرار كردن از وظایف به این كار پرداخته باشید.
 
آبان: ممكن است شما در طی چند روز گذشته شروع به كار كردن بر روی یك پروژه كرده باشید و اگر این كار را انجام دادید، حالا زمان این است كه بر آنچه تا كنون خلق شده است پایداری و ثبات اضافه شود. با زور و سرعت بیش از حد كارها را به جلو بردن مثل این می‌ماند كه در یك ساختمان قبل از اینكه پایه‌های آن پی‌ریزی شود طبقه‌های زیادی در ارتفاعات بالای آن ساخته شود. حتی اگر ذهن شما هم با شتاب به جلو می‌رود، آرام حركت كرده و طبق یك برنامه از پیش آماده شده كارهایتان را انجام دهید.
 
آذر: امروز برای شما یك روز هیجان انگیز به حساب می‌آید، اما حالا كه ماه به نشانه شما بازگشته است، ممكن است تحمل كردن حالتهای متغیرتان برای شما سخت باشد. گرچه دوره نگاه كردن به گذشته فرا رسیده است، اما شما باز هم دوست دارید كه بیشتر به پشت سرتان نگاه كنید تا به جلو. آمادگی رها كردن آنچه كه در گذشته كسب كرده‌اید را داشته باشید. سپس یك آداب شخصی ایجاد كنید كه به واسطه آن بتوانید برای ایجاد كردن یك مرز مشخص بین بحران گذشته و جادوی زمان حال به خودتان كمك كنید.
 
دی: ممكن است شما شروع به نشان دادن كارهایی كرده باشید كه می‌توانید آنها را تحت فشار انجام دهید، اما زمانی چهره واقعی خود را نشان می‌دهید كه یك امر غیر منتظره واقعی نیازمند توجه شما باشد. منظور این نیست كه شما باید استعدادهای منحصر به فردتان را به دیگران نشان دهید. بلكه شما باید ارزش كارهای خودتان را بدانید و بر طبق رویاهایتان زندگی كنید.
 
بهمن: اگر شما امروز با فرد جدیدی آشنا بشوید، حجاب و پرده بین دنیای شما ممكن است چنان نازك شود كه شما همه چیز را در مورد زندگی گذشته یا برخی از جنبه‌های دیگر زندگی آن فرد متوجه بشوید. حتی اگر این موضوع را باور ندارید، تجربه برخورد كردن با فردی را در نظر داشته باشید كه این شخص آنقدر به نظرتان آشنا می‌آید كه احساس می‌كنید قبلاً با هم دوست بوده‌اید.
 
اسفند: زمانی كه امروز برای شما تبدیل به روز سختی می‌شود، ماهی‌های نشانه شما فقط سخت‌تر كار خواهند كرد. این واكنش نامشخص ممكن است نتیجه تمایل شما برای رویاپردازی درمورد شغل ایده‌آلتان باشد، اما آشفته كردن خود با وظایف بیشمار می‌تواند به ذهنتان كمك كند كه خودش را با چیزهای دیگری مجهز كند. حقیقت این است كه شما باید تا زمان رسیدن به رضایت كامل راه زیادی را طی كنید.


:: موضوعات مرتبط: فال روز جمعه 27 خرداد 1390 , ,
:: برچسب‌ها: فال روز جمعه 27 خرداد 1390 ,



عکس دخترشاه عربستان بدون روبنده‌اش !
نوشته شده در جمعه 27 خرداد 1390
بازدید : 722
نویسنده : امير محمدي

عادله با ظاهری جدید و بدون برقع که حجاب قدیمی زنان این كشور است و در حالی كه تنها شالی بر سرش گذاشته بود و بخشی ازموهایش پیدا بود در میان مردم ظاهر شد. این در حالی است كه این مساله موجب خشم اسلام‌گراهای تندرو شده است.
منابع عربستانی اعلام كردند كه دختر پادشاه عربستان طلسم روبند سیاه را شكسته و با ظاهری بدون برقع در میان مردم ظاهر شده است.
 
به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری النخیل، تصویر شاهزاده عادله دختر پادشاه عربستان در سایت‌ها و شبكه‌های تلویزیونی موجب امیدواری زنان عربستان شده است به طوری كه آنها امیدوار شدند بالاخره می‌توانند از زندان مردان و برخی آداب و رسوم خاص این كشور رها شوند.

بر اساس این گزارش، عادله با ظاهری جدید و بدون برقع که حجاب قدیمی زنان این كشور است و در حالی كه تنها شالی بر سرش گذاشته بود و بخشی ازموهایش پیدا بود در میان مردم ظاهر شد. این در حالی است كه این مساله موجب خشم اسلام‌گراهای تندرو شده است.



عادله عنوان داشت: پوشیدن روبند به آداب و رسوم باز می‌گردد نه به دین. شما می‌توانید زنانی را ببینید كه صورت‌شان یا موهایشان را می‌پوشانند. آنها آزاد هستند. من به شخصه هیچ اعتراضی به حجابی كه موها را كامل بپوشاند، ندارم. من معتقدم پوشاندن كامل موها در مقایسه با پوشاندن كامل صورت بیشتر مطابق با اسلام است. اما نمی‌دانم چرا باز در این باره سوالاتی وجود دارد چرا كه ما حق انتخاب داریم. عادله معتقد است كه نقاب یا روبند در اماكنی كه نیاز به تدابیر امنیتی دارد، جایز نیست.

این شاهزاده ادامه ممانعت و مخالفت با اختلاط زن و مرد در برخی اماكن را محكوم كرد و گفت: چرا افراد نمی‌توانند با حفظ احترام متقابل به جنس مخالف باهم كار كنند همانند كار در بیمارستانها یا زمان حج.

این شاهزاده عربستانی همچنین ابراز امیدواری كرده است كه مساله ممنوعیت رانندگی زنان حل شود. وی گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه در دست من نیست.

همسر این شاهزاده فیصل بن عبدالله بن محمد آل سعود، وزیر آموزش وپرورش عربستان است، این در حالی است که عادله با اداره این وزارت‌خانه از سوی همسرش مخالفت كرده است.

روزنامه های عربستان اظهارات امیر فیصل دراین راستا را منتشر كردند. عادله ریاست چندین سازمان خیریه را برعهده دارد و فعالیت اجتماعی گسترده‌ای را نیز دارد. وی رئیس هیات مشورتی در موزه ملی عربستان و رئیس موسسه خیریه ملی برای نظارت بر بهداشت خانواده است و جایزه علمی وانسانی عادله را در زمینه حمایت از كودكان سرطانی تاسیس كرده است.
 


:: موضوعات مرتبط: عکس دخترشاه عربستان بدون روبنده‌اش ! , ,
:: برچسب‌ها: عکس دخترشاه عربستان بدون روبنده‌اش ! ,



حجاب یعنی من شوهرم را ... (عکس)
نوشته شده در جمعه 27 خرداد 1390
بازدید : 521
نویسنده : امير محمدي



مايلي كهن به پرسپوليس برنامه نمیدهد
نوشته شده در پنج شنبه 26 خرداد 1390
بازدید : 635
نویسنده : امير محمدي
محمد مايلي كهن يكي از گزينه‌هاي هدايت تيم فوتبال پرسپوليس از ارائه برنامه به اين باشگاه انصراف داد.
 
به گزارش ايسنا، مدير اجرايي باشگاه پيروزي (پرسپوليس) گفت: از پنج گزينه در نظر گرفته شده باشگاه، علي دايي، حميد درخشان و حميد استيلي برنامه هاي خود را ارائه دادند.
 
محمد رسايي در خصوص نامه هاي ارسال شده از سوي باشگاه براي گزينه هاي سرمربيگري تيم فوتبال بزرگسالان پرسپوليس اظهار كرد: سه شنبه طي ارسال نامه هاي جداگانه اي به پنج گزينه مورد نظر باشگاه، از آنها خواستيم برنامه هاي خود را ارسال نمايند که تاکنون علي دايي، حميد درخشان و حميد استيلي برنامه هاي خود را ارسال کردند.
 
مدير اجرايي باشگاه افزود: منصور ابراهيم زاده يکي از گزينه هاي اين باشگاه است اما تاکنون پس از تماس هاي فراوان موفق به ارتباط با وي نشده ايم.
 
محمد رسايي در مورد مايلي کهن نيز گفت: محمد مايلي کهن، طي تماسي تلفني با حبيب کاشاني، سرپرست باشگاه پرسپوليس، از هدايت تيم سرخپوشان پايتخت در فصل جديد انصراف داده است، اما اعلام كرده در صورت نياز، از هيچ کمکي دريغ نخواهد کرد. 

:: موضوعات مرتبط: اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: مايلي كهن به پرسپوليس برنامه نمیدهد ,



علي كريمي به پرسپوليس بازگشت
نوشته شده در پنج شنبه 26 خرداد 1390
بازدید : 667
نویسنده : امير محمدي
به گزارش سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، علي كريمي، كاپيتان سابق پرسپوليس پس از توافق با سرپرست اين باشگاه، به عنوان اولين خريد سرخپوشان در فصل نقل و انتقالات، قرارداد خود را به ثبت خواهد رساند. 
 
كريمي روز شنبه با حضور در باشگاه پرسپوليس و ديدار با كاشاني، قراردادش با اين باشگاه را به امضا مي رساند. 
 
كاشاني پس از شروع كار در باشگاه پرسپوليس، به عنوان اولين اقدام، علي كريمي را به اين تيم بازگرداند. 
 
كريمي اولين صيد پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات است. 
سرخپوشان تهراني كه فصل گذشته را با دفاع از عنوان قهرماني در جام حذفي به پايان رساندند، آماده حضور پرقدرت در فصل آينده فوتبال مي‌شوند.

:: موضوعات مرتبط: اخبار ورزشی , علي كريمي به پرسپوليس بازگشت , ,
:: برچسب‌ها: علي كريمي به پرسپوليس بازگشت ,



تصویب افزايش حقوق كارمندان در دولت
نوشته شده در پنج شنبه 26 خرداد 1390
بازدید : 646
نویسنده : امير محمدي

وزير امور  اقتصادي و دارايي از تصويب افزايش حقوق كارمندان در جلسه دو روز پيش دولت (يكشنبه) خبر داد.

شمس‌الدين حسيني در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: اصل موضوع افزايش حقوق كارمندان در جلسه‌ اخير دولت تصويب شد، اما جزييات آن از سوي معاون توسعه‌ مديريت و سرمايه‌ انساني رييس‌جمهور اعلام مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه علت تاخير در تصميم‌گيري درباره‌ افزايش حقوق كارمندان، تاخير در تصويب و ابلاغ قانون بودجه سال جاري بوده است، گفت: بودجه امسال از خرداد‌ماه ابلاغ شد، به همين دليل محاسبه ميزان افزايش حقوق كارمندان كمي به تاخير افتاد.

حسيني با اشاره به اين‌كه حقوق دوماه اول كارمندان در قالب بودجه سال گذشته و با همان ميزان پرداخت شده است، گفت: به هر حال همكاران ما بايد محاسبات لازم براي افزايش حقوق را انجام دهند كه اين محاسبات هم‌اكنون انجام شده است.

سخنگوي اقتصادي دولت در پاسخ به اين سوال كه ميزان افزايش حقوق چقدر است و از چه زماني اين عدد اعمال مي‌شود، گفت: ميزان افزايش حقوق و جزييات آن را معاون توسعه‌ مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور اعلام مي‌كنند. هم‌چنين فكر مي‌كنم جزييات افزايش حقوق ظرف چند روز آينده اعلام شود.


:: موضوعات مرتبط: حوادث و اخبار موضوعات , ,
:: برچسب‌ها: تصویب افزايش حقوق كارمندان در دولت ,



واکنش به حاشیه‌های نامه احمدی نژاد+متن کامل نامه
نوشته شده در پنج شنبه 26 خرداد 1390
بازدید : 576
نویسنده : امير محمدي

نامه معرفی حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان از سوی هیأت رییسه مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش «تابناک»، امیدوار رضایی میرقائد، نامه معرفی حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان را اعلام وصول کرد و خواند.

رییس قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران در روز سی ام دی ماه قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان را در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی برای اجرا به رییس جمهور ابلاغ کرد.

در پی استنکاف ۲۴ روزه رییس جمهور از ابلاغ این قانون به دستگاه‌های اجرایی، رییس مجلس در روز ۲۴ بهمن ماه با استفاده از اختیار قانونی مصرح در تبصره ماده یک قانون مدنی، این قانون را رأسا برای اجرا ابلاغ کرد.

با وجود تذکرات فراوان نمایندگان در صحن علنی و همچنین نامه‌های علی لاریجانی، رییس مجلس و محمدرضا باهنر، معاونت نظارت مبنی بر تخلف دولت در اجرایی نکردن این قانون و دخل و تصرف در اموال سازمان‌های ملی جوانان و تربیت بدنی، این قانون رسمی با تأخیری ۱۴۵ روزه به عرصه اجرا رسید.


لاریجانی: نامه رئیس جمهور توجیهی برای یک تخلف قانونی است

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از خواندن نامه معرفی وزیر ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس، گفت: متن نامه احمدی‌نژاد توجیه یک تخلف قانونی در اجرای مصوبه مجلس است.

علی لاریجانی تأکید کرد: نامه معرفی وزیر تنها چند جمله در معرفی وزیر پیشنهادی دولت است و این گونه نامه‌نگاری رئیس جمهور تنها برای توجیه کردن تخلف قانونی دولت صورت گرفته است.

در این نامه، رئیس جمهوری از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل وزارت ورزش و جوانان شش ایراد قانونی گرفته و در پایان معرفی وزیر ورزش را تنها راه موجود برای دولت دانسته است.

با این شیوه معرفی وزیر ورزش، در مراسم رأی اعتماد شرکت نمی‌کنم

سید عماد حسینی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تذکر شفاهی خود با بیان این که شیوه رئیس‌جمهوری برای معرفی وزیر وزارت ورزش و جوانان شیوه جدیدی است، گفت: شیوه جدید رئیس جمهوری در معرفی وزیران به جایگاه مجلس خدشه وارد می‌کند.

وی با بیان این که رئیس جمهوری باید وزیران دیگری را هم در راستای ادغام وزارتخانه‌ها به مجلس معرفی کند و همچنین ممکن است ادغام‌هایی که انجام می‌شود باب میل دولت نباشد، اظهار کرد: با توجه به این که نمایندگان مردم در مجلس ممکن است تصمیم‌های دولت را که غیرقانونی است، تصویب نکنند، رئیس جمهوری نباید با یک نامه نگاری و شیوه جدید وزیر جدید را به مجلس معرفی کند.

وی تصریح کرد: با این شیوه معرفی وزیر ورزش و جوانان در مراسم رأی اعتماد این وزیر شرکت نمی‌کنم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که این شیوه معرفی وزیر شیوه قانونی نیست از رئیس مجلس خواست با این شیوه معرفی وزیران برخورد کند.

اعتبار مجلس با نامه‌نگاری به دست نیامده است

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر حسینی با بیان این که اینگونه نامه‌نگاری‌ها برای معرفی یک وزیر شأن و جایگاه مجلس را پایین نمی‌آورد، گفت: اعتبار مجلس با این نامه‌‎نگاری‌ها به وجود نیامده است که با آن پایین بیاید.

وی ادامه داد: قانون اساسی جایگاه مجلس را مشخص کرده و حضرت امام خمینی هم فرموده‌اند که مجلس در رأس امور است.

رئیس مجلس افزود: این نامه‌نگاری‌ها به شأن مجلس خدشه وارد نمی‌کند.

توکلی: احمدی‌نژاد باید بداند که کشور را با عقلانیت می‌شود اداره کرد

احمد توکلی در تذکر آیین‌نامه‌ای خود، درباره دیرکرد شش ماهه دولت در معرفی وزیر ورزش و جوانان، خطاب به رئیس جمهور، گفت: اداره عاقلانه امور کشور ایجاب می‌کند که باید همگی کار کنیم، نه پیکار.

احمد توکلی پس از نامه معرفی وزیر ورزش و امور جوانان در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: آقای احمدی‌نژاد در اقدامی غیرمتعارف، ایرادهایی به مجلس وارد کرده که راهکار قانونی برای آن وجود داشت.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا بر قانون اساسی دولت اگر ابهامی در قوانین دارد، باید از مجلس تفسیر قانون را درخواست کند.

این نماینده اظهار کرد: اینکه پس از شش ماه تازه به فکر احمدی‌نژاد رسیده که به طرح مجلس ایراد بگیرد، جای تعجب دارد، البته شاید دیشب این طرح و ایرادها به ایشان الهام شده باشد که امروز تازه وزیر معرفی کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید به جای اتهام‌زنی، روال قانونی مسائل را در پیش بگیرد، درخواست کرد که رئیس مجلس از حقوق مجلس و نمایندگان دفاع کند و مسئله‌ای را که مجلس، شورای نگهبان و رهبری بر آن تأکید دارند، در اولویت اصلی انجام دهد.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر توکلی:

ایرادهای دولت به قانون تشکیل وزارت ورزش پذیرفتنی نیست

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر احمد توکلی درباره ایرادهای دولت به قانون تشکیل وزارت ورزش و امور جوانان، گفت: بررسی قانون مصوب مجلس وظیفه شورای نگهبان است نه دولت و ایرادهای دولت در این‌باره پذیرفتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری تأکید کردند، مصوبه‌های قانونی مجلس باید بدون بهانه‌گیری از سوی دولت اجرا شود.

رئیس مجلس تأخیر دولت در معرفی وزیر ورزش را تخلف برشمرد و گفت: اگر ایرادی به طرح مصوب مجلس وجود داشت، شورای نگهبان آن را تشخیص می‌داد.

لاریجانی تأکید کرد: از شورای نگهبان که بالاتر نداریم؛ بنابراین، ایرادهای دولت به طرح مصوب مجلس درباره تشکیل وزارت ورزش و جوانان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: هیچ ابهامی در قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد و حتی اگر ابهامی هم در این زمینه باشد باید قانونی و متعارف از مجلس درخواست تفسیر کند.


وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ورزش در مجلس رأی نخواهد آورد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، نامه احمدی نژاد به مجلس درباره وزارت ورزش و جوانان را نوعی بدعت و اقدامی غیرمتعارف برشمرد و گفت: مجلس هیچ گاه اختیاراتش را کاهش نمی دهد و به طور قطع وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری رأی نخواهد آورد.

جواد جهانگیرزاده با بیان اینکه ما آقای رئیس جمهوری را دوست داریم و می خواهیم که در مجلس نیز محترم و عزیز باشند، گفت: اما اقدامی که آقای احمدی نژاد کرد، به طور قطع دخالت در مسئولیت سایر قواست.


نماینده مردم ارومیه در مجلس، ادامه داد: اگر رئیس جمهوری نمی خواهد وزیر موردنظرش رای نیاورد، اصلا کسی را معرف نکند، البته به طور قطع نیز وزیر پیشنهادی ایشان رأی نخواهد آورد.

وی با تأکید بر اینکه مجلس باید قدرتمند عمل کند، اظهار کرد: در صورت قدرتمند عمل کردن مجلس، آزادی‌های مصرح در قانون اساسی نیز فراهم می شود، اما اینکه مجلس را وادار کنند که اختیاراتش را کاهش دهد، این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.


ابهامی در وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر جهانگیرزاده، گفت: من فکر می کنم تشکیل وزارت ورزش و جوانان نه تنها سطح ورزش را کاهش نمی دهد بلکه باعث ارتقای آن نیز می شود.

وی با بیان اینکه اینگونه تفسیرها درست نیست و ممکن است در این فضای التهاب آمیز این بحث معقول نباشد، افزود: ممکن است که بین دولت و مجلس در این رابطه اختلاف نظر وجود داشته باشد؛ اما نظر نهایی را با مجلس بدهد، چرا که من در این مصوبه ابهامی نمی بینم و اگر ابهامی هست بایدتفسیر شود.

برخی جریان‎ها حیات خود را در متشنج کردن فضا می‌بینند

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه برخی جریان ها، حیات خود را در متشنج کردن فضا می‌دانند، گفت: نامه رئیس جمهور برای معرفی وزیر وزرش و جوانان، مجلس را در ادامه کار و راهی که دارند، مصمم‌تر می‌کند.

جعفر قادرِی تصریح کرد: جهت‌گیری‌ها مجلس شورای اسلامی مشخص است، اما جریاناتی هستند که حیات خود را در التهاب آفرینی در میان مجلس، دولت و متشنج کردن فضا می‌دانند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون اوضاع و احوال اقتصادی کشور با همین تشنجات با مشکلاتی روبه رو شده است.

وی با اشاره به نامه رئیس جمهور در معرفی وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: نامه رئیس جمهور برای معرفی وزیر وزرش و جوانان مجلس در ادامه کار و راهی که دارند، مصمم‌تر می‌کند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: باید به راهی که در پیش گرفته‌ایم، اعتماد و ایمان داشته باشیم، چرا که مجلس در رأس امور است و برای همین باید نمایندگان مجلس با جدیت به کار خود برسند و به این مسائل توجهی نداشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این تذکر گفت: من بر این باورم، وقت مجلس نباید صرف اینگونه مسائل شود و بهتر است از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزیم.

علی لاریجانی تصریح کرد: اگر کاری را درست تشخیص نمی‌دهید و نادرست می‌دانند، خوب نیست که وقت کشور را به این موضوع  اختصاص دهیم، چرا که مسائل مهمی چون مشکلات بیکاری وجود دارد و بهتر است از اینگونه بحث‌ها پرهیز شود.


کواکبیان در اخطار قانون اساسی:
یک بار برای همیشه باید تکلیف پیروی دولت از قانون مصوب مجلس روشن شود

نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی در اخطاری با اشاره به نامه رئیس جمهور درباره نحوه معرفی وزیر ورزش و جوانان، گفت: یک بار برای همیشه باید تکلیف تبعیت دولت از قانون مصوب مجلس روشن شود.

مصطفی کواکبیان گفت: رئیس جمهور بر این باور است که مجلس در مقام اجرا تفسیر خود را از عمل به قانون دارد، در حالی که تفسیر قانون عادل بر عهده مجلس است.

وی افزود: نزدیک شش ماه است که دخل و تصرف در بیت المال از سوی سازمان تربیت بدنی خلاف قانون اعلام شده، اما آنها با سرمربی تیم ملی قرارداد بستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به طرح تحقیق و تحفص از سازمان تربیت بدنی سابق، اظهار کرد: کار تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تربیت بدنی مدت زیادی است که به پایان رسیده؛ اما آقای حداد عادل گزارش را به هیأت رئیسه تقدیم نمی‌کند.

نامه رئیس‎جمهوری را عودت دهید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با نامه غیرمتعارف رئیس‏ جمهور، برای معرفی وزیر ورزش، گفت: نامه رئیس‎جمهور جام زهری در دستان نمایندگان مجلس است.

حشمت‏ اله فلاحت‎پیشه گفت: باید دانست که میان اخطار قانون اساسی و تذکر تفاوت است، چون بر این باورم که اگر بحث حفظ شأن مجلس باشد ممکن است این ابهام پیش بیاید که موضوع دعوای میان مجلس و دولت است.

نماینده مردم اسلام‎آبادغرب، دالاهو، کرند، گهواره در مجلس، افزود:  من با تکیه بر قانون اساسی اخطار می ‏دهم، چون احساس می‏ کنم که یک عده به امور مملکت و قانون اساسی ضربه می‎زنند، اصل ۵۸ قانون اساسی اعمال قوه مقننه را در اختیار مجلس گذارده است و اصل ۷۱ قانون اساسی از وضع قوانین سخن می‎گوید.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر این موضوع که زمانی موضوعی، قانونی شد، مجری باید آن را اجرا کند، اظهار کرد: بر پایه این استدلال می‎خواهم به رئیس مجلس، این را بگویم که شما حق ندارید که صلاحیت این وزیر را بررسی کنید، این نامه باید عودت پیدا کند چون این نامه رئیس‎جمهور خلاف قانون اساسی است.

سه سال سکوت مجلس، ظلم به جامعه بود

فلاحت‎پیشه در ادامه با تکیه بر اصول ۷۱ و ۵۸ قانون اساسی، به بیان چند نکته پرداخت و تأکید کرد: اکنون موضوع حفظ شأن مجلس نیست، بحث اعتقاد به این امر است که مجلس در رأس امور نیست؛ این را با چه زبانی به شما می‎گویند؟
ما امروز مسئولیم، چون مجلس سه سال سکوت کرد؛ سکوتی که ظلم به  جامعه بود. از سوی دیگر، برخی در مملکت انتحاری عمل می‎کنند و نمی‎خواهند کاری انجام دهند و قانون را اجرایی کنند. قانون را می‏نویسم، این‎ها در قانون شبه ایجاد می‏کنند.

دوستان در سازمان تربیت بدنی، تیم‏داری می‏کردند

وی تصریح کرد: تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی نشان داد که برعکس نامه رئیس‎جمهور، نمایندگان دلایل مستندی داشتند و بر همین اساس، قانون وزارت ورزش و جوانان را تصویب کردند. دوستان در سازمان تربیت‏ بدنی تیم داری می‏ کردند و به اداره سازمان تربیت بدنی توجهی نداشتند.

نامه رئیس جمهور خلاف قانون اساسی است

فلاحت پیشه اظهار کرد: از رئیس‏ مجلس می‏ خواهم که در قالب قانون اساسی این نامه را عودت کنید، چون خلاف قانون اساسی است، یک جام زهر را به شما تحویل داده‎اند و شما می‎گویید هفته بعد برای وزیر ورزش رأی گیری می‏ کنیم.

علی‏ لاریجانی، رییس مجلس در پاسخ به فلاحت پیشه، گفت: این جام زهر نیست، هر چند این نامه نگاری غیرمتعارف بود، بازگرداندن آن معنا ندارد، من هم نامه نگاری را مناسب نمی‏دانم. ایشان یک مقدمه ‏ای را چیدند و بعد وزیر را معرفی کردند، من هم این نامه نگاری را درست نمی‏دانم و این استدلال‏ های رئیس جمهور را برای دیرکرد در معرفی وزیر موجه نمی‏ دانم؛ اما عودت هم نیاز نیست.


جلالی در پاسخ به تذکر حداد عادل:
اختلاف افکنی میان قوا نتیجه سخنان رئیس جمهوری است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سخنان حدادعادل که خواستار پرهیز نمایندگان از انتقاد به نامه رئیس جمهوری درباره وزارت ورزش شده بود، تأکید کرد: تشنج در کشور و اختلاف افکنی در میان قوا، نتیجه سخنان رئیس جمهوری است.

کاظم جلالی در نشست علنی امروز مجلس پس از خواندن نامه محمود احمدی نژاد درباره معرفی وزیر ورزش وجوانان که در آن تصمیم مجلس برای تشکیل این وزارتخانه را دارای ابهام خوانده بود، درباره مفاد این نامه و اثرات آن اخطار داد.

جلالی در سخنان خود، با استناد به اصول ۹۴ و ۱۲۳ قانون اساسی، پاسداری از قانون اساسی را وظیفه شورای نگهبان خواند و بر لزوم تبعیت رئیس جمهور در اجرای قوانین مصوب مجلس تأکید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، همچنین در پاسخ به سخنان غلامعلی حداد عادل که پیش از سخن گفتن وی از نمایندگان مجلس خواسته بود از ایجاد تشنج در کشور پرهیز کنند، گفت: آقای حدادعادل باید نمایندگان را در این باره راهنمایی کنند که تشنجی که امروز در مجلس و کشور ایجاد شده از کجا سرچشمه گرفته و آیا دولت آغاز کننده این تشنج نبوده است؟

وی با طرح این پرسش که کدام نهاد کشور نهاد مردم سالاری دینی است، افزود: مگر غیر از این است که تأکید حضرت امام خمینی بر اینکه مجلس در رأس امور است، برای حفظ نظام و دفاع از مردمسالاری دینی بود؟!

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از سخنان حدادعادل از نمایندگان و هیأت رئیسه مجلس خواست تا در برابر نامه رئیس جمهوری شان مجلس را زیر سوال می برد، سکوت نکنند.


متن کامل نامه احمدی‌نژاد برای معرفی وزیر ورزش و جوانان

چاره‌ای جز معرفی وزیر ورزش نداشتیم

رئیس‌جمهور در نامه‌ای مفصل به رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه مجلس درباره تشکیل وزارت ورزش و جوانان را دارای ابهام دانست و در پایان، حمید سجادی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

در متن نامه محمود احمدی نژاد به رئیس مجلس آمده است:

در طرح مصوب مجلس شورای اسلامی برای راه اندازی وزارت ورزش و جوانان، موارد ابهام متعددی هست که به برخی از آنان اشاره می‌شود.

۱ـ در قانون برنامه پنجم توسعه که تاریخ لازم‌الاجرا شدن آن پس از مصوبه مورد بحث است،‌ تعداد وزارتخانه‌های موجود ۲۱ وزارتخانه تعیین شده است، در حالی که با احتساب وزارتخانه موجود، تعداد وزارتخانه‌های موجود ۲۲ وزارتخانه خواهد بود.

با توجه به اینکه در قانون موخر این تعداد، یعنی ۲۱ وزارتخانه تعیین شده است، تشکیل وزارتخانه جدید و اجرای مصوبه مورد بحث با ابهام روبه رو می‌شود.

۲ـ در متن این مصوبه آمده است از تاریخ تصویب، سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می‌شود.

تاریخ تصویب مصوبه ۱۲/۱۰/۱۳۸۹ است، در حالی که تاریخ اعلام نظر شورای نگهبان ۲۹/۱۰/۱۳۸۹ و تاریخ فرستادن آن از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ۳۰/۱۰/۱۳۸۹ است.

بنابراین، با فرض ابلاغ مصوبه در همان روز رسیدن به دولت، اگر منظور تشکیل وزارت جدید به‌ عنوان حکم وضعی یا به صورت شرط نتیجه باشد، معنی آن این است که قانونگذار در تاریخ ۳۰/۱۰/۱۳۸۹ اعلام نموده است، دو واحد سازمانی بزرگ و مستقل، هجده روز پیش منحل شده‌ و وزارتخانه جدید شکل گرفته است.

بدیهی است، تصمیمات و اقدامات آنها که مربوط به امر عمومی است، در این مدت نیز نمی‌تواند بلاتکلیف باشد؛ افزون بر این که اجرای مصوبه پیش از گذراندن مراحل و ابلاغ در چنین موردی، فاقد وجاهت است و پس از ابلاغ نیز اجرای آن در تاریخ مقدم، بی معنا و محال است و اگر منظور تکلیف به ادغام دو واحد سازمانی و تشکیل وزارت ورزش و جوانان باشد، ظاهر این است که این تکلیف هجده روز پیش از اینکه به دولت اعلام شود، به وجود آمده است که مشابه ایرادات فوق در این باره نیز وجود خواهد داشت.

۳ـ محل تأمین بار مالی اجرای مصوبه، صرفه‌جویی در هزینه‌های وزارت ورزش و جوانان قید شده است. در حالی نخست؛ ردیفی با نام صرفه‌جویی در قانون بودجه سال ۱۳۸۹ نیامده و ردیف‌های موجود در قانون بودجه مذکور نیز هر کدام محل مصرف قانونی خود را دارند که پیرو قوانین لازم‌الرعایه دیگرند و مصوبه جدید اختیار هزینه نکردن در موارد تکلیفی مذکور را نداده است و ناسخ قوانین گذشته و یا حاکم بر آن قوانین نیز نمی‌توانسته تقلی شود؛ بنابراین، نخست باید تکلیف قانونی مربوط به هر ردیف اجرا می‌شد و در صورتی که مبلغی باقی می‌ماند، قابل هزینه کردن برای وزارتخانه جدید بود؛ بنابراین، اجرای مصوبه از تاریخ تصویب آن محال بوده است

دوم آن که چگونه ممکن است، هزینه راه اندازی یک وزارتخانه از محل صرفه جویی در هزینه‌های همان وزارتخانه تأمین شود که خود در شرف تأسیس و بدون ردیف اعتباری در قانون بودجه ۱۳۸۹ است.

4 ـ معلوم نیست، مسئولیت ادغام متوجه کدام مرجع یا مقام است؛ دولت مجلس، روسای سازمان‌های مربوطه و یا مرجع دیگری مسئول است؟!

5 ـ در بخش دوم مصوبه آمده است، اقدامات قانونی برای انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط به آن انجام می شود. توضیح اینکه از یک طرف ایجاد وزارت ورزش و جوانان مقرر شد و از سوی دیگر، اصلاح مقررات مربوط به آن موکول اقدامات قانونی آتی شده است؛ افزون بر آن، مصوبه به گونه ای است که روشن نیست، مخاطب انجام اقدام قانونی چه مرجعی است؛ دولت، مجلس شورای اسلامی یا مرجع دیگری؟

اگر منظور انجام اقدامات قانونی توسط دولت است بنا بر نظر شورای نگهبان تکلیف دولت به تقدیم لایحه مغایر اصل ۷۴ قانون اساسی است؛ بنابراین، اگر اقدام قانونی منحصر به تکلیف ارایه لایحه باشد، با همان ایراد اصل ۸۴ قانون اساسی روبه رو خواهد بود.

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: در نظام جمهوری اسلامی ملت سرافراز از خادمان خود در هر سنگر انتظار تصمیمات و کارهاییی را دارند که نه تنها برای کشور و مردم مشکل ایجاد نکند، بلکه نتیجه آن ارایه خدمات روشن که کشور را به قله‌های سرافرازی رهنمون ساخته و طعم شیرین خدمت صادقانه را همراه با آسایش و آرامش و تسهیل در امور به ملت بچشاند.

صحنه ورزش مربوط به کشور و متعلق به آحاد ملت قهرمان است

شکرانه سلامت و موفقیت جوانان این سرزمین دلاور خیز در عرصه‌های داخلی و جهانی، اقتضای تصمیماتی را دارد که بدون ایجاد اشکال و وقفه موجب نشاط عمومی شود.

آشکارا اعلام می‌کنم که ابهامات و اشکالات مصوبه یاد شده، علاوه بر اختلال در امر ورزش و بروز کشمکش در این عرصه به حاصل زحمات و فداکاری‌های جامعه پاک و شریف و عزت آفرین ورزش و جوانان قهرمان اعم از زن و مرد صدمه می‌زند؛ درخواست این جانب، نخست رفع اشکالات و ابهامات بود که متأسفانه، در این زمینه کاری نشد و از روزی که جنابعالی (رئیس مجلس) از تریبون رسمی دستور رسیدگی قضایی را صادر کردید، اقدامات قضایی و غیر آن آغاز شد و به ایجاد مشکلاتی در ارایه خدمات دو سازمان مهم تربیت بدنی و امور جوانان منجر شد که موجبات اخلال در امور را فراهم آورده.

از باب ضرورت و عنایت به موارد یاد شده، شایسته بود ابهامات و اشکالات رفع می‌شد تا زمینه اجرای مصوبه فراهم می آمد. مطمئن هستم چنانچه این اشکالات و ابهامات از طرف مدیریت مجلس به آگاهی نمایندگان می‌رسید، به گونه‌ دیگری اقدام و نسبت به اصلاح مصوبه رفتار می‌شد.

اکنون با دیدن محدودیت‌ها و احتمال صدمات بیشتر به بخش ورزش و امور جوانان ظاهراً راهی جز معرفی وزیر نیست. از این روی، به‌رغم وجود مشکلات و ابهامات از جمله موارد پیش گفته به استناد اصل ۱۳۳ قانون اساسی جناب آقای سید حمید سجادی را که از چهره‌های آشنای ورزش کشور است، به عنوان وزیر برای گذراندن مراحل قانونی معرفی می‌کنم؛ یک نسخه زندگی نامه و سرفصل برنامه‌ها ضمیه است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از خواندن این نامه در صحن علنی مجلس گفت: این نامه نگاری جدیدی است، چرا که معرفی وزیر چند کلمه بیشتر نیست و این نامه مفصل توجیه تخلف قانونی است

این خبر تکمیل خواهد شد... .


:: موضوعات مرتبط: حوادث و اخبار موضوعات , واکنش به حاشیه‌های نامه احمدی نژاد+متن کامل نامه , ,
:: برچسب‌ها: واکنش به حاشیه‌های نامه احمدی نژاد+متن کامل نامه ,



همه چیز از آخرین برنامه 90 و فردوسی پور
نوشته شده در پنج شنبه 26 خرداد 1390
بازدید : 843
نویسنده : امير محمدي

عادل فردوسی پور در آغاز آخرین برنامه 90 به نمایندگان مجلس کنایه زد و از انتقال تیم ها به شهرستان ها به شدت انتقاد کرد و گفت: ما هفته گذشته، این همه برنامه گذاشتیم که انتقال تیم ها بد است، حال آن که فردای آن روز، نفت را فرستادند اراک. البته خبر خوب این بود که انتقال مس سرچشمه منتفی شد. حالا اراکی ها تیم را گرفتند و می گویند پولش را هم باید بدهند و همچنین باید حتما جایگاهش در جدول هم مشخص شود تا تیم را بپذیرد.

و عادل لحظه ای بعد گفت: جالب است هفته پیش، این همه نماینده در برنامه ما حرف زدند، آقای کواکبیان، این همه انتقاد کرد از انتقال تیم ها و همان فردای برنامه مان، استیل آذین رفت سمنان. به هر حال اسفند ماه نزدیک است دیگر.

اسفند ماه مورد نظر عادل فردوسی پور به نظر می رسید، زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد.

فردوسی پور در مصاحبه با نزهتی، بازیکن ملوان و میهمان برنامه هم همین کنایه را به نوعی تکرار کرد!

جعفری، کارشناس داوری برنامه، تصمیمات داور در بازی رفت را تأیید کرد و اعتقاد داشت که داور بازی، یک پنالتی به سود پرسپولیس را نادیده گرفت.

در ضمن کارشناس داوری درباره بازی برگشت بر این باور بود که داور یک ضربه پنالتی به سود ملوان نگرفت. همچنین داور باید اولادی، بازیکن ملوان را در اوایل بازی بیرون می کرد.

سپس عادل فردوسی پور با دستور مستقیم مدیریت شبکه 3 سیما، توانست تصاویر پایان بازی پرسپولیس و ملوان را پخش کند.

فردوسی پور در گفت وگو با فرماندار انزلی گفت: پلیس می توانست با بینندگان مهربانتر برخورد کند.

سپس نوبت حبیب کاشانی رسید. وی درباره پرسش فردوسی پور در مورد حمایت وی در حمایت از لیدر در مقابل دایی گفت: من شاهد درگیری ایشان بودم، دایی اول درگیری را آغاز و لیدر نامبرده از خود دفاع کرد.

وی همچنین ادامه داد، هیأت مدیره در سال 87 اعلام کرده بود که باشگاه باید از ده لیدر حمایت کند.

كاشاني گفت: بحث چهره به چهره با علي دايي، نتيجه بهتري داشت. كاشاني از اينكه ميهمان اول است، راضي نيست و مي گويد: نه من عاري از اشتباه هستم و نه دايي.

 حبيب كاشاني ادامه داد: من 18 ماه پيش خودم رفتم دنبال علي دايي و از كرانچار گذشتم. زماني هم كه دايي استعفا كرد، من با اين استعفا مخالفت كردم.

وی همچنین در مورد سخنان دایی درباره موفقیت تیم اظهار داشت که مدیریت یک درصد در موفقیت تیم نقش داشت! نیم درصد به خاطر اخراج کرانچار با آن کارنامه و نیم درصد هم نپذیرفتن استعفای دایی بود.

کاشانی درباره شیث رضایی هم گفت: «این بازیکن با تیم قرارداد سه ساله داشت و باشگاه باید پولش را بپردازد. درباره این ماجرا که شیث 90 درصد بگیرد و دایی 70 درصد، باید توضیح بدهم. اینکه شیث 25 درصد جریمه شده و باقی درصدی که از قرارداد سیصد میلیونی اش گرفته با مجموع این 25 درصد، شده است رقم کنونی. دایی هم قراردادی پانصد میلیونی با ما داشته که 70 درصدش را گرفته و تازه پاداش قهرمانی هم دارند که به او پرداخت می شود».

کاشانی همچنین در پاسخ به این پرسش که قرارداد دایی بالای سقف قراردادها بوده، گفت: «مربیان که قراردادهایشان سقف نداشته است».

بحث بر سر انتقادات دایی از روزنامه پرسپولیس را هم کاشانی با این استراتژی که این روزنامه رسالت خبری اش را انجام داده، پشت سر گذاشت؛ البته درباره یکی از تیترهای این روزنامه که دلخوری همسر دایی را به همراه داشت، پذیرفت که روزنامه اشتباه کرده است.

کاشانی همچنین گفت: هنوز فکر می کند می تواند با دایی ادامه بدهد و او همراه با مایلی کهن، ابراهیم زاده، درخشان و استیلی در لیست ما هستند. اولویتش دایی است و 48 ساعت هم برای او منتظر می ماند. حرفی که فردوسی پور آن را نپذیرفت.

البته فردوسي پور هم انتقاداتي درباره اينکه چرا کاشاني براي دیدار هدايتي، با خود عکاس به همراه برده، مطرح کرد و پرسيد آيا اين کار، ريا نيست؟

سرانجام، سر و کله دایی پیدا شد. وی نخست از همه بازیکنان و همه دست اندرکاران و مدیریت! تشکر کرد و سپس از کاشانی به علت انتقال ندادن عماد رضا، هادی عقیلی و خلعتبری انتقاد کرد و تا می توانست کاشانی را زیر سوال برد و ادامه داد: با کعبی تماس گرفتند و گفتند که امسال به پرسپولیس بیاید و یکی از لیدرهای این باشگاه (ع. ا) به من فحش ناموس داد.

دایی درباره رویدادهای روز بازی فینال جام حذفی در انزلی گفت: در تصاویر مشخص است که چند نفر از نزدیکان این آقا برای دریافت مدال آمدند. کجای دنیا مدیر باشگاه برای دریافت مدال بالای سکو می رود؟ کجای دنیا فرزند و برادر مدیر باشگاه مدال می گیرد، در حالی که حسین بادامکی بدون مدال ماند!

دایی در ادامه اظهار داشت: کاشانی به من گفت، کاری می کند که شریفی از این فوتبال برود.

وی همچنین در بخشی از سخنانش در برنامه 90 گفت: «ایشان درباره رابطه من و شریفی در هیأت رئیسه گفت که او احکام را با من هماهنگ می کند. ماجرا این بود که در نشست کمیته فنی، رسایی داشت احکام را می خواند، اما یکی از دوستان من تماس گرفت و خبر دقیق را از روی یکی از سایت ها برایم خواند و من هم برایشان گفتم که فکر کردند دکتر شریفی به من تماس گرفتند.

من با دکتر شریفی دوست بودم که رابطه مان را به هم زدند. بعد هم این بحث ها را در جلسه هیات رئیسه فدراسیون مطرح کردند که کذب محض است. ایشان یک روز هم آمدند سر تمرین تیم و گفتند که کاری می کنند که دیگر دکتر شریفی در فوتبال نباشد. حاضرم قسم بخورم که این حرف را زده است.

سرمربی پرسپولیس افزود: کاشانی می گوید من یک ماه سکوت کردم. درست است ایشان سکوت کردند، ولی روزنامه پرسپولیس به مدیر مسئولی کاشانی، همه سخنان ناگفته وی را زد. کجای دنیا مدیر عامل یک باشگاه روزنامه دارد؟

دایی درباره علت نرفتن روی سکو برای دریافت کاپ عنوان کرد: من به دنبال سکو و کاپ نیستم. من تنها به احترام بچه های تیم به روی جایگاه رفتم و حق آنها بود که بالای جایگاه بروند.

سخنان پایانی دایی تکراری بود و همانهایی بود که در مصاحبه های پیشین گفته بود؛ ماجرای محرومیت نورمحمدی، عدم حمایت مدیریت و... .


:: موضوعات مرتبط: اخبار ورزشی , همه چیز از آخرین برنامه 90 و فردوسی پور , ,
:: برچسب‌ها: همه چیز از آخرین برنامه 90 و فردوسی پور ,